Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eerste Game PC (1500-1750)

Pagina: 1
Acties:

• Sarvesh50
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-11 01:05
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Hi ik ben van plan om het systeem te gaan gebruiken voor gaming laatste titels op high te kunnen spelen op 1080/1440p. Ik ga me ook bezig houden met videobewerking en photoshop.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Het systeem mag +-1500 euro gaan kosten inclusief beeldscherm muis en toetsenbord. Doordat dit mijn eerste systeem is stel ik een max in van 1750 euro omdat ik nog geen rekening had gehouden met de muis en toetsenbord.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Dit is mijn eerste pc die ik ga bouwen ik heb dus geen oude componenten.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Ik heb eigenlijk alles nodig.. Ik plan om later een harde schijf erbij te doen of een extra ssd. En wellicht een 2e gpu voor een crossfire opstelling mits dit een aantrekkelijke optie is ivm Vega.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
De cpu moet een i7 zijn omdat mijn favoriete MMO erg slecht geoptimaliseerd is en erg veel baat heeft bij hoge cpu clocks. Verder moet mijn gpu een AMD zijn ivm vulkan dx12 async.. En freesync.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik weet niet precies wat voor voeding ik erbij moet zetten omdat ik wellicht een 2e gpu erbij wil halen later die ook energie zal trekken. Plus ik zal niet meteen maar later licht overklokken wanneer ik dit nodig acht bij het systeem.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Ik ga zoveel mogelijk voor de stock prestaties de overclocks zijn meer bedoeld om na een jaar of 2 de prestaties omhoog te schroeven als dit nodig blijkt bij bepaalde games..
Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik had een aantal vragen.
1. Is de PSU overkill?
2. Past het geheugen bij de moederbord?
3. Zijn er vergelijkbare beeldschermen met freesync die een beter keus zijn rond dezelfde prijsklasse?
4. Blijft er ruimte over in de kast voor een 2e GPU en zal in combinatie met mijn PSU niet mijn pcie slots frituren? ( verhalen over gelezen rx480 kleine probleempjes..)
5. Zijn er cashbacks of leuke acties op bepaalde vergelijkbare onderdelen van mijn systeem?
6. Zijn er nog suggesties voor een toetsenbord en mmo muis?

Als ik de kosten terug zou kunnen brengen dan zou dit mooi zijn. Maar dan wel zonder 1440p gaming op te offeren en de videobewerking.

Mijn lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 349,-€ 349,-
1MSI Z170A GAMING M5€ 169,95€ 169,95
1XFX Radeon RX 480 Black Edition 8GB€ 286,50€ 286,50
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 65,95€ 65,95
1Iiyama Prolite B2783QSU-B1 Zwart€ 322,01€ 322,01
1be quiet! Dark Rock Advanced C1€ 53,-€ 53,-
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 63,95€ 63,95
1Cooler Master GM G650M€ 70,95€ 70,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 148,85€ 148,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.530,16

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:09
Waarom zo graag freesync met een amd gpu terwijl je sowieso niet op 1440p kunt gaan game. Neem een gtx 1070 als je dat wilt.

1. Ja, een goede Psu voldoet.
2. Ja, het is ddr4. Ik zou alleen een wat mooiere nemen ivm met je gigantisch Dure mobo.
3. Weet ik niet, moet je filters gebruiken in de pricewatch.
4. Ja, dat moet kunnen
5. Ik weet zo niks
6. Zelf vind ik de Zowie muizen altijd wel mooi. En heb zelf nu een Corsair mechanisch toetsenbord

Als ik jouw was zou ik een goedkoper moederbord nemen met een goede 450w Psu. Haal een gtx 1070 ipv een 480. De gtx 1070 kan makkelijk 1440p gamen. Iets wat een 480 niet kan. Pak mooier ram. Dit ziet er niet uit in een kast met Window.

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:09
edit : verkeerd knopje

[ Voor 96% gewijzigd door kameleleon op 24-07-2016 12:26 ]