Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor bejaarden

Pagina: 1
Acties:

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-10 17:51
Wat ga je met je laptop doen?
Ze gebruiken de laptop maar voor één ding: Eén keer per week een programma streamen op internet: snelkoppeling op bureaublad > klik > programma kijken.

- gebruikers zijn 85+;
- minimaal 17";
- SSD voor de snelheid, HDD is geen must;
- scherp beeld;
- stille koeling.

Wat is je budget?
600 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Hoe lichter in gewicht hoe beter, gezien de leeftijd van de gebruikers.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen Acer. Asus mag. Zelf goede ervaring met Lenovo en Dell.

Zelf gevonden met pricewatch
pricewatch: Lenovo G70-80 80FF00LANX
pricewatch: Lenovo IdeaPad 300-17ISK 80QH006YMH
En de Inspiron 17 5000 serie van Dell (nu 599 euro + 10% VIP korting)

[ Voor 6% gewijzigd door SX-Superfly op 24-07-2016 13:21 ]

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 20:37
Net over het budget, maar deze geeft wel waar voor zijn geld.
http://www.laptopshop.nl/...0-800&2678=10050&92=74414

Anders is dit wellicht iets, al valt het scherm wat tegen.
http://www.laptopshop.nl/...y-45702/hp-17-x072nd.html

De lenovo's die je voorstelt hebben beide een soort gelijk scherm als de hp. Een TN type scherm met wat lagere resolutie. De medion bied een hogere resolutie en IPS scherm. Een lagere resolutie maakt opzich niet zoveel uit, maar een TN scherm raad ik af. Tegenwoordig is medion ook van lenovo en maken ze best leuke laptops voor een goeie prijs.

[ Voor 36% gewijzigd door sjenk op 24-07-2016 15:51 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Is een tablet niet veel handiger? Onderhoudsvrij, makkelijk te vervangen, geen Windows...

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-11 09:32
Ik heb ook beide van mijn oma's een goedkoop interneabonnement aan latten schaffen en ze hierbij een iPad Air 2 16GB. Ze kunnen beide, zonder ook maar ooit ervaring te hebben gehad met dergelijke elektronica, het weer vinden, het nieuws lezen en zelfs muziek vinden van vroeger via YouTube.

Ik heb gekozen voor een iPad omdat ik zelf positieve ervaringen heb met Apple, maar bovenal om het gebruikersgemak, omdat deze vrijwel onderhoudsvrij zijn inderdaad, en omdat Apple bekend staan om hun langdurige updates.

Verwijderd

robcoenen schreef op zondag 24 juli 2016 @ 16:45:
Ik heb ook beide van mijn oma's een goedkoop interneabonnement aan latten schaffen en ze hierbij een iPad Air 2 16GB. Ze kunnen beide, zonder ook maar ooit ervaring te hebben gehad met dergelijke elektronica, het weer vinden, het nieuws lezen en zelfs muziek vinden van vroeger via YouTube.

Ik heb gekozen voor een iPad omdat ik zelf positieve ervaringen heb met Apple, maar bovenal om het gebruikersgemak, omdat deze vrijwel onderhoudsvrij zijn inderdaad, en omdat Apple bekend staan om hun langdurige updates.
Ik kan dit bevestigen. Mijn oma die nog nooit een smartphone heeft vastgehouden en daar vrijwel geen interesse in had kan prima overweg met een ipad.
Als de bejaarden van de OP alleen maar streamen en wat internetten dan zou ik een laptop haast afraden. voor 600 euro heb je een prima iPad.

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Het budget is 600 euro. Waarom adviseer je dan een ding van bijna 5000 ? :+

• SX-Superfly
Bedankt voor de reacties! Een tablet stond niet op 'het lijstje' omdat het scherm minimaal 17" moest zijn.

Echter is de Samsung Galaxy View ideaal met zijn 18,4" scherm en de prijs ligt binnen het budget.
De witte kost slechts 490 euro bij amazon.de. Is een tablet uit Duitsland kopen een probleem? Kan gewoon in het Nederlands geïnstalleerd worden toch?

