Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Mijn zoon wil zijn eerste game pc gaan aankopen. Ik heb hier nog een 1080p scherm liggen dat hij kan gebruiken. De games die hij momenteel speelt zijn World of Warcraft en Minecraft. Naar de toekomst toe, zal hij waarschijnlijk meer en meer games spelen. Dus met het beperkte budget wil ik toch al toekomst gericht denken naar uitbreidings- en upgrademogelijkheden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Het systeem mag maximum €550 kosten inclusief verzendkosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Scherm, toetsenbord, muis en OS hoeven niet aangekocht te worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Geen speciale wensen, vooral veel bang for buck.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Geen overklokken
Ik heb al wat opgezocht en kwam tot het volgende systeem:
Vragen die ik hierbij heb:
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Mijn zoon wil zijn eerste game pc gaan aankopen. Ik heb hier nog een 1080p scherm liggen dat hij kan gebruiken. De games die hij momenteel speelt zijn World of Warcraft en Minecraft. Naar de toekomst toe, zal hij waarschijnlijk meer en meer games spelen. Dus met het beperkte budget wil ik toch al toekomst gericht denken naar uitbreidings- en upgrademogelijkheden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Het systeem mag maximum €550 kosten inclusief verzendkosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Scherm, toetsenbord, muis en OS hoeven niet aangekocht te worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Geen voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Geen speciale wensen, vooral veel bang for buck.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Geen overklokken
Ik heb al wat opgezocht en kwam tot het volgende systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-6100 Boxed | € 117,95 | € 117,95 |
| 1 | Gigabyte GA-H110M-S2H | € 53,95 | € 53,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G | € 173,95 | € 173,95 |
| 1 | Sharkoon VS4-S | € 26,50 | € 26,50 |
| 1 | Crucial CT8G4DFD8213 | € 31,95 | € 31,95 |
| 1 | Corsair VS450 | € 38,26 | € 38,26 |
| 1 | Crucial BX200 240GB | € 66,78 | € 66,78 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 509,34 | |
Vragen die ik hierbij heb:
- Bestel ik het systeem best eerst niet zonder dedicated gpu zodat hij kan doorsparen voor een gtx1060 of rx 480? Ik vind het prijsverschil van €100 vrij klein voor een groot prestatieverschil.
- Als cpu heb ik voor de i3-6100 gekozen omwille van de single thread performance die beter is dan een i5-6400. Voor WoW las is dat deze single thread performance erg belangrijk is aangezien WoW niet optimaal gebruik maakt van meerdere cores. Klopt deze redenering? Geldt dit ook voor andere games?
twitter: @NiVanc