Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is de bedoeling een game systeem te bouwen. Ik hoef niet per se de nieuwste games op ultra 60fps te kunnen spelen, maar wil wel de mogelijkheid hebben om de komende jaren op 60fps te kunnen gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst < €1000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De randapparatuur is al aanwezig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia gpu vanwege het lagere stroomverbruik.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag moet hij mijn huidige 2 monitoren (Dell U2414H) kunnen aansturen via daisy-chaining ?MHT?. Met de mogelijkheid om er in de toekomst nog een 3e U2414H aan toe te voegen. - mijn huidige MacBook Pro retina late 2013 met Nvidia GT 750M heeft de laatste tijd moeite met gamen op 1 Dell monitor, terwijl ik op de 2e Dell monitor en de laptop monitor internet/film kijk.
Edit:
Ik heb gekozen voor een m.2 SSD omdat deze nog sneller zijn dan een SATA SSD. Opslag hoeft niet al te veel te zijn, alleen windows + office + n paar games. Voor documenten gebruik ik een NAS.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Het is voor mij jaren geleden dat ik een pc in elkaar heb gezet. Mede doordat ik de laatste jaren een MacBook gebruik als mijn enige computer, heb ik de ontwikkelingen in cpu/gpu land niet bijgehouden. Ik zou dus graag willen weten of er dingen zijn die ik over het hoofd zie of die beter kunnen.
Edit:
Ook zou ik graag willen weten, als alles in orde zou zijn, voor welk merk 1060 ik het beste zou gaan, en of het verstandiger is om x weken te wachten.
Wat heb ik zover gevonden
Ik ben uitgegaan van de BBG-desktop en heb de gpu, ram en storage vervangen.
Het is de bedoeling een game systeem te bouwen. Ik hoef niet per se de nieuwste games op ultra 60fps te kunnen spelen, maar wil wel de mogelijkheid hebben om de komende jaren op 60fps te kunnen gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst < €1000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De randapparatuur is al aanwezig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia gpu vanwege het lagere stroomverbruik.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag moet hij mijn huidige 2 monitoren (Dell U2414H) kunnen aansturen via daisy-chaining ?MHT?. Met de mogelijkheid om er in de toekomst nog een 3e U2414H aan toe te voegen. - mijn huidige MacBook Pro retina late 2013 met Nvidia GT 750M heeft de laatste tijd moeite met gamen op 1 Dell monitor, terwijl ik op de 2e Dell monitor en de laptop monitor internet/film kijk.
Edit:
Ik heb gekozen voor een m.2 SSD omdat deze nog sneller zijn dan een SATA SSD. Opslag hoeft niet al te veel te zijn, alleen windows + office + n paar games. Voor documenten gebruik ik een NAS.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Het is voor mij jaren geleden dat ik een pc in elkaar heb gezet. Mede doordat ik de laatste jaren een MacBook gebruik als mijn enige computer, heb ik de ontwikkelingen in cpu/gpu land niet bijgehouden. Ik zou dus graag willen weten of er dingen zijn die ik over het hoofd zie of die beter kunnen.
Edit:
Ook zou ik graag willen weten, als alles in orde zou zijn, voor welk merk 1060 ik het beste zou gaan, en of het verstandiger is om x weken te wachten.
Wat heb ik zover gevonden
Ik ben uitgegaan van de BBG-desktop en heb de gpu, ram en storage vervangen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 182,- | € 182,- |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 86,90 | € 86,90 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G | € 360,- | € 360,- |
| 1 | NZXT S340 Zwart | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 63,95 | € 63,95 |
| 1 | Cooler Master GM G450M | € 52,01 | € 52,01 |
| 1 | Samsung SM951 (NVMe) 256GB | € 143,51 | € 143,51 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 958,27 | |
[ Voor 4% gewijzigd door Dutch-gabber op 23-07-2016 10:02 ]