Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-05 21:38
Ik heb het volgende probleem,

Wat eigenlijk heel goed verwoord word in deze draad:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/45950729#45950729

Nu wil ik dat draadje niet kapen.
En in het kort is de oplossing het aanpassen van de energieinstellingen van intel management engine interface in apparaatbeheer. Alleen die tab staat bij mij niet in het scherm en ik kan niet vinden op internet hoe ik deze toch zichtbaar krijg. Ben al sinds maandag steeds aan het zoeken.

Maar in het kort komt het er hier op neer sinds een update in december vorig jaar van Windows 10 gaat mijn pc niet meer goed in de slaapstand. En als ik hem helemaal uitzet start hij ook niet altijd goed op. Als ik de pc een paar uur later weer aanzet. Als ik de pc dan weer opnieuw aanzet dan moet ik vaak een hard reset doen. En/of de aan uit knop heel lang ingedrukt houden voordat de pc opstart. En dan alsnog een reset geven.
Als ik de pc gewoon herstart als de pc aanstaat dan is er niks aan de hand. Dan start de pc gewoon op.
Als ik de pc 24/7 aan laat staan wat ik zonde vind van de energie. Dan draait de pc gewoon goed.

Nu heb ik een Asus Z77 sabertooth. Dit is een moederbord met 5 jaar garantie maar al heel snel geen driver en firmware updates meer. Dit moederbord is van het begin af al erg precies geweest met betrekking tot de drivers. Als ik tijdens het installeren van Windows 7 niet een bepaalde volgorde aanhield en de nieuwste inteldrivers gebruikten was de pc erg instabiel.Tot eind vorig jaar kon ik alle drivers van Intel bij hen downloaden. Via hun driver update programma. Helaas hebben ze dat verandert dat dit via de fabrikanten moet gaan.

Ik heb aan het begin van het jaar alle tips uitgevoerd en getest van het draadje met betrekking op slaap en opstartproblemen.
Omdat ik merkte dat het lag na een update van windows 10 heb ik gezocht welke driver en of oplossingen het zouden kunnen zijn.

En ik hoop dat iemand anders weet of mij in de juiste zoek richting kan sturen via Google hoe ik de energie-instellingen tab zichtbaar kan krijgen bij apparatenbeheer.

De topicstarter geeft aan dat bij hem het probleem als volgt is opgelost:

De energie-instelling van intel management engine interface moest worden gewijzigd omdat mijn laptop over versie 11 daarvan beschikt. De driver staat standaard zo ingesteld dat windows deze stopt.. onder energie beheer moet je een vinkje weghalen zodat windows deze NIET mag uitschakelen.

Op deze website van microsoft waar mensen hetzelfde probleem hebben als ik word als enige oplossing gegeven dat de fabrikant misschien een nieuwe driver heeft.

[url]https://http://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_10-power/probleem-met-afsluiten-en-slaapstand-na/e3e00de7-0a78-43e8-af9f-08ca08a485b3?page=4&auth=1[/url]

De enige inhoudelijke oplossing die er staat is dat er misschien door de fabrikant een nieuwere versie beschikbaar is. Helaas is de nieuwste driver van Asus de enige driver die ze hebben vrij gegeven van september vorig jaar.

Dinsdag heb ik versie 11.0.0.1155 geinstalleerd deze versie van asus is 23 september 2015 online gezet. Intel Management Engine Interface V11.0.0.1155 for Windows 10 32bit & 64bit.
This Windows 10 driver will not be digitally signed which means that it will not have been tested by Microsoft Windows Hardware Quality Labs (WHQL). Note that Windows will alert you with a message if a driver is not digitally signed but you can continue the installation

Met deze driver was het slaap en opstart probleem opgelost tot afgelopen donderdag. Vanaf toen werkt de slaapstand niet meer goed. En start de pc zich bijna elke keer weer opnieuw op. Hoe langer de pc uit staat hoe moeilijker hij gewoon opstart.

Omdat ik door de bevestiging van M. van Lent denk dat het een driver probleem is. Heb ik niet alle hardware opgeschreven die ik heb aan gesloten. Heb in het verleden al gekeken naar het geheugen, verwisseld en in andere volgorde andere voeding. Enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:19

ResuCigam

BOFH

TurboTon1973 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 09:52:
Met deze driver was het slaap en opstart probleem opgelost tot afgelopen donderdag. Vanaf toen werkt de slaapstand niet meer goed.
Wat is er afgelopen donderdag gebeurd? Nieuwe hardware of software? Windows update (check history)? Heb je die goede driver al opnieuw geinstalleerd?

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
De laatste update is afgelopen maandag geinstalleerd. Ik heb ook bij apparaatbeheer gekeken. En de IMEI driver is nog steeds dezelfde gebleven.

Sinds de update van december werkt na een clean install de pc een paar dagen goed. En dan lijkt het wel alsof er een register oid vol gaat zitten. Want dan beginnen de problemen met slaapstand en opstarten.
Bij de website van microsoft staat dit bij de oplossing:

GSM-IT antwoordde op 19 april 2016

Er zit een foutje in de IMEI (Intel Management Engine Interface) driver versie 11 voor PC's die uitgerust zijn met een moderne Intel(R) processor en chipset. De driver staat zodanig ingesteld, dat deze na enige tijd door Windows gestopt wordt om stroom te besparen. Daardoor kan de PC niet meer goed uitgezet worden. Het probleem is zeer eenvoudig te verhelpen:

Klik met de rechter muisknop op Start en kies Apparaatbeheer.

Open Systeemapparaten en zoek de Intel (R) Management Engine Interface.

Dubbelklik de Intel (R) Management Engine Interface, zodat de eigenschappen geopend worden.

Open het tabblad Energiebeheer.

Haal een vinkje weg, zodat Windows de Intel (R) Management Engine Interface NIET mag uitschakelen om stroom te besparen.

Klik OK en sluit alle vensters.

Herstart de PC.

Bij mij staat helaas de tab energiebeheer er niet tussen

edit:

De driver die ik op dinsdag heb geinstalleerd heb ik nog niet overnieuw geinstalleerd. Dat zou ik nog kunnen proberen.

Er is geen nieuwe soft of hardware geinstalleerd.

[ Voor 6% gewijzigd door TurboTon1973 op 23-07-2016 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Kan je hier wat mee?

https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/2740020

(Je moet dan wel eventjes zelf zoeken naar het juiste device nummer.)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
Dank je voor je tip.

Helaas heb ik niet de juiste device nummer kunnen vinden voor de intel mangement engine interface kunnen vinden.

Ben nog wat andere dingen tegen gekomen in mijn zoektocht door jou link.

Heb gekeken of het hielp of ik de energieinstellingen van de pci express ging aan passen door de Link state power management uitschakelen. Maar dit hielp niet.

Toen ben ik naar de volgende website gegaan: http://community.acer.com/t5/Aspire-Desktops/how-to-solve-windows-10-shutdown-issues-power-keyboard-lights/td-p/382344/page/3

en heb dit geprobeerd.

Its really simple to fix this problem!

1. Type drivers in the search box

2. Then you click on update device drivers in control panel

3. Scroll down to human interface devices and click to open sub menu

4. Right click on HID-compliant consumer control devices

5. Go to Properties and click on power mangement and check the box the says Allow this device to wake the computer.

6. Repeat for Compliant device and touch screen.

Maar dat hielp ook niet.