Autoverzekeringen op ons adres afgesloten, iets aan te doen?

Pagina: 1
Acties:

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11 10:14
Sinds enkele maanden ontvangen wij allerlei brieven op verschillende namen (nooit onze eigen namen gelukkig) op ons adres. Vaak zijn het aanmaningen van bedrijven als ANWB, Independer en dergelijke. Maar ook "wegrijden zonder te betalen bij een benzinestation" is al voorgekomen. Het gaat altijd om auto gerelateerde dingetjes.

Tot nu toe is een belletje eigenlijk altijd genoeg om alles op te lossen. Maar de ANWB bijvoorbeeld is verplicht de aanmaningen te blijven versturen. Geen ramp, maar wel irritant al die post.

Meestal worden dezelfde 2 namen gebruikt, en zo langzamerhand heb ik ook het kenteken van de persoon die dit doet. (ik ben normaal niet van het openen van post van een ander, maar dit is gewoon een poging tot oplichting van allerhande bedrijven).

Is hier uberhaupt iets aan te doen? Ik heb niet het idee dat de bedrijven zich er erg druk over maken namelijk. Maar ik vind de post wel vervelend. Al is een gratis ANWB blad best leuk op zijn tijd :+ .

Vreemd genoeg krijgen we nooit de bevestigingen van de aanvraag binnen. Het zijn enkel de aanmaningen en dergelijke. Maar de bevestiging zal wel via mail gaan.

Leuk detail: Het kenteken heeft volgens het RWD een "onlogische meterstand". Je verwacht het niet :+

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:44
Bel ook eens naar de RDW om te kijken of er een onbekende auto in is geschreven op je adres.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:57

Onbekend

...

Voertuig is wel verzekerd volgens RDW ?
En dan met Independer bellen dat je "ongewenste post" van hun krijgt voor een onbekende auto. (Verzekeraars willen graag de juiste gegevens blijven hebben.)
En afhankelijk van hun reactie, bij het RDW controleren of die auto niet per ongeluk op jou naam/adres is geregistreerd.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Waah
Ik krijg enkel post van bedrijven, niet van het RDW of andere overheidszaken (gelukkig).
Ik zal nog wel even bellen met het RDW maar die zijn momenteel niet bereikbaar natuurlijk. Sowieso staat op onze namen enkel onze eigen voertuigen. Dus geen spookeigenaren.

Maar de auto is dus niet verzekerd, APK is verlopen en een onlogische km-stand.

Het "Digitaal doolhof" lijkt mij hier ook niet van toepassing. Enkel dat de politie dus blijkbaar niet via Kenteken de persoonsgegevens mag achterhalen.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je maakt de post open terwijl het niet aan jouw gericht is? Briefgeheim he, mag niet. Gewoon de boel retour sturen: "Retour afzender; persoon niet bekend op dit adres".

Ey!! Macarena \o/

• Waah
RaZ schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 15:03:
Je maakt de post open terwijl het niet aan jouw gericht is? Briefgeheim he, mag niet. Gewoon de boel retour sturen: "Retour afzender; persoon niet bekend op dit adres".
Ik weet dat het officieel niet mag. Illegaal allerlei verzekeringen afsluiten op mijn adres mag ook niet.
In den beginne precies gedaan wat jij zegt... Maar ik heb geen zin meer om elke week minimaal 1x naar de postbus te lopen om verkeerde brieven te retourneren. Een meer definitieve oplossing zou fijner zijn 8)

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
RaZ schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 15:03:
Hoe zit dat als de verzender aangeeft dat je het wel mag openen?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:20
Waah schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 15:06:
[...] Ik weet dat het officieel niet mag. Illegaal allerlei verzekeringen afsluiten op mijn adres mag ook niet.
In den beginne precies gedaan wat jij zegt... Maar ik heb geen zin meer om elke week minimaal 1x naar de postbus te lopen om verkeerde brieven te retourneren. Een meer definitieve oplossing zou fijner zijn 8)
Heb het ook een half jaar gedaan. Meeste bedrijven stoppen, maar sommige blijven gewoon rekeningen sturen. Die gaan nu gewoon ongeopend bij het huisvuil. Laat iemand anders het maar openen of vernietigen ofzo. Niet mijn probleem meer.

Verwijderd

tweakerdennis schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 15:15:
[...]

Hoe zit dat als de verzender aangeeft dat je het wel mag openen?
Bestaat niet http://wetten.overheid.nl/BWBR0025572/2016-07-01

Alleen als je bij PTT Post ??? PostNL op de speciale afdeling werkt om onvolledig geadresseerde briefpost alsnog te doen bezorgen.

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-10 13:36

SECURITEH

Man of legend.

Ik heb het zelfde gehad maar wel wat minder extreem als "wegrijden zonder te betalen", tot nu toe is het altijd voldoende geweest om de brief retour afzender te sturen met de tekst "Geadresseerde onbekend op dit adres.", ook bij rekeningen etc.
Pagina: 1