Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dual-boot: Windows/Hackintosh

Pagina: 1
Acties:

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11 21:55
Ik ben mij aan het orienteren op de bouw van een dualboot Windows / Hackintosh pc.
Ik heb 2 SSD's en ik wil Windows 10 op de 128GB SSD zetten en MacOS op de 250GB SSD.
Het plan is om te gamen op Windows en dagelijkse werkzaamheden op MacOS.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Première Pro, Photoshop, Office, gamen,

Wat mag het systeem gaan kosten?
1200 euro exclusief monitor. Liefst minder.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung 830 SSD 128GB
Samsung 850 EVO 250GB
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Seagate Barracuda 7200.14 - 3TB
Samsung 2443BW 24 inch monitor (wordt nog een keer vervangen)
Samsung C410W laser printer
Apple Magic Mouse 1
Apple Magic Trackpad 1
Apple Nummeriek toetsenbord
Logitech MX Revolution
Logitech 2.0 speakers
Sony Noise Cancelling headphones

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Behuizing
Processor
CPU koeler
Moederbord
Geheugen
Videokaart

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Samsung producten vind ik mooi en betrouwbaar.
Intel CPU
Ik neigde heel sterk naar een AMD RX480 vanwege de prijs maar na onderzoek bleek dat een Nvidia GPU sterk wordt aangeraden voor Hackintosh

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Weinig geluidsproductie.

Ga je overklokken?
Ik heb mijn huidige systeem (Core i7 920) sinds 2009 met een eenmalige upgrade (SSD+extra RAM) met veel plezier gebruikt. Mijn huidige systeem heb ik lange tijd overgeklokt naar 3,1Ghz maar ik merkte dat verschil niet echt dus hij staat weer op de standaard snelheid. Ik wil wel toekomstbestendig zijn en heb daarom gekozen voor een K-CPU

Verwachte aanschafdatum
Eind augustus

Wat verwacht je van ons?
Ik wil een bloedjesnel systeem maar voor een goede prijs. Als ik een verkeerd onderdeel heb gekozen dan hoor ik dat graag.

Het wordt dus een dualboot systeem > Windows en MacOS en ik hoor graag of alles compatible is met beide systemen.

Het volgende systeem heb ik nu op het oog. De keuze voor de videokaart heb ik nog niet gemaakt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 349,-€ 349,-
1Gigabyte GA-Z170X-UD3€ 149,50€ 149,50
1Corsair Carbide 100R Silent Edition€ 54,90€ 54,90
1Scythe Mugen 4€ 38,95€ 38,95
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB€ 68,99€ 68,99
1Corsair RM550x€ 95,95€ 95,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 757,29

Alvast bedankt voor de adviezen! }:O

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ziet er prima uit, ik geloof niet dat je hier veel problemen mee gaat krijgen. Je zit wel met je data schijven natuurlijk, als je ze NTFS formatteert worden die vanuit OS X read-only, als je ze HFS+ formatteert worden ze onleesbaar vanuit Windows. Als dat een probleem is, zal je ze exFAT moeten maken.

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:53

ikt

Kijk even uit met je koeler. Er zijn geluiden dat deze met de standaard schroeven minder compatibel is met het Skylake platform. Je kunt gratis passende schroeven aanvragen (via Scythe support), maar een andere koeler is ook een optie.

Artikel

[ Voor 16% gewijzigd door ikt op 24-07-2016 00:36 ]

• rick85
Dreamvoid schreef op zondag 24 juli 2016 @ 00:11:
Ziet er prima uit, ik geloof niet dat je hier veel problemen mee gaat krijgen. Je zit wel met je data schijven natuurlijk, als je ze NTFS formatteert worden die vanuit OS X read-only, als je ze HFS+ formatteert worden ze onleesbaar vanuit Windows. Als dat een probleem is, zal je ze exFAT moeten maken.
Ahh ja! Ik wil ze in beide besturingssystemen kunnen benaderen dus dan formateer ik de dataschijven met exfat. Goede tip!
ikt schreef op zondag 24 juli 2016 @ 00:27:
Kijk even uit met je koeler. Er zijn geluiden dat deze met de standaard schroeven minder compatibel is met het Skylake platform. Je kunt gratis passende schroeven aanvragen (via Scythe support), maar een andere koeler is ook een optie.

Artikel
Oke, dit verhaal was ik nog niet tegengekomen. Ik ga het nog even uitzoeken. Mocht er een beter alternatief zijn dan hoor ik dat graag!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-11 02:42
Ik vroeg mij af of er ook pre-build Hackintosh modellen zijn - heb je deze optie ook overwogen naast de zelfbouw optie?

De componenten zijn vrij generiek.

• rick85
R3M1 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 01:19:
Ik vroeg mij af of er ook pre-build Hackintosh modellen zijn - heb je deze optie ook overwogen naast de zelfbouw optie?

De componenten zijn vrij generiek.
Nu je het oppert heb ik erop gezocht en die blijken inderdaad te bestaan. Maar wat is het voordeel van een pre-built hackintosh? Dan kun je net zo goed naar een Apple Store gaan denk ik dan. Ik vind het zo bouwen juist leuk. Uitdaging!

Ik heb trouwens mijn informatie over deze samenstelling oa gebaseerd op deze website: http://www.tonymacx86.com/buyersguide/july/2016

[ Voor 0% gewijzigd door rick85 op 25-07-2016 10:50 . Reden: typo ]

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Er zijn ook een paar Intel NUC's die kunnen werken als hackintosh, maar ja wat is daar de lol van :)

• rick85
Dreamvoid schreef op zondag 24 juli 2016 @ 01:43:
Er zijn ook een paar Intel NUC's die kunnen werken als hackintosh, maar ja wat is daar de lol van :)
Precies. Daarnaast wil ik een krachtig systeem waar ik weer een aantal jaar mee vooruit kan. En mocht er een component zijn wat geupgrade moet worden dan wil ik dat kunnen doen.

