WiFi snelheid opvragen op Smart TV

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:05
ik heb 2 Samsung Smart TV's in gebruik, een UE55KS8000 en een UE22F5470 en de volgende vraag heeft betrekking op beide types.
Beiden zijn via de ingebouwde WiFi met een Acer RT-AC68U router verbonden en wel op 5GHz.

Omdat ik bij het afspelen van Netflix HD content soms haperingen zie probeer ik erachter te komen wat de mogelijke oorzaak hiervan is.
Wat mij nu opvalt is dat ik in het Menu van beide TV's geen optie zie om de snelheid van de gebruikte WiFi verbinding op te vragen, althans ik kan er niets vinden.

Is er een mogelijkheid om de WiFi verbindingsgegevens zoals de snelheid op te vragen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je zou de browser kunnen openen, kijken of de reguliere speedtests werken.
Having said that: streaming moet je niet via wifi willen. Gewoon kabeltje prikken.

5Ghz band betekent dat je vooralsnog minder gebruikers van die band hebt, maar wel een minder groot bereik.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:05
Dat klopt, WiFi moet je niet willen maar soms kun je nu eenmaal geen vaste bekabeling aanleggen zoals ik hier in mijn appartement.
Heb wel al TP-Link 600Mbits PowerLine adapters gebruikt maar dat vond Netflix schijnbaar helemaal niks want daar had ik steeds opstartproblemen (bleef regelmatig op 25% hangen).

Overigens heb ik een Internet abo glas 75/75.

Op mijn UE55KS8000 gebruik de AC norm en dat gaat razendsnel ook voor 4k UHD weergave, dus daar ben ik wel tevreden over.

Ik was alleen nieuwsgierig of ik soms een eventueel beschikbare optie voor de weergave WiFi snelheid over het hoofd zie.

De tip om via de browser Speedtest te gebruiken is prima en daarmee heb ik de volgende gemiddelde waarden kunnen meten.
Voor de 22" TV
Download 6618 KBytes/sec
Upload 387 KBytes/sec

Voor de 55" TV
Download 17.533 KBytes/sec
Upload 582 KBytes/sec

Dus de UE55KS8000 maakt duidelijk goed gebruik van de interne WiFi IEEE 802.11AC