Gevoelloze schermbeschermer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-06 21:16
Hey

Ik had het laatst een video gezien over de IN1 Nano Shield schermbeschermer.

Een geweldig ding dat je iPhone beschermt tegen steken van schroevendraaiers, slagen van hamers, en je kan het zelfs als hamer gebruiken.

Hoewel, een van de grote pluspunten van een iPhone vindt ik hoe het scherm aanvoelt. Mijn vrees met zo'n hoes is dat je scherm niet meer zo glad aanvoelt. Klopt dit?

En wat als ik zo'n vloeibare scherm protector koop?
Een scherm protector moet voor mij deze eigenschappen hebben:
Beschermen tegen stoten (perongeluk tik/slag tegen je scherm bij bijvoorbeeld grijpen naar iets),
krassen van scharen, schroevendraaiers, sleutels, messen, en zand,
tegen vallen van hoofdhoogte (ong 1,90 meter),
beschermen als er iets op valt (e.g een kei van 1dm³),
onzichtbaar zijn,
schermkwaliteit (kleuren) niet omlaag halen,
je moet het niet voelen.

Is er zo'n protector? Zijn vloeibare schermprotectors zo onzichtbaar en gevoelloos? Beschermen ze even goed als de Nano Shield? Alternatieven?

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij komt dit filmpje niet geloofwaardig over. Je kan ook met een hamer op een onbeschermd scherm tikken zonder hier schade op aan te brengen. Zodra je ook maar een beetje doormept is deze protector er ook aan.

Voor de rest lijkt het me wel dat de meeste protectors van de gekende merken aan je eisen voldoen, maar waarom wil je in godsnaam een kei van 1dm³ op je telefoon laten vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Wat ben je allemaal van plan met je telefoon? Hoe waarschijnlijk is het dat je hem vanaf 1,90m laat vallen? Wat is de kans dat je er met een hamer op slaat? Als ik mijzelf als voorbeeld neem dan heb in de 8 jaar dat ik candybar smartphones gebruik slechts 1x een barst in mijn scherm gehad en dat was een eigen fout waar een protector zeker niet tegen beschermd had.

Een screenprotector beschermt in mijn optiek alleen goed tegen krassen van zand. De rest is allemaal "onzin". Sleutels is ook geen issue voor het glas, verdiep je maar eens in de term hardheid van materialen.

Verder is er is geen enkele schermprotector die je beschermt tegen vallen. Bij vallen ontstaat de schade meestal door impact op de rest van het toestel die het glas doet breken. Dan heb je dus alleen versplinterd glas achter je protector.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:45

sjaool

Every life should have 9 cats

Een goede glazen screenprotector haal je voor nog geen $2 uit China. Plus een hamer heeft een vlakke kant. De meeste barsten en krassen krijg je door puntige voorwerpen. Een cover biedt nog steeds de beste bescherming tegen het breken van het glas omdat deze de randen beschermd en die zijn meestal het kwetsbaarst.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen, op men vorige telefoon, een Huawei Y300 werkte de screenprotector goed, al wel het beeld er wel heer beroerd door. Op mijn huidige P7 wou geen enkele screenprotector plakken, en gebruik ik hem dus de hele tijd zonder protector maar wel met een book-case. Al enkele keren plat op het scherm gevallen (van bureau-hoogte) en nog geen noemenswaardig schrammetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-06 21:16
Ok bedankt voor de reacties.
En om algemeen te antwoorden op de vraag "wat ga je allemaal met je telefoon afvangen", ik hoop niks. Maar het kan altijd dat ik hem laat vallen, of een foto van een landschap wil nemen en m'n toestel hoog houd (1m90) en hem dan laat vallen, of dat ik bijvoorbeeld een zware glazen fles laat vallen op m'n scherm bij het inschenken.

En op dieper in te gaan over vloeibare schermprotectors.
Werken die goed? Iemand al ervaring mee? Zie en voel je ze niet? Halen ze de kwaliteit niet naar beneden? ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

LifeProof Nüüd? http://www.lifeproof.ie

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ONiel schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 16:51:
En om algemeen te antwoorden op de vraag [...]
Dekt je inboedelverzekering dat soort schades niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm hoe gertuuct is die opname uit de link van de TS?
http://www.dailymail.co.u...hit-HAMMER--costs-20.html
Daar lees ik:
Ricky Spanish, Yorks, 2 years ago

Call me sceptical, but you try it on your phone first......just because the protector survives a hammer blow, the rest of the device attached to it will probably not be so lucky
en
skrivener, London, United Kingdom, 2 years ago

But the phone screen remains just as fragile under this film. How on earth could this very thin film absorb the forces of a hammer blow and not transfer any of it to the screen? Forget using it on phones. If what they say is true 5mm sheets of this miracle material would make car bodywork totally invulnerable to crashes and 10 sheets of this may make bullet proof fabrics. But of course it is not true, its just marketing material made into an embarrassing bit of journalism.
en dat sluit aardig aan bij mijn technisch gevoel/inzicht.
Kan me niet voorstellen dat zon plaatje alle energie absorbeert en dat blijkt wel in het filmpje, de iphone springt omhoog.
Kan me niet voorstellen dat veel onderdelen in die Iphone dit prettig vinden....
Pagina: 1