Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramborambo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-06-2023
Ik wil 2 portable harde schijven met een usb kabel op mijn 2 routers (airport extreme en airport express(ik gebruik wel winows overigens)) aansluiten kan dat? Ik wil namelijk een thuisnetwerk voor alle foto's en een nas systeem is duur en het lijkt me dat ik dus op mijn beide routers met usb 2.0 gewoon een harde schijf kan aansluiten. Kan ik dan al mijn bestanden op 1 van de routers zetten en de ander als back-up laten fungeren? En als dat kan hoe doe ik dat?
Alvast bedankt 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Heb je al de gebruiksaanwijzingen gelezen of externe usb harddisken worden ondersteund???

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramborambo
Ja dat kan ze zeggen dat er een harde schijf aan kan maar kunnen aan mijn beide routers er ook 1 en dat de 1 een back up maakt van de ander is meer de vraag hier kan ik niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramborambo
Oww ik lees net dat de het enkel aan de hoofdrouter kan en dan zou ik de harde schijf dus aan de anderre harde schijf moeten koppellen om er een backup van te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 14:04

Wish

ingwell

Harde schijf aan de andere harde schijf koppelen.... ik ben benieuwd hoe je dat gaat doen?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 00:23
Allebei je hd's online aan routers is ook geen backup, 1 virus en je bent alles kwijt.

Wegens beveiligings risico wordt een hd aan een router hangen en delen, niet aangereden.
Koop dus een nas, die goed aan updates doet, dan ben je veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panomi
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 14:43
bramborambo schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 12:39:
Ik wil namelijk een thuisnetwerk voor alle foto's en een nas systeem is duur....
Ik zou toch naar een simpele NAS kijken. Het biedt je meteen veel meer mogelijkheden dan alleen 2 hdd's aansluiten op 2 verschillende routers. Kijk bijvoorbeeld even bij vraag en aanbod. Voor 90 euro heb je een 2 hdd nas. (niet mijn nas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb een harddisk aan mijn Fritz-Box en maak de backup naar een schijf aan/in mijn desktop-pc. Ingesteld dat de harde schijf niet van buitenaf bereikt wordt en je moet op de router inloggen voordat je de hdd benaderen kunt. Wellicht kan zoiets ook met jouw routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramborambo
Top stresstak daar dacht ik ook net aan dat zal wel lukken hartstikke bedankt.
Pagina: 1