BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Voor 100 euro zijn alle schijven die je kan kopen ongeveer gelijk qua betrouwbaarheid. Er zijn niet meer zo veel fabrikanten als vroeger, en nagenoeg alle schijven binnen een bepaald segment hebben identieke specificaties.
Stel dat je meer wil, dan zit je vrij snel bij de enterprise of raid versies van de schijven in plaats van de consumentenversies, en die zijn duur(der).
Stel dat je meer wil, dan zit je vrij snel bij de enterprise of raid versies van de schijven in plaats van de consumentenversies, en die zijn duur(der).
Naar Synology gaan, daar hebben ze een lijst van hd's die in je Synology gaan.
Top, ik heb even bij de lijst van Synology gekeken en heb de pricewatch: WD Blue WD30EZRZ, 3TB gekocht.
Bedankt!
Bedankt!
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Ik had jaren 6 x 1TB WD Black's in mijn zelfbouw nas zitten, tijd geleden naar een qnap over geschakeld en moest ik 1 schijf op geven (geen erg dan heb ik 1 reserve). Nu bleek dat 1 schijf al serieus wat sector fouten bevatte en heb ik die 2 verwisseld.
Ik hoop dat die blue's het langer uithouden dan mijn black's
Ik hoop dat die blue's het langer uithouden dan mijn black's
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Het een en het ander ligt aan het gebruik van de nas. Laat je em 24 uur per dag aan staan dan kun je beter WD Reds nemen. In jouw geval echter, is het puur voor opslag en incidenteel benaderen. Voor deze situatie kun je beter de WD Greens nemen.
Zit daar dan feitelijk verschil in voor de keus van de schijf? In mijn geval heb ik bijvoorbeeld altijd de Synology NAS aanstaan. Maar dat ik echt lees en schrijf van de opslag is maar een paar keer per weekSnowwie schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:16:
Het een en het ander ligt aan het gebruik van de nas. Laat je em 24 uur per dag aan staan dan kun je beter WD Reds nemen. In jouw geval echter, is het puur voor opslag en incidenteel benaderen. Voor deze situatie kun je beter de WD Greens nemen.
Ik heb een WD RED 3TB in een synology zitten die nu al braaf 2 en half jaar zijn werk doet. Vergelijkbaar gebruik als jouw en snachts gaat de synology 7 uur uit. Echte test is natuurlijk of die het over 2-3 jaar nog doet maar dat gaan we meemaken. Tegen die tijd gaat er vast een SSD in de NAS
[ Voor 29% gewijzigd door haakjesluiten op 25-07-2016 18:55 ]
Pagina: 1