Even een korte waarschijnlijk domme vraag, als ik mijn moederboard wil vervangen moet ik dan de oude software daarvan vervangen of word dat automatisch verwijdert als ik de nieuwe installeer?
Vraag
Alle reacties
over wat voor software heb je het precies?
Er wordt sowieso al nooit iets automatisch verwijderd.
Sommige besturingssystemen zijn wel zo intelligent dat zij zichzelf kunnen herconfigureren als het systeem na het vervangen van het moederbord opnieuw opstart, maar het is afhankelijk van in hoeverre de chipsets van elkaar verschillen of dat dat volledig gaat lukken of volledig gaat mislukken of iets daar tussen in.
Er wordt sowieso al nooit iets automatisch verwijderd.
Sommige besturingssystemen zijn wel zo intelligent dat zij zichzelf kunnen herconfigureren als het systeem na het vervangen van het moederbord opnieuw opstart, maar het is afhankelijk van in hoeverre de chipsets van elkaar verschillen of dat dat volledig gaat lukken of volledig gaat mislukken of iets daar tussen in.
[ Voor 81% gewijzigd door boyette op 24-07-2016 10:11 ]
Het meest slimme is alles opnieuw te installeren gezien je één van de basisonderdelen vervangt. Let op: Met sommige OS licenties kan je niet maar zo een aantal onderdelen vervangen (Windows 10 heeft dat in de OEM licenties).
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik wil dus upgraden van ASRock B85M-ITX naar MSI Z170A GAMING M5. maar wat jij zegt Jumpman dat is wel kloten ik ben dus een paar dagen geleden van windows 7 naar 10 gegaan best wel dom weer van mij.. enig idee hoe ik dat op kan lossen?
Dat is inderdaad niet handig. Je had beter eerst je hardware zo kunnen samenstellen als dat wilde en dan met een upgrade een hardware ID laten creëren bij Microsoft.Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2016 @ 11:15:
Ik wil dus upgraden van ASRock B85M-ITX naar MSI Z170A GAMING M5. maar wat jij zegt Jumpman dat is wel kloten ik ben dus een paar dagen geleden van windows 7 naar 10 gegaan best wel dom weer van mij.. enig idee hoe ik dat op kan lossen?
Hoe het precies zit weet ik niet, maar volgens mij is je hardware ID op basis van je CPU, moederbord en HDD/SSD. Maar dat zou je even uit moeten zoeken.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
ik kijk wel hoe ik het op los ik denk dat ik gewoon maar een nieuwe licentie koop dan mocht het problemen geven in ieder geval dank voor je hulp
Van b85 naar Z 170 heb je ook nieuwe ram en een CPU nodig.
Hoezo wil je upgraden? Wat wil je ermee bereiken?
Dit ten eerste.Ardjee schreef op zondag 24 juli 2016 @ 11:40:
Van b85 naar Z 170 heb je ook nieuwe ram en een CPU nodig.
En als je dan een upgrade doet dan ligt het aan het type licentie van je windows of je je hardware mag veranderen. OEM zit vast aan de hardware, retail niet. Dat is ook zo bij win7, als je het moederbord vervangt en je hebt een OEM dan activeert deze niet. En bij een upgrade naar windows 10 verandert het licentie type niet.
nou ik had eerst een mini itx build, maar dat vond ik niet echt meer wat dus heb ik de meeste onderdelen vervangen naar een normale game pc. + ik had nog 1 casefan die ik niet aan kon sluiten omdat er niet genoeg aansluiting op dat oude moederboard zaten. verder heb ik een Intel Core i5-4460 en 8 gig aan ram of is dat niet voldoende voor dat moedermoard? (sorry heb niet super veel verstand van computers)
Z170 is onderdeel van de Skylake serie processoren, dat is een generatie na jouw Haswell processor.
Het socket is anders en vereist een gloednieuwe processor en een ander type RAM.
Vanwaar wil je uberhaupt een nieuw moederbord kopen?
Het socket is anders en vereist een gloednieuwe processor en een ander type RAM.
Vanwaar wil je uberhaupt een nieuw moederbord kopen?
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Dat gaat dus niet passen. Je huidige processor en moederbord hebben socket 1150, en het Z170-moederbord heeft een socket 1151. Je zult dan dus ook een nieuwe processor en nieuw geheugen moeten kopen, zoals hierboven al genoemd. Maar waarom wil je upgraden? Een i5 4460 kan nog prima mee en je huidige moederbord is ook niet slecht. Als het puur voor een fan-header is kan je beter een fancontroller kopen...Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2016 @ 13:10:
nou ik had eerst een mini itx build, maar dat vond ik niet echt meer wat dus heb ik de meeste onderdelen vervangen naar een normale game pc. + ik had nog 1 casefan die ik niet aan kon sluiten omdat er niet genoeg aansluiting op dat oude moederboard zaten. verder heb ik een Intel Core i5-4460 en 8 gig aan ram of is dat niet voldoende voor dat moedermoard? (sorry heb niet super veel verstand van computers)
Okay maar goed dat ik er nog geen geld in heb gestoken haha, dan laat ik het hierbij bedankt voor alle hulp.
Pagina: 1