Desktop (o.a. voor gaming) - 900 - 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik wil vooral > 1 jaar oude spellen gaan spelen (DX12 is dus minder belangrijk voor mij). Denk daar bij aan GTA V, Far Cry 3 en 4, Saints Row en Dragon Age: Inquisition. Allemaal 1080p en 60 FPS, met zo hoog mogelijke instellingen. Daarnaast natuurlijk ook de standaardfuncties als documenten bewerken en browsen en af en toe Python.

Wat mag het systeem gaan kosten?

900 - 1000 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Nee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Mijn huidig idee staat hier onder weergegeven. Het grootste deel is afgeleid van threads op Tweakers en van reddit. Ik ben van plan het bij Azerty te bestellen, dus de prijzen kloppen niet helemaal.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 206,50€ 206,50
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G€ 314,50€ 314,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 48,95€ 48,95
1Cooler Master N300 (Closed)€ 42,95€ 42,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 63,95€ 63,95
1Seasonic M12II Evo 520W€ 63,95€ 63,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 88,95€ 88,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 916,65

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Een beetje: Intel is hier denk ik beter dan AMD voor de CPU en de GTX 1060 is sterker dan de RX 480, maar niet zo extreem duur als de GTX 1070 (die ook meer voor > 1440p bedoeld is).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Zo lang het geen straalmotor wordt en geen kerncentrale nodig heeft ben ik blij.

Ga je overklokken?

De CPU niet, de GPU mogelijk wel.

Wat verwacht je van ons?

Ik ben best zeker over de i5 6500 en de GTX 1060. Een 6400 zou ook goed zijn voor gaming maar ik zou toch liever de 6500 hebben. De HDD, de SSD en het RAM zijn redelijk duidelijk, en de kast is simpel maar zou moeten voldoen. Waar ik meer over zou willen weten is het moederbord en de PSU: er zijn zo veel mogelijkheden en de specs zijn relatief onduidelijk. Ik wil geen kans nemen met de PSU, maar volgens mij is het ding veel te krachtig. Ik heb niet veel succes gehad met het berekenen van het wattage, dus heb ik maar voor deze gekozen.

Ik zou ook graag willen weten of het allemaal in elkaar past -- is de kast te klein voor de GPU of is er geen plaats voor het moederbord, dat soort dingen.

Overige opmerkingen

Ik ben me er van bewust dat de GTX 1060 nu nogal overprijst is, maar dat maakt me feitelijk weinig uit. Ik zit al erg lang hier op te wachten, en als ik het nu nog een maand uitstel kan ik net zo goed wachten op de nieuwe AMD kaarten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-08 13:13
pricewatch: Fractal Design Define S is een stillere en betere kast.

Voeding is niet veel bijzonders een pricewatch: Corsair CX450M is een betere keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De kast is wel 30 euro duurder. Is er een specifieke reden om die kast te kiezen? En volgens een aantal andere sites (de meeste threads op reddit BuildAPC en Tom's Hardware) zijn Seasonics voedingen superieur. Klopt dat of zijn die bronnen incorrect? Bedankt voor het advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 21:53
Voeding keuzes kun je beter de adviezen blindelings volgen hier. Die zijn redelijk uitgekauwd.

Die kast is beter in de zin dat hij stiller en beter afgewerkt is. Logischer gebouwd ed.

Ik ging ook altijd voor een koopje wat betreft kast. Maar het is uiteindelijk hetgeen waar je altijd naar kijkt en voor een groot deel bepalend is voor geluid en warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een mATX bord neemt pricewatch: ASRock B150M Pro4S kan je een kast als de pricewatch: Cooler Master N200 Closed of pricewatch: Thermaltake Versa H15 Closed nemen welke beter zijn dan de N300.