Hallo,
ik heb voor mijn zoon een laptop gekocht die hij gaat gebruiken voor zijn opleiding.
Het gaat om een Asus N551JQ-CN072H met een Geforce 845m videokaart.
Mijn zoon geeft aan dat er problemen zijn met het vastlopen van games.
Ik heb hierop Windows 10 weer vers geïnstalleerd via een image die ik bij aanschaf heb gemaakt.
Daarna heb ik de Nvidia drivers versie 368.81 geïnstalleerd. (op de image die ik heb teruggezet van Windows 10 staat versie 368.39 van de Nvidia drivers)
Ik heb het BIOS naar factory-defaults teruggezet en de virtualisatie settings in het BIOS uitgezet.
De versie van het BIOS is 203 en er is geen andere versie beschikbaar.
Er zitten 2 DIMM's in, die ik heb verwisseld
Ik heb Furmark 1.8.2 erop gezet en als ik het programma start dan bevriest het beeld een paar seconden nadat is de stabiliteitstest begin.
Het enige wat dan rest is een hard-reset.
Iemand een idee wat ik kan proberen om uit te vogelen wat het probleem is?
edit 20:10 uur:
Ik heb de Nvidia drivers verwijderd via "programma's en onderdelen" en daarna met Display Driver Uninstaller de drivers nog verwijderd.
Via Windows-update de drivers laten installeren.
Dat zijn de drivers van 15-02-2016 versie 10.18.13.5946
Helaas werkt dit niet, Furmark bevriest nog steeds.
Maar i.p.v. dat de hele computer bevriest en een "hard reset" nodig is, stopt nu alleen het programma met foutmeldingen.
ik heb voor mijn zoon een laptop gekocht die hij gaat gebruiken voor zijn opleiding.
Het gaat om een Asus N551JQ-CN072H met een Geforce 845m videokaart.
Mijn zoon geeft aan dat er problemen zijn met het vastlopen van games.
Ik heb hierop Windows 10 weer vers geïnstalleerd via een image die ik bij aanschaf heb gemaakt.
Daarna heb ik de Nvidia drivers versie 368.81 geïnstalleerd. (op de image die ik heb teruggezet van Windows 10 staat versie 368.39 van de Nvidia drivers)
Ik heb het BIOS naar factory-defaults teruggezet en de virtualisatie settings in het BIOS uitgezet.
De versie van het BIOS is 203 en er is geen andere versie beschikbaar.
Er zitten 2 DIMM's in, die ik heb verwisseld
Ik heb Furmark 1.8.2 erop gezet en als ik het programma start dan bevriest het beeld een paar seconden nadat is de stabiliteitstest begin.
Het enige wat dan rest is een hard-reset.
Iemand een idee wat ik kan proberen om uit te vogelen wat het probleem is?
edit 20:10 uur:
Ik heb de Nvidia drivers verwijderd via "programma's en onderdelen" en daarna met Display Driver Uninstaller de drivers nog verwijderd.
Via Windows-update de drivers laten installeren.
Dat zijn de drivers van 15-02-2016 versie 10.18.13.5946
Helaas werkt dit niet, Furmark bevriest nog steeds.
Maar i.p.v. dat de hele computer bevriest en een "hard reset" nodig is, stopt nu alleen het programma met foutmeldingen.
[ Voor 20% gewijzigd door sssensss op 23-07-2016 20:24 ]