Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mo91
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-10-2016
Ik wil graag een Budget Game PC bouwen en ik heb een lijst hiervoor gemaakt van de componenten en ik wil graag weten of ze kloppen.

Ik heb nog al moeite met spelling en zinsbouw dus alvast mijn excuses als mijn zinnen niet kloppen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
In staat zijn Triple A games (Doom 2016) te gaan spelen op:
  • 1080p Resolutie
  • Ultra
  • 60fps+
Wat mag het systeem gaan kosten?
€800 - €1100.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, maar ben al bezig met het zoeken:
  • Monitor met FreeSync technologie
  • Mechanische toetsenbord Cherry MX Red
  • Muis gaming (Corsair merk) :?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles
  • Behuizing
  • Moederbord
  • CPU
  • GPU
  • RAM
  • SSD
  • HDD
  • Voeding
  • Koeling voor CPU
Het liefst combinatie van AMD, MSI en Corsair.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD CPU en GPU
MSI voor de moederbord.
Corsair
  • RAM
  • SSD
  • Koeling
  • Behuizing
  • Voeding
Western Digitale HDD

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het mag best iets extra kosten als het systeem beter maakt en goedkoper van wordt. Maar verder geen bijzondere eisen.

Ga je overklokken?
Nee.

Dus je hebt al een opzet? Laat eens zien dan
Bij deze:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8350 Black Edition€ 160,49€ 160,49
1MSI 970 Gaming€ 92,-€ 92,-
1XFX Radeon RX 480 Black Edition 8GB€ 286,50€ 286,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 48,95€ 48,95
1Corsair Carbide Spec-Alpha Zwart/Rood€ 76,91€ 76,91
1Corsair Hydro H60 (2013 edition)€ 76,90€ 76,90
1Corsair Vengeance Pro CMY16GX3M2A2400C11R€ 74,48€ 74,48
1Corsair CS550M€ 85,95€ 85,95
1Corsair Force LE 240GB€ 71,80€ 71,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 973,98

Beste antwoord (via Mo91 op 23-07-2016 12:19)

Verwijderd

Als dit je eerste gamepc gaat worden neem ik aan dat je de beste prestaties voor je geld wil. Dan is een AMD cpu op dit moment geen voor de hand liggende keuze. Er zijn erg weinig games waarin AMD gelijk presteert aan Intel in het algemeen een stuk minder. Ook zal je de cpu al moeten overklokken wil deze een beetje mee komen maar ook dan blijven de prestaties achter bij die van Intel. DOOM bijvoorbeeld http://www.techspot.com/r...oom-benchmarks/page5.html wat ook uitstekend draait op een veel goedkopere Pentium, maar ook Overwatch http://www.techspot.com/r...tch-benchmarks/page5.html en Fallout http://www.techspot.com/r...t-4-benchmarks/page5.html.
Over het absurde stroomverbruik, en dus ook warmteproductie, tov de prestaties zullen we het helemaal maar niet hebben.
Daarnaast staat AMD's nieuwe cpu platform voor de deur, Zen genaamd. Het is afwachten hoe de prestaties zijn maar ik verwacht niet dat ze Intel voorbij gaan. Als AMD fan is het misschien de moeite waard daarop te wachten.
Voor nu adviseer ik een Intel cpu.
Omdat Intel veel efficiënter is zou een waterkoeler overbodig zijn maar ik begrijp dat je die er voor de looks in wil hebben.
Een CS550M is een voeding met een slechte prijs/kwaliteit. De componenten zijn van matige kwaliteit. Daarom geeft Corsair slecht 3 jaar garantie en maar liefst 10 jaar op de iets duurdere en veel betere RM550x. Wil je goedkoper dan kan je kiezen voor een CX450M.
Het lijstje zou er met bovenstaande wijzigingen zo uit zien.
De cpu is een wat hoger geklokte i5 omdat DOOM behoorlijk van de klokfrequentie afhankelijk is.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 229,80€ 229,80
1MSI B150 GAMING M3€ 103,95€ 103,95
1Corsair Hydro H75€ 85,90€ 85,90
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 73,99€ 73,99
1Corsair CX450M€ 53,95€ 53,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.031,75