Alle componenten die ik heb uitgezocht werken dus goed met elkaar?
Is de voeding juist?
Welke videokaart raden jullie aan voor dit systeem?

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Dreamvoid schreef op zondag 24 juli 2016 @ 00:11:
Of je installeert een tool op Windows die hfs+ kan lezen of je enabled de NTFS write functie op OSX. Verder kan je ook met tools met ntfs3g ver komen, nooit problemen mee gehad.

@TS: Wat is je ervaring tot nu toe met Hackintosh? Al eens met Clover (EFI) gewerkt? Deze raad ik sterk aan als je gebruik wil maken van dual-boot. Verder heeft die bootloader genoeg aan boord zodat je zelf (hopelijk) niet je DSDT hoeft te patchen.

Ik zou altijd voor NV kiezen bij OS X, al had ik de vorige keer enorm veel pech met mijn 450 GTS (KP's). :/
GB borden zijn volgensmij nog altijd het beste met een Hackintosh.
Verder zou ik mij niet blindstaren op sites als tonymac, maar gewoon de OSX86 website. Je kan via een VM prima een bootable EFI OSX USB maken en dan de boel installeren.. suc6. :)

[ Voor 17% gewijzigd door HollowGamer op 25-07-2016 11:02 ]

• rick85
HollowGamer schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:59:
[...]

Of je installeert een tool op Windows die hfs+ kan lezen of je enabled de NTFS write functie op OSX. Verder kan je ook met tools met ntfs3g ver komen, nooit problemen mee gehad.
Dat is ook een goede optie. Windows zal uiteindelijk alleen voor bepaalde games gebruikt worden. Ik zie dat Paragon de applicatie HFS+ for Windows® 10 heeft gemaakt. Voor 20 euro wil ik dat wel gaan proberen. Bedankt voor de tip!
@TS: Wat is je ervaring tot nu toe met Hackintosh? Al eens met Clover (EFI) gewerkt? Deze raad ik sterk aan als je gebruik wil maken van dual-boot. Verder heeft die bootloader genoeg aan boord zodat je zelf (hopelijk) niet je DSDT hoeft te patchen.
Ik heb 0,0 ervaring met Hackintosh :9.
Wel al veel gelezen op tonymacx86.com er daardoor besloten de juiste componenten te willen kopen voor een dual-boot.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
rick85 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 11:07:
[...]

Dat is ook een goede optie. Windows zal uiteindelijk alleen voor bepaalde games gebruikt worden. Ik zie dat Paragon de applicatie HFS+ for Windows® 10 heeft gemaakt. Voor 20 euro wil ik dat wel gaan proberen. Bedankt voor de tip!

[...]

Ik heb 0,0 ervaring met Hackintosh :9.
Wel al veel gelezen op tonymacx86.com er daardoor besloten de juiste componenten te willen kopen voor een dual-boot.
Ja, 20 euro valt reuze mee. Weetniet welke beter is, je hebt namelijk ook de commerciële NTFS-3g, die schijnt beter te performen.

Moet lukken, maar doe jezelf een plezier en check het osx86project forum, die is zoveel beter. Tevens kun je eens zoeken op je onderdelen (zoals MB, CPU) met daarbij de term osx. Meestal vind je iemand die ervaring heeft (of niet) met het onderdeel icm. OS X.

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
rick85 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:52:
[...]

Alle componenten die ik heb uitgezocht werken dus goed met elkaar?
Is de voeding juist?
Welke videokaart raden jullie aan voor dit systeem?
Voeding zou naar de 550w versie kunnen pricewatch: Corsair RM550x

Kwa gpu zou je kunnen kijken naar de GTX 1060 maar dan zit je misschien ook weer met compatibiliteit problemen in Mac.

• rick85
HollowGamer schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:59:
[...]
Ik zou altijd voor NV kiezen bij OS X, al had ik de vorige keer enorm veel pech met mijn 450 GTS (KP's). :/
GB borden zijn volgensmij nog altijd het beste met een Hackintosh.
Verder zou ik mij niet blindstaren op sites als tonymac, maar gewoon de OSX86 website. Je kan via een VM prima een bootable EFI OSX USB maken en dan de boel installeren.. suc6. :)
Een Nvidia kaart is ook waar ik voor ga nu aangezien de Polaris GPU's nog niet door MacOS worden ondersteund. Nu nog kiezen welke Nvidia kaart.

Het Gigabyte moederbord zou zonder problemen moeten werken. Thnx voor de hint naar OSX86, die kende ik nog niet.

Bootable images maken is geen probleem aangezien ik ook een Macbook Air tot mijn beschikking heb.
MichaelvD2203 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 12:07:
[...]

Voeding zou naar de 550w versie kunnen pricewatch: Corsair RM550x

Kwa gpu zou je kunnen kijken naar de GTX 1060 maar dan zit je misschien ook weer met compatibiliteit problemen in Mac.
Is de 550W voeding wel voldoende voor de K-cpu (92W) + een high-end videokaart + SSD's & HDD's?

De onboard GPU werkt ook met Hackintosh. Ik denk dat ik even de kat uit de boom kijk qua videokaart. Stiekem hoop ik op OSX support voor de Polaris GPU's.

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-11 20:13
rick85 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 01:52:
[...]

Is de 550W voeding wel voldoende voor de K-cpu (92W) + een high-end videokaart + SSD's & HDD's?
Echt heel ruim voldoende voor een dikke overclock op de CPU en élke high-end videokaart die je maar kan wensen. Pas als je twee videokaarten wil gebruiken heb je die 650W versie nodig.
Pagina: 1