SSD gezocht voor gaming

Pagina: 1
Acties:

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:38
Ik heb in 2014 mijn huidige build samen gesteld (zie onderaan het topic). Echter heb ik daar destijds geen nieuwe SSD bij gekocht omdat ik in mijn voorgaande systeem nog een goede SSD en HDD had zitten. Dit werkt allemaal prima, maar ik merk met het laden van de game(s) die ik speel dat dit toch voor mijn gevoel vaak lang duurt. Daarom ben ik op zoek naar een kwalitatief goede, snelle en niet al te dure SSD's waar ik de game(s) die ik speel op kan gaan draaien.

Ik zoek een?
SSD om mijn games vanaf te draaien. Nu voornamelijk BF4, straks wellicht ook BF1. Wil vooral een robuuste schijf die lang meegaat en een performanceboost geeft :Y)

Wat is je budget?
Max 100 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee niet echt voorkeur voor een merk. OCZ heb ik ervaring mee en dat bevalt goed, maar lees ook goede verhalen over Samsung.

Wat heb ik zelf al gezien
Heb al even in de pricewatch gekeken en tot nu toe de volgende schijven in m'n lijstje zitten;
https://tweakers.net/pricewatch/compare/422395;430403/

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 228,-€ 228,-
1ASRock B85M Pro4€ 62,50€ 62,50
1Gigabyte GV-R928XOC-3GD Rev. 2.0€ 251,-€ 251,-
1Seagate Barracuda 7200.10 ST3250410AS, 250GB€ 0,-€ 0,-
1Corsair Carbide 200R Closed€ 59,52€ 59,52
1Iiyama XU2390HS Zwart€ 155,50€ 155,50
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 87,98€ 87,98
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 27,90€ 27,90
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 35,-€ 35,-
1Kingston HyperX Cloud Zwart€ 74,22€ 74,22
1Samsung SH-224DB Zwart€ 14,42€ 14,42
1Seasonic S12II-Bronze 620W€ 62,95€ 62,95
1OCZ Vertex 4 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.058,99

* Er hangt nog een 2e monitor aan het systeem, een wat oudere 24" van Dell. Type onbekend.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:13
Ik denk dat je met de pricewatch: Kingston SSDNow UV400 240GB wel goed zou moeten zitten net als met de andere twee trouwens ;)

Cloud ☁️

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-02 18:04
Crucial Kingston en Samsung maken wel goede ssd's. Denk alleen niet dat dit echt een verbetering word.

Clean install van Windows werkt ook gigantisch goed.

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:21
Misschien stomme vraag, maar je hebt je SSD toch op je snelste SATA-poorten aangesloten?

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09-2025
Een SSD heeft geen invloed op de FPS in een game. Het laden gaat sneller en dat is het. Ik speel een aantal games waaronder een paar grote en 240 gig is dan te klein. Ik zou nog even door sparen en een SSD kopen van 512 gig. Dan kan je alles op een snelle SSD draaien en je gewone schijven als puur opslag of backup gebruiken.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:41
Bijna alle ssd's van de wat bekendere merken zijn wel goed (Samsung, Crucial, Kingston). Ik zou gewoon kijken naar een ssd met de hoogste MTBF. Prestatiegewijs zul je weinig verschil merken tijdens het gamen. Dus dan het beste kiezen voor een kwalitatief goede ssd.

Mijn YouTube Channel

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:44
Samsung 850 EVO 250GB heb ik zelf ook. Het is een goede SSD, heb zelf geen klachten over.

Games die ik voornamelijk speel ( Euro Truck Simulator 2 en Farming Simulator 15 ) heb ik op SSD staan en zijn zo opgestart. Zelfs geen problemen met veel mods in FS15.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

De performanceverschillen tussen verschillende SSD's zijn marginaal als het aankomt op normaal dagelijks gebruik. Een budget tot €100 zet je in de categorie tot 250GB, dus ik zou zeggen kies daar een populair model. Of leg €15 bij en ga voor een goedkoop 480GB model van Kingston, Toshiba of Sandisk.
De tijd dat er nog 'slechte' SSD's verkocht werden ligt al een tijdje achter ons dus wat dat betreft kun je je geen buil vallen.
SnowBigQ schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:21:
Samsung 850 EVO 250GB heb ik zelf ook. Het is een goede SSD, heb zelf geen klachten over.

Games die ik voornamelijk speel ( Euro Truck Simulator 2 en Farming Simulator 15 ) heb ik op SSD staan en zijn zo opgestart. Zelfs geen problemen met veel mods in FS15.
Waarom zou je problemen verwachten met een SSD?

Opslag is opslag, praktisch gezien maakt het niet uit of je op een HDD, SSD of desnoods een USB-stick installeert. Zolang bestanden onder een bepaald pad benaderbaar zijn (en de USB stick dus steeds onder dezelfde schijfletter gemount is) zal het gewoon goed gaan.

🖥️ | 🚗

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-02 16:29

Dutchredgaming

ICT Beheerder

SSD's geven geen boost voor performens, maar laadt sneller op dan HDD, zeker met Battlefield games. Mijn advies: Kijk welke games inpact heeft met het snellere laden (bijv. met videos van YouTube). Heb je veel games die snel geladen worden met SSD dan met HDD zal ik een SSD kopen. Mijn advies is ook om meer dan 250GB te nemen, want een gemiddelde game is 20 a 30GB groot.

Review QNAP TS-230 NAS

• Rohem
BatmanNL schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 19:39:
Crucial Kingston en Samsung maken wel goede ssd's. Denk alleen niet dat dit echt een verbetering word.