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:08

Tribits

Onkruid vergaat niet

Ik weet niet waar je voorkeur voor AMD processoren vandaan komt, maar over het algemeen worden die op dit moment afgeraden. De prestaties blijven achter bij Intel en het energieverbruik is erg hoog waardoor er ook weer hogere eisen aan het moederbord gesteld worden. Voor een echte low budget PC zijn ze de moeite van het overwegen nog wel waard, maar met dit budget zou ik gewoon voor een Intel i5 gaan.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:00
Ik geniet van deze AMD keuze maar zie liever de combi met een gigabyte moederbord
pricewatch: Gigabyte GA-990X-Gaming SLI
net zo duur en 990X ip 970 en RAM tot 64 uitbreidbaar.

en al helemaal een gigabyte GPU.
pricewatch: Gigabyte Radeon RX 480 8GB

De voorkeur voor Corsair daar ben ik benieuwd naar...

[ Voor 54% gewijzigd door boyette op 23-07-2016 04:51 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als dit je eerste gamepc gaat worden neem ik aan dat je de beste prestaties voor je geld wil. Dan is een AMD cpu op dit moment geen voor de hand liggende keuze. Er zijn erg weinig games waarin AMD gelijk presteert aan Intel in het algemeen een stuk minder. Ook zal je de cpu al moeten overklokken wil deze een beetje mee komen maar ook dan blijven de prestaties achter bij die van Intel. DOOM bijvoorbeeld http://www.techspot.com/r...oom-benchmarks/page5.html wat ook uitstekend draait op een veel goedkopere Pentium, maar ook Overwatch http://www.techspot.com/r...tch-benchmarks/page5.html en Fallout http://www.techspot.com/r...t-4-benchmarks/page5.html.
Over het absurde stroomverbruik, en dus ook warmteproductie, tov de prestaties zullen we het helemaal maar niet hebben.
Daarnaast staat AMD's nieuwe cpu platform voor de deur, Zen genaamd. Het is afwachten hoe de prestaties zijn maar ik verwacht niet dat ze Intel voorbij gaan. Als AMD fan is het misschien de moeite waard daarop te wachten.
Voor nu adviseer ik een Intel cpu.
Omdat Intel veel efficiënter is zou een waterkoeler overbodig zijn maar ik begrijp dat je die er voor de looks in wil hebben.
Een CS550M is een voeding met een slechte prijs/kwaliteit. De componenten zijn van matige kwaliteit. Daarom geeft Corsair slecht 3 jaar garantie en maar liefst 10 jaar op de iets duurdere en veel betere RM550x. Wil je goedkoper dan kan je kiezen voor een CX450M.
Het lijstje zou er met bovenstaande wijzigingen zo uit zien.
De cpu is een wat hoger geklokte i5 omdat DOOM behoorlijk van de klokfrequentie afhankelijk is.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 229,80€ 229,80
1MSI B150 GAMING M3€ 103,95€ 103,95
1Corsair Hydro H75€ 85,90€ 85,90
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 73,99€ 73,99
1Corsair CX450M€ 53,95€ 53,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.031,75

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:05

RvL

Vervang de i5-6600 inzet lijstje hierboven met een i5-6400 en je bespaart zo'n €30 zonder dat je een echt groot verschil in prestatie in de meeste games hebt. Maar wel hogere prestaties dan de AMD die je in je eigen lijstje kiest.

Vervang vervolgens het moederbord door de pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P wat dezelfde features heeft maar €20 goedkoper is.

Geheugen kan ook een stuk goedkoper. pricewatch: Crucial CT2K4G4DFS8213 is net zo goed. Sneller als 2133MHz heeft eigenlijk weinig zin, zeker als je niet gaat overklokken. Plus dat deze zo'n €40 goedkoper is.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mo91
Bedankt, ik ben nog een noobie in de PC gaming wereld en mijn voorkeur voor AMD kwam omdat het goedkoop leek vergeleken met intel, GPU gedeelte omdat ik een monitor bij wil kopen en G-Sync monitoren zijn nog al duur vandaar, maar zo te zien is de prijs verschil niet zo groot in de CPU gedeelte een combinatie is beter dus.

