Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

De harde schijf van mijn laptop zit steeds op 100 percent, ik krijg deze niet naar beneden.
heb al van alles geprobeerd: Harde schijf nagekeken voor fouten maar geen fouten, services uitgeschakeld maar helpt niet, meldingen over windows uitgeschakeld (dit was een nogal rare oplossing) maar geen enkele 'oplossing' werkt, er is nog 850 van de 1Tb over dus daar kan het ook niet aan liggen. gescand voor malware,… Tijdelijke bestanden verwijderd maar helpt niet, iemand een idee waar het aan kan liggen of iets wat helpt want dat zou me al goed verder kunnen helpen. (btw. ik heb windows 10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:25
Kijk eens in taakbeheer welk process de hardeschijf zo belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
'systeemgeheugen en gecomprimeerd geheugen' verbruik tot 3,6mb/s dat is het hoogste voor de rest zit het max to 1,3mb/s.

Heb eens rondgekeken: Systeemgeheugen en gecomprimeerd geheugen 100% load
dat probleem is het ongeveer.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2016 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb het gevonden, mijn Antivirus (norton) was constant aan het draaien waardoor hij zo traag ging, heb deze uitgeschakeld en prestaties gingen direct 100 --> 4 percent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pachango Boy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-04 11:56
Ook net voorgehad met een verse install van Windows 10 op een 4 jaar oude Sony Vaio. Net zoals bij jou leek er een onbekende service de hdd 100% te benutten. Terwijl op 100% kon ik wel een bestand van mijn server halen tegen +- 30 mb/s wat dan ook zo werd aangeven in taakbeheer bij Explorer.

Dus denkende dat het een foutje in de installatie was heb ik tot tweemaal toe Windows geherinstalleerd met geen effect. Bij mij was wel het geval dat als ik de laptop een half uurtje liet doen dan zakte de activiteit naar 1% voor even en daarna zonder enige reden terug naar 100%.

Raar probleempje

Edit. Ik had nog geen antivirus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
veel voordelen aan windows maar zit vol met bugs waardoor het soms echt een nest kan worden soms.
ben nu met norton een volledige systeemscan aan het uitvoeren en ga hem dan instellen om elke week te scannen inplaats van elke 'seconde'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MastersInstinct
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 18:11
Pachango Boy schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 10:08:
Ook net voorgehad met een verse install van Windows 10 op een 4 jaar oude Sony Vaio. Net zoals bij jou leek er een onbekende service de hdd 100% te benutten. Terwijl op 100% kon ik wel een bestand van mijn server halen tegen +- 30 mb/s wat dan ook zo werd aangeven in taakbeheer bij Explorer.

Dus denkende dat het een foutje in de installatie was heb ik tot tweemaal toe Windows geherinstalleerd met geen effect. Bij mij was wel het geval dat als ik de laptop een half uurtje liet doen dan zakte de activiteit naar 1% voor even en daarna zonder enige reden terug naar 100%.

Raar probleempje

Edit. Ik had nog geen antivirus
Dit lijkt sterk op het opbouwen van de harddisk index. Wordt gebruikt om snel te zoeken. Daarnaast zal Windows nog geregeld updaten en defragmenteren na een installatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat idd, hoewel er die defragmentering tegenwoordig uit is, iig na een install (heeft nl ook weinig nut).
Maar start, uitvoeren, cmd, services.msc en dan zoeken naar de searchindexer. Zet die maar eens uit als ie weer op 100% HDD zit, dikke kans dat dat hem is.
Bij een SDD merk je hier weinig van, maar met ijzer is het een ander verhaal :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1