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-11 09:32
Ik wil mij niet negatief uitdrukken, maar ook bij deze tablet komt het wrange updatebeleid van fabrikanten om de hoek kijken. Android 6 is al sinds oktober 2015 uit (met versie 7 om de hoek) en deze tablet zit nog altijd op 5.1.1 Niet direct een probleem, maar ik zie hier een verhoogd beveiligingsrisico.

Ik denk persoonlijk dat ze ook gewoon uit te voeten kunnen met een 9,7 inch tablet. Veel tablets bevatten prima toegankelijkheid opties om voor een prettige ervaring te kunnen zorgen. Dus misschien dat je dit alsnog kan overwegen.

Mocht je toch voor een tablet van dergelijk formaat gaan, ik heb de Xbox One via Amazon uit Duitsland gehaald toen deze nog niet uit was in Nederland. Dit is zonder problemen verlopen. Ga uit van zo'n 2-3 dagen levertijd. Ook garantie was destijds geen probleem. Product retour sturen verliep allemaal soepel.
SX-Superfly schreef op zondag 24 juli 2016 @ 13:08:
Wat ga je met je laptop doen?
Ze gebruiken de laptop maar voor één ding: Eén keer per week een programma streamen op internet: snelkoppeling op bureaublad > klik > programma kijken.
Het klinkt misschien als een rare oplossing, maar kan je geen gebruik maken van een Chromecast op hun tv? Dan zet je een icoontje naar het programma neer op het startscherm en leg je ze uit dat ze op het Chromecast icoon moeten klikken en op de naam moeten klikken.

Veel apps ondersteunen dit standaard. Weet niet welk programma ze terug kijken?

[ Voor 27% gewijzigd door robcoenen op 25-07-2016 13:29 ]

Verwijderd

robcoenen schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:24:
Ik denk persoonlijk dat ze ook gewoon uit te voeten kunnen met een 9,7 inch tablet.
[...]
Het klinkt misschien als een rare oplossing, maar kan je geen gebruik maken van een Chromecast op hun tv?
Gieg gieg, een 9,7" tablet adviseren terwijl minimaal een 17" scherm gewenst is... ;)

Dat van de Chromecast zou kunnen. Maar misschien willen ze ook wel eens wat anders, zoals internetbankieren?

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-11 12:00
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:27:
[...]

Gieg gieg, een 9,7" tablet adviseren terwijl minimaal een 17" scherm gewenst is... ;)

Dat van de Chromecast zou kunnen. Maar misschien willen ze ook wel eens wat anders, zoals internetbankieren?
Het gebruik van een tablet met 9,7 inch scherm een een laptop met 17 inch scherm is heel anders. Je kan op een ipad gewoon de grote van iconen aanpassen.
Voor de meeste toepassingen zoals bankieren zijn handige app's gemaakt die gewoon meeschalen.
De interface van een ipad is zo veel natuurlijker voor iemand die geen ervaring heeft met pc.
Mijn oma vind d'r laptop een draak en gebruikte hem alleen voor bankieren voor de rest gebruikte ze d'r ipad. Nu kan ze dat ook op d'r ipad mini en ze is er super blij mee.
Ook de hoeveelheid spelletjes (ouderen puzzelen veel) is heel erg groot en de kwaliteit is goed. Terwijl het met een laptop vaan zoeken is en eigenlijk niet goed werkt.

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-11 10:18

matthewk

Ubernoob

Ondanks dat ik zelf chromebooks niets vind, zou dat hier wel goed zijn. Ik kon echter geen chromebook vinden met een schermgrootte van 17 inch. Bestaat dit uberhaupt? Zou erg goedkoop en goed alternatief zijn.

Consultant - Autogek

• SX-Superfly
Inmiddels is de Samsung Galaxy View in goede orde ontvangen, naar alle tevredenheid. Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1