Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC - Graag jullie mening

Pagina: 1
Acties:

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:46
Mijn huidige systeem stamt inmiddels uit 2010 en begint kuren te vertonen, tijd voor iets nieuws.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Eigenlijk van alles, zowel voor mijn hobby als voor mijn werk gebruik ik mijn PC voor van alles. Videobewerking (Mogelijk 4K in de toekomst), Video's omzetten, Virtualisatie, Fotobewerking, Gamen, de hele mikmak.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs staat niet echt vast, ik wil met mijn onderdelen rond de €800 - €900 uitkomen. Videokaart neem ik mee.
Verzendkosten niet meegerekend. Assemblage doe ik zelf.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mijn videokaart (HD 7970 GHZ edition, 3GB) mee naar mijn nieuwe pc, deze voldoet voor mij nog prima. Tevens heb ik nog een goede muis (G502) en prima monitor (S24C650). Tevens heb ik nog een 4TB schijf en 2x 128GB Samsung EVO schijf liggen die ik in het nieuwe systeem wil plaatsen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil een systeem bouwen rondom mijn huidige videokaart en een 6700K processor. Waarom deze processor? Omdat ik graag wat overcapaciteit heb. Tevens wil ik ook weer een jaar of 5/6 vooruit kunnen met die nieuwe systeem. Daarom wil ik ook dat het systeem de nieuwste technieken aan boort heeft (USB 3.1 (c), Sata-Express, M.2).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Door de jaren heen heb ik goede ervaring met merken zoals Samsung (ssd), Kingston (Ram), Asus (Moederborden), Coolermaster (voedingen). Andere suggesties zijn altijd welkom.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het mag best iets extra kosten als het systeem daardoor zuiniger is (zuinigere voeding enz). Maar voor de rest geen bijzondere eisen.

Ga je overklokken?
Waarschijnlijk wel, omdat ik graag weer 5 á 6 jaar met mijn systeem wil doen wil ik graag het systeem kunnen overclocken. Mijn huidige i7-950 draait ook al 2 jaar met een goede overclock. Die mogelijkheid wil ik er in houden.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb een opzetje gemaakt met een systeem dat mijn inziens in orde is. Met name de keuze voor het moederbord was moeilijk maar is gebaseerd op mijn wensen/eisen en benchmarks die ik op internet gevonden heb.

Dus je hebt al een opzet? Laat eens zien dan
Bij deze:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 349,-€ 349,-
1MSI Z170A Gaming Pro Carbon€ 150,95€ 150,95
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 86,50€ 86,50
1Scythe Mugen 4€ 38,95€ 38,95
1Fractal Design Dynamic GP-14 White blades, 140mm€ 11,50€ 11,50
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 73,99€ 73,99
1Cooler Master GM G650M€ 69,95€ 69,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 88,95€ 88,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 869,79

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:56

Thomg

Aww yiss

Kast zou ik vervangen door
pricewatch: Fractal Design Define S
of
pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart

Define S is wat kaler, ondersteunt geen ODD en minder bays, maar blokeert de luchtstroom minder.

Voeding is ok, ietwat overkill.
pricewatch: Corsair RM550x
Als je een kwalitatief goede voeding wilt die zichzelf langzaam terugbetaalt over de jaren.
Prijsverschil tussen G550M en G550M is echter wel vrij minimaal, als dat de reden is waarom je de 650 gekozen hebt zou ik het zo laten, zoniet is de 550W beter kijkende naar efficiëntie.

• eltweako
Ah ja, hij staat niet in de wenslijst, maar ik wil ook nog een DVD brander voor het incidentele DVDtje dat ik soms moet branden. Vandaar dat de S afvalt.

De R5 is wel weer wat prijziger, en volgens mij is hij grotendeels identiek aan de R4?
De 650W heb ik eigenlijk gekozen vanwege mijn huidige voeding, die is 600W, de Corsair die jij aanraad ziet er ook goed uit, ik zal die in overweging nemen, zeker met je argument betreffen de efficiëntie (gold vs bronze).

Bedankt voor je feedback.

• Enchantress
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
ASUS Z170M-PLUS, socket 1151 moederbord

schilt weer in de kosten

• eltweako
jeroenverweij schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 01:41:
ASUS Z170M-PLUS, socket 1151 moederbord

schilt weer in de kosten
Goede suggestie, dit heb ik overwogen, maar ik wil graag een ATX bord vanwege de uitbreidingsmogelijkheden.
Op het moment heb ik in mijn huidige pc een losse nic, geluidskaart, usb 3.0 kaart en SATA controller zitten.
Ik wil graag in de toekomst kunnen uitbreiden, vandaar de keuze voor ATX.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

In dat geval de R4 lekker zo laten. Je lijkt al aardig goed nagedacht te hebben over je keuzes!

• eltweako
Ik bouw regelmatig computers voor derden, dit is na 6 jaar weer de eerste pc die ik voor mij zelf bouw. Ik zit niet vast aan mijn keuzes en spar graag even met andere tweakers over de componenten.
Met name het moederbord was een lastige keuze, ik heb in de jaren 2000 - 2004 zeer slechte ervaringen gehad met MSI moederborden en heb nog ergens een bak met condensators staan die je regelmatig moest vervangen.

Als ik de reacties op internet lees, dan zijn MSI borden vandaag de dag weer betrouwbaar. Ik weet niet of er mensen zijn met andere ervaringen?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Betrouwbaarheid is een aardige non-factor bij moederborden de laatste jaren.
Pagina: 1