Binnen enkele weken wil ik een nieuwe computer en monitor gaan aanschaffen. Graag zou ik in dit topic mede-Tweakers willen vragen naar advies en alternatieven.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast het gebruikelijk browsen en films kijken voornamelijk gamen, denk hierbij aan Arma III, CS:GO, GTA V e.d. Nieuwe titels moeten probleemloos op hoge kwaliteit gespeeld kunnen worden. Daarnaast ben ik recentelijk begonnen met het programmeren in C#, maar dit zal nauwelijks invloed hebben op de eisen van de PC.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de €1500,- en €1850,-. Het laatste bedrag is het absolute maximum voor PC en beeldscherm.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen. Muis, toetsenbord worden los aangeschaft.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Qua computer een high-end i5 met Nvidia 1070. Beeldscherm bijvoorkeur een 1440p.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merkvoorkeur voor processor ligt bij Intel. Voor videokaart bij Nvidia. Voor de overige componenten geldt geen merkvoorkeur. Kast (Fractal Design Define R5 Blackout Edition) ligt ook vast.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Computer komt in de woonkamer te staan, bijvoorkeur een stille computer.
Ga je overklokken?
In eerste instantie zal ik niet overklokken, echter is er binnen het budget voldoende ruimte.
Wat verwacht je van ons?
Een kritische blik naar de comptabiliteit en samenstelling van de computer. Tips m.b.t. alternatieven voor een (27" 1440p) monitor zijn meer dan welkom.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast het gebruikelijk browsen en films kijken voornamelijk gamen, denk hierbij aan Arma III, CS:GO, GTA V e.d. Nieuwe titels moeten probleemloos op hoge kwaliteit gespeeld kunnen worden. Daarnaast ben ik recentelijk begonnen met het programmeren in C#, maar dit zal nauwelijks invloed hebben op de eisen van de PC.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de €1500,- en €1850,-. Het laatste bedrag is het absolute maximum voor PC en beeldscherm.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen. Muis, toetsenbord worden los aangeschaft.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Qua computer een high-end i5 met Nvidia 1070. Beeldscherm bijvoorkeur een 1440p.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merkvoorkeur voor