Ik weet niet welke videokaart ik moet kiezen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kaatskneusje
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-11 19:58
Ik ben bezig met mijn nieuwe pc bij elkaar te stellen, maar ik heb hier niet zo'n ervaring mee.
Ik heb alles al bij elkaar gezocht, maar ik weet niet voor welke videokaart ik moet gaan. Mijn probleem is dat ik niet zeker weet welke videokaart het beste is voor mij. Mijn voorkeur gaat uit naar de rx 480 of de gtx 1060. Is het handiger voor mij om een betere en stillere kaart te nemen(gtx 1060) en dan een paar jaar later een betere kaart kopen of de goedkopere waar ik later crossfire mee kan gaan. Welk keuze zou het handigst zijn en/of het beste?
Alvast bedankt voor jullie tijd.

Alle reacties

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-11 11:13

Twarp

just grin...

Geef eens wat meer info over de rest van je systeem en wat je eigen voorkeuren/knelpunten zijn?

Meh ...

• Kaatskneusje
Moederbord: MSI H170M-A PRO
Cpu: Intel Core i5-6400 Boxed
Ram: Crucial Ballistix Sport LT
Voeding: Corsair VS550

Ik weet niet zeker of het een goed idee is om over een paar jaar een crossfire setup te maken of dat ik gewoon over een paar jaar een betere gpu erin stop. Ik heb namelijk gehoord dat er niet veel games zijn die goed geoptimaliseerd zijn voor crossfire.

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11 01:00
wat voor een scherm heb je, en heb je plannen om in de toekomst hogere resolutie te gaan, wat voor een spellen speel je en op wat voor een settings, ben je heel gevoelig voor frame stuttering en lage framerates etc? (ik zie het verschil tussen 40 en 60 fps niet eens en speelde eeuwen met crossfire in het frame stutter tijdperk en dacht waar hebben die gasten het over)

voordat we over hardware gaan praten allemaal nuttig om te weten

[ Voor 21% gewijzigd door Flaat op 24-07-2016 00:42 ]

• Kaatskneusje
Ik heb een 1080p/75hz scherm en ben niet van plan om op een hogere resolutie te gaan spelen. Ik speel vooral fps, maar ook survival/gathering/bouw spellen. Ik wil vooral op high settings spelen en hopelijk op framerates rond de 50-60 fps. Ik weet helaas niet echt goed wat frame stuttering is.

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-11 20:13
De custom varianten van de rx 480 zullen heus wel ongeveer net zo stil zijn als de custom varianten van de 1060, met die paar watt extra energie hebben de koelers van fabrikanten als MSI en Gigabyte heus geen moeite. Allebei zijn prima kaarten waarmee je geweldig op 1080p kan gamen, de 1060 haalt iets hogere framerates in DX11 titels, voor toekomstige DX12 titels wordt dat verschil waarschijnlijk kleiner. Maar de 1060 is dan wel weer wat duurder. Ik denk dat in allebei in de gevallen het de beste keuze is om een nieuwe kaart te kopen als de huidige niet meer bevalt, dat zou ik eerder doen dan in crossfire gaan draaien. Maar ik kan ook niet in de toekomst kijken, misschien doen die toekomstige games in DX12 het juist fantastisch in crossfire.
Pagina: 1