Toon posts:

bootmgr missing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

ik had dus de error dat ik bootmgr mis, dus na googelen kwam ik hierop uit:

https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/2622803

Ik had echter een vraagje, ik heb namelijk belangerijke bestanden op m'n pc waar ik geen back up van heb.
Als ik dit volg raak ik dan alle bestanden kwijt, reset hij mijn computer dan als het ware of repareert hij alleen de bestanden waar het aan lag en behoud ik alle bestan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Er staat vier methodes in dat document. Ze zijn in principe niet destructief, maar een backup is sowieso slim om te maken. Als je het risico wel aan durft, kun je deze stappen redelijk veilig maken. Als je toch liever een backup wilt maken, zou je met een Ubuntu-USB kunnen booten om zo de data naar een externe schijf te backuppen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10 11:33
Ik zou er sowieso even eerst een backup van maken, maar in principe kan je via de herstelconsole de opstart zaken laten repareren zonder gevolgen voor je bestanden. Het artikel waar je naar linkt gaat volgens mij ook alleen over het herstellen van de opstart toestanden, dan zou je in principe de andere bestanden niet raken.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zou ik er dan een back up van kunnen maken zonder dat ik een andere pc heb, dit is dus niet mogelijk helaas.
Maar als ik bijvoorbeeld methode 1 van de site probeer zou hij het gewoon moeten doen zonder gevolgen voor de huidige data die erop staat?

heb nog wel een hardeschijf met 168gb die is helemaal leeg alleen mijn andere bevat 300gb en daar kan dus geen backup van op die van 168gb

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2016 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Start je lc op vanaf een linux live distro of micro xp van hirens boot en trek je data er van af! Easy

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GerardVanAfoort schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 21:33:
Start je lc op vanaf een linux live distro of micro xp van hirens boot en trek je data er van af! Easy
Ik ben echt heel slecht met techniek dus, enige linkjes waar ik die dingen kan kopen oid.

maar zoals ik ookal vroeg als ik methode 1 uitvoer zal er geen verlies van bestanden plaatsvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

LMGTFY.. http://www.ubuntu.com/download/desktop

Toch zal je dit wel vanaf een andere pc in elkaar moeten flansen :) Je kan ook je HDD uit de pc halen en meenemen naar iemand met een pc en een beetje kennis hiervan..

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:51
Of om bij Windows te blijven, zorg dat je een opstartbare Windows 7/8/10 DVD/USB WINPE omgeving hebt om te kijken wat er nu precies aan de hand is en of de data nog beschikbaar/leesbaar is van de PC.
Daarna kan je de fout gaan herstellen.
En inderdaad zal je dat op een andere pc moeten voorbereiden.

Raymond.cc: 5 system rescue boot disc based on windows PE

Gandalf’s Windows WinPE

Of even zoeken naar 'Sergei Strelec WINPE'.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLDV
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-06-2023
Spreken we hier over Win 10 ??
Als het inderdaad Win 10 betreft kan je opstartherstel uitvoeren vanaf een Win 10 USB stick, gewoon eens aanmaken op een andere PC met Media Creation Tool van Microsoft en dan je PC opstarten vanaf die USB stick.
Pagina: 1