Eerlijk gezegd mijn voorkeur voor Corsair was omdat ik dacht dat hun producten van hoog kwaliteit was?
Wat ik tot nu te horen heb gekregen:
Asus, hoge kwaliteit
MSI, gaming gericht
Corsair, koeling gericht en betrouwbaar producten (misschien omdat de merk heel bekend is?)
Gigabyte, als je veel wilt aanpassen

Maar ik zal jullie advies opnemen en i.p.v. AMD een Intel build gaan maken.
Ik wil graag games spelen zoals
Doom 2016
GTA V
Battlefield 4 (hopelijk ook 1)
Battlefront
Battle born
Tekken 7
Black Dessert online

op High/ Ultra settings en prestatie vindt ik toch wel belangrijk, ik kan wel even wachten en wat meer geld bij elkaar sparen en dan pas gaan bouwen.

Heel erg bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mo91
Ik heb grotendeels mijn informatie op deze website gevonden:
http://www.logicalincrements.com

Ik wacht wel even wanneer GTX 1060 wat goedkoper wordt en daarom heen een build maken.

[ Voor 15% gewijzigd door Mo91 op 23-07-2016 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RvL schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 10:12:
Vervang de i5-6600 inzet lijstje hierboven met een i5-6400 en je bespaart zo'n €30 zonder dat je een echt groot verschil in prestatie in de meeste games hebt. Maar wel hogere prestaties dan de AMD die je in je eigen lijstje kiest.

Vervang vervolgens het moederbord door de pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P wat dezelfde features heeft maar €20 goedkoper is.

Geheugen kan ook een stuk goedkoper. pricewatch: Crucial CT2K4G4DFS8213 is net zo goed. Sneller als 2133MHz heeft eigenlijk weinig zin, zeker als je niet gaat overklokken. Plus dat deze zo'n €40 goedkoper is.
Omdat TS een zwart/rode behuizing met raam heeft uitgezocht ga ik er vanuit dat hij wil dat de boel er intern ook zo uit ziet. Met het Gigabyte bord en groen ram is dat niet het geval.
Mo91 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 12:39:
Bedankt, ik ben nog een noobie in de PC gaming wereld en mijn voorkeur voor AMD kwam omdat het goedkoop leek vergeleken met intel, GPU gedeelte omdat ik een monitor bij wil kopen en G-Sync monitoren zijn nog al duur vandaar, maar zo te zien is de prijs verschil niet zo groot in de CPU gedeelte een combinatie is beter dus.

Eerlijk gezegd mijn voorkeur voor Corsair was omdat ik dacht dat hun producten van hoog kwaliteit was?
Wat ik tot nu te horen heb gekregen:
Asus, hoge kwaliteit
MSI, gaming gericht
Corsair, koeling gericht en betrouwbaar producten (misschien omdat de merk heel bekend is?)
Gigabyte, als je veel wilt aanpassen

Maar ik zal jullie advies opnemen en i.p.v. AMD een Intel build gaan maken.
Ik wil graag games spelen zoals
Doom 2016
GTA V
Battlefield 4 (hopelijk ook 1)
Battlefront
Battle born
Tekken 7
Black Dessert online

op High/ Ultra settings en prestatie vindt ik toch wel belangrijk, ik kan wel even wachten en wat meer geld bij elkaar sparen en dan pas gaan bouwen.

Heel erg bedankt :)
De keuze voor Freesync of Gsync hangt af van de gpu en heeft niets van doen met de cpu. Een Intel met AMD gpu werkt ook uitstekend, beter zelfs, icm Freesync.
Een RX 480 hoeft vooralsnog een betere prijs/prestatie dan een GTX 1060.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 17:30
Ik zou trouwens eerder voor de niet reference kaarten gaan wat betreft de rx-480. Er komen nu op het moment verschillende kaarten uit. De Sapphire nitro bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:05

RvL

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 13:58:
[...]

Omdat TS een zwart/rode behuizing met raam heeft uitgezocht ga ik er vanuit dat hij wil dat de boel er intern ook zo uit ziet. Met het Gigabyte bord en groen ram is dat niet het geval.
Inderdaad, niet bij stil gestaan. Voornamelijk ook omdat ik daar geen waarde aan hecht. Ik zeg goed bezig ;)

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Pagina: 1