Clean install van Windows werkt ook gigantisch goed.
Arator schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 22:53:
Misschien stomme vraag, maar je hebt je SSD toch op je snelste SATA-poorten aangesloten?
Ok ik merk dat ik in mijn OP niet helemaal duidelijk was, mijn fout 8)7 |:( . Windows en alle andere software draait vanaf mijn SSD. De games op dit moment vanaf HDD. Vandaar specifiek de vraag om een SSD en de verwachte performancewinst bij het laden van de games.
SnowBigQ schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:21:

Thnx, dat klinkt in ieder geval goed :)
MadMarky schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:36:
De performanceverschillen tussen verschillende SSD's zijn marginaal als het aankomt op normaal dagelijks gebruik. Een budget tot €100 zet je in de categorie tot 250GB, dus ik zou zeggen kies daar een populair model. Of leg €15 bij en ga voor een goedkoop 480GB model van Kingston, Toshiba of Sandisk.
De tijd dat er nog 'slechte' SSD's verkocht werden ligt al een tijdje achter ons dus wat dat betreft kun je je geen buil vallen.

[...]

Opslag is opslag, praktisch gezien maakt het niet uit of je op een HDD, SSD of desnoods een USB-stick installeert. Zolang bestanden onder een bepaald pad benaderbaar zijn (en de USB stick dus steeds onder dezelfde schijfletter gemount is) zal het gewoon goed gaan.
Dutchredgaming schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:46:
SSD's geven geen boost voor performens, maar laadt sneller op dan HDD, zeker met Battlefield games. Mijn advies: Kijk welke games inpact heeft met het snellere laden (bijv. met videos van YouTube). Heb je veel games die snel geladen worden met SSD dan met HDD zal ik een SSD kopen. Mijn advies is ook om meer dan 250GB te nemen, want een gemiddelde game is 20 a 30GB groot.
Goed punt.. Voor die paar cent meer een grotere denk ik op langere termijn een betere investering.
Verder begrijp ik uit de reacties dat de schijven tegenwoordig niet heel veel schelen onderling, dus daar moet ik m'n vastigheid rondom bepaalde merken misschien ook een beetje loslaten.

• Rohem
Dutchredgaming schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:46:
Met je eens, echter ik speel hooguit 1 of 2 games. Meer zullen er niet geinstalleerd zijn, daarom gaat mijn voorkeur op dit moment toch uit naar een 240/250 GB schijf.

Ik ben er nog niet over uit welke het precies moet worden, maar het gaat in ieder geval tussen deze 3: https://tweakers.net/pric...are/430403;542945;490925/ waarvan ik het meest neig naar de samsung op dit moment.

Thnx in ieder geval voor alle tips!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-02 18:37
Is deze anders niet iets? pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB
Rond dezelfde prijs als de andere, misschien ietsjes duurder maar daar krijg je wel meer opslag voor terug.

Verwijderd

Helemaal eens met bovenstaand advies van de MX300. Heeft mi op dit moment de beste prijs/kwaliteit/kwantiteit.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:28
Naast het feit dat 500 gb betere prijs/prestatie hebben zullen games groter worden: zelfs consoles tegenwoordig bevatten 500 GB HDDs waardoor gamedevelopers steeds grotere textures zullen bevatten. Aangezien je ook BF1 wilt spelen is 500 gb helemaal geen overbodige luxe. Mijn huidige BF4 met DLC is al 70 GB, BF1 zit dan met dlc wss snel rond de 100. Dan is je schijf al 75% vol. De goedkoopste SSDs met +- 500 GB zijn 110 euro. pricewatch: Toshiba Q300 (15nm) 480GB

That said, als je echt een 250 GB schijf koopt zal je met geen van die 3 een foute aankoop doen.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-02 11:15
Geen wonder dat je games nu traag laden als je dat doet vanop een 250GB HDD, niet alleen omdat het een HDD is maar ook omdat het zo'n oud, klein ding is. Grotere HDD's laden ook al een stuk sneller, maar we zijn nu op het punt gekomen dat je toch beter een SSD neemt om deze te vervangen.

Ik zou ook wel doorsparen voor een 500GB SSD, 250GB zal zo vol zijn. En om dan nog een kwalitatief, snel alternatief te bieden, suggereer ik de pricewatch: Sandisk X400 2,5" 512GB. Eerlijk gezegd vind ik de ongeveer gelijk geprijsde MX300 minderwaardig, akkoord het is 3D NAND maar op vlak van snelheid wel een stap terug vergeleken met de voorgangers. En echte kwaliteitsproblemen zijn er niet met de huidige generatie 2D TLC NAND.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-02 12:43
MadMarky schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:36:

[...]

Tot je controller het begeeft... Vroeger genoeg mensen die gezeik hadden met hun SSD. Maar over het algemeen zijn er nu niet heel veel problemen meer.

/edit las het verhaal verkeerd:P dacht je dat je het over het stukje "heb zelf geen klachten over"
zie het als niet verzonden >:)

[ Voor 6% gewijzigd door loki504 op 02-08-2016 12:42 ]

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-02 16:29

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Rohem schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:15:
[...]

Met je eens, echter ik speel hooguit 1 of 2 games. Meer zullen er niet geinstalleerd zijn, daarom gaat mijn voorkeur op dit moment toch uit naar een 240/250 GB schijf.

[...]
Thnx in ieder geval voor alle tips!
Ik weet niet dat je graag BF1 wilt kopen, maar die zal ook gunstig zijn met SSD (omdat bij vorige bf's ook snel laden bij SSD). Persoonlijk zou ik gaan voor 500gb

Review QNAP TS-230 NAS

Pagina: 1