Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwizleFish
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13-03-2024
Goedendag,

Ik ben nog geen uur aan mijn nieuwe computer bezig en ik stuit al op een klein probleempje. Ik heb een case gekocht, de Fractal Design Define S, deze heeft een redelijk grootte slot voor een PSU. Icm deze case heb ik gekozen voor de Corsair SF450.

Ik heb de PSU nu in m'n case liggen, maar deze is een stuk kleiner dan de slot... Moet ik nu een nieuwe voeding aanschaffen?

Voeding:

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair SF450€ 85,95€ 85,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 85,95

Case:
#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Define S€ 77,-€ 77,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 77,-

[/I]Ik hoop dat ik jullie voldoende geïnformeerd heb met m'n kwestie. Ik kijk uit naar jullie reacties!!!

Mvg,
Bart[/I]

Beste antwoord (via SwizleFish op 23-07-2016 14:09)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:01

sapphire

Die-hard pruts0r

Je kast heeft een gat voor een voeding die voldoet aan de standaard ATX specificaties. Je voeding is een SFX, ofwel een small-formfactor voeding. Zegmaar de ATX standaard voor kleinere, compactere behuizingen en voedingen.

Je hebt dus 2 keuzes, de voeding omruilen voor een standaard ATX exemplaar of een bracket kopen zodat je deze voeding correct kunt plaatsen in een ATX gat (want het is een prima voeding) :)

Dit bracket dus:
pricewatch: Corsair SFX to ATX PSU Adapter Bracket (CP-8920133)

Edit: of deze standaardmee geleverd word weet ik overigens niet :)

[ Voor 24% gewijzigd door sapphire op 23-07-2016 14:05 ]

Gabriël AM5

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Zit er niet toevallig een bracket geleverd bij de PSU?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:01

sapphire

Die-hard pruts0r

Je kast heeft een gat voor een voeding die voldoet aan de standaard ATX specificaties. Je voeding is een SFX, ofwel een small-formfactor voeding. Zegmaar de ATX standaard voor kleinere, compactere behuizingen en voedingen.

Je hebt dus 2 keuzes, de voeding omruilen voor een standaard ATX exemplaar of een bracket kopen zodat je deze voeding correct kunt plaatsen in een ATX gat (want het is een prima voeding) :)

Dit bracket dus:

[ Voor 24% gewijzigd door sapphire op 23-07-2016 14:05 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een bracket gaat gebruiken zal je tegen een volgend probleem aanlopen: te korte kabels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwizleFish
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 14:06:
Als je een bracket gaat gebruiken zal je tegen een volgend probleem aanlopen: te korte kabels!
Hoezo? Het enige wat er gebeurd met een bracket is dat de PSU op z'n plek blijft zitten met een goede afsluiting aan de achterkant. Toch...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwizleFish
sapphire schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 14:01:

Dit bracket dus:

Ik heb er nog effe naar gekeken en je hebt inderdaad gelijk. lekker stom van me 8)7

Maar ik heb zojuist een bracket besteld via Afuture, deze zal maandag (hopelijk) binnenkomen. Dan zal ik de nodige aanpassingen maken.

Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor aanpassingen? Alle kabels verlengen? Kan je beter de hele boel terug sturen en een pricewatch: Corsair RM550x bestellen, dan ben je goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die CPU kabel gaat in ieder geval te kort zijn voor achterlangs het moederbord. Voor langs gaat heel misschien als je geen videokaart in je pc hebt zitten. Deze kabel is namelijk maar 400mm lang, de kast 465mm hoog en de CPU kabel begint onderin en de aansluiting zit helemaal bovenin.
Pagina: 1