Nieuwe PC Build boot: geen reactie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Mijn vraag
Ik ben een PC aan het bouwen, maar hij wilt niet booten, wat doe ik verkeerd?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Hardware:

MOBO: Gigabyte Z170XP
CPU: Intel 6500 Boxed
Voeding: Corsair RM550x
Geheugen: Corsair Vengeance 2x8gb

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al geprobeerd zoveel mogelijk te strippen en de pc dan op te starten, op het moment heb ik alleen de geheugen kaarten en de CPU erop zitten, via de iGPU probeer ik iets te krijgen; niets werkt.

Ik ben serieus ten einde raad, iemand tips?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je ook niet in het bios komen?
Welke hdd/ssd is aangesloten en staat daar al een OS op?
8 pins cpu voeding en 24 pins atx aangesloten?
Onderdelen buiten de behuizing opbouwen bijv. op de doos van het mobo. Alleen mobo, cpu, koeler en 1 reepje ram en kijken of je in het bios kan komen.

En maak even een pw lijstje van al je onderdelen dan weten we exact waar we het over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
Hij geeft helemaal geen reactie, het lijkt erop dat de voeding helemaal niets geeft. Het is helemaal een clean build, geen OS, 24 ATX kabels aangesloten, net als de CPU voeding. Geen resultaat.

Mijn opstelling:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 206,50€ 206,50
1Gigabyte GA-Z170XP-SLI€ 124,25€ 124,25
1Palit GeForce GTX 1070 Super JetStream 8GB€ 479,-€ 479,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 72,95€ 72,95
1Corsair RM550x€ 95,95€ 95,95
1Hynix SL300 500GB€ 124,50€ 124,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.103,15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:34
Martinez- schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 22:20:
Hij geeft helemaal geen reactie, het lijkt erop dat de voeding helemaal niets geeft.
Dus de fans van de voeding en CPU gaan NIET draaien ?

Check dan dat de 240 V netvoeding er goed in zit (stevig aandrukken)
Check dat de ATX connector goed doorgedrukt is en dat er geen pinnen naar "boven" zijn gekropen.

Het kan nog steeds het moederbord want is een wisselwerking tussen moederbord en voeding. De voeding zegt eerst tegen het moederbord: "Power OK" waarna het moederbord de voeding pas volledig aan zet nadat je het moederbord hebt aangezet (met Power ON).

Hoe bedien je nu de Power ON, met het kabeltje uit de PC-kast ?
Je kan ook de Power ON pinnen kortsluiten met een schroevendraaier, wel voorzichtig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Brandt de PS_OK LED op het moederbord? Zo nee, dan is er geen (goede) +5Vsb. Kan defect moederbord zijn, defecte voeding, of slechte verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
peterpv schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 22:28:
[...]

Dus de fans van de voeding en CPU gaan NIET draaien ?

Check dan dat de 240 V netvoeding er goed in zit (stevig aandrukken)
Check dat de ATX connector goed doorgedrukt is en dat er geen pinnen naar "boven" zijn gekropen.

Het kan nog steeds het moederbord want is een wisselwerking tussen moederbord en voeding. De voeding zegt eerst tegen het moederbord: "Power OK" waarna het moederbord de voeding pas volledig aan zet nadat je het moederbord hebt aangezet (met Power ON).

Hoe bedien je nu de Power ON, met het kabeltje uit de PC-kast ?
Je kan ook de Power ON pinnen kortsluiten met een schroevendraaier, wel voorzichtig !
Fans van voeding EN cpu gaan NIET draaien. Ik zou op zijn minst verwachten dat de fans van de voeding gaan draaien, maar die geeft geen respons. Ik heb met schroevendraaien geprobeerd; geen reactie.

ik heb geen PS led die oplicht. Heb het vermoeden dat dit moederbord defect is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De fan van de voeding gaat pas draaien bij 40% belasting dus ongeveer 220w. Dat houdt in dat de fan bij jou vrijwel nooit gaat draaien omdat 220w zo'n beetje het maximum is wat het systeem zal verbruiken.

Powerswitch en resetswitch op de juiste manier aangesloten?
Powerknop aan de achterkant van de voeding ingeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
Allemaal geprobeerd, geen resultaat. Ik denk dat ik maar contact ga opnemen met de winkel, ik heb dit product van Afuture ontvangen en het was al een open verpakking (stond op de website), maar toch gewaagd. Denk dat deze mobo defect is, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-10 18:28

Mojo

The Power Within

Heb je geen kans om de voeding ff met een klein draadje in de ATX-connector op de 2 pinnetjes te sluiten, weet je zeker dat dat het niet is.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
Mojo schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 23:01:
Heb je geen kans om de voeding ff met een klein draadje in de ATX-connector op de 2 pinnetjes te sluiten, weet je zeker dat dat het niet is.
Hmm, kan je mogelijk iets specifieker zijn?

Overigens heb ik alles nu uit elkaar gehaald, ik had momenteel alles op een doos staan en ik denk dat het verstandig is om het nu te laten staan, om frustratie te voorkomen. Een snelle vraag: koelpasta verwijderen van de CPU of kan ik deze laten zitten tot ik een vervangend mobo heb?

Indien schoonmaken; wat is de beste manier om dit te doen?

Iedereen alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
Moederbord RMA gestuurd, deze is defect bevonden. Dank allen voor de hulp! Dit draadje kan gesloten worden wat mij betreft.
Pagina: 1