Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer onbereikbaar, switch resetten (Zyxel GS1100)

Pagina: 1
Acties:

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-11 19:37
Ik heb een vreemd probleem dat af en toe optreedt.

Mijn Dell Precision 5510 is vrijwel altijd via WIFI op het lokale netwerk aangesloten. Ik wissel wel tussen twee verschillende WIFI base stations. Soms verlies ik de communicatie naar bepaalde IP adressen. Dit is mijn setup:

Afbeeldingslocatie: https://i.snag.gy/nvw7sd.jpg

Soms kan ik vanaf mijn Precision 5510 de Raspberry Pi niet meer bereiken. Een herstart van de Dell lijkt niets uit te maken. Pas als ik de switch herstart dan werkt alles weer. Vanaf mijn MacBook heb ik dit probleem niet (die wisselt wel minder vaak). Mijn iPhone en iPad hebben dit probleem nooit, terwijl die ook wel roamen over de verschillende netwerken.

Kan het zijn dat de switch niet doorheeft dat de laptop bij het verhuizen het verkeer over een andere poort moet sturen? Ik zou toch verwachten zodra die verkeer van mijn laptop ziet, dat die zijn interne mappings update. Helaas is het een unmanaged switch, dus ik kan zelf niet veel bekijken. Maar waarom gebeurt dit alleen bij mijn Dell laptop?

Mijn RPi verzorgt de DNS, dus vandaar dat het vrij snel duidelijk is als die verbinding weg is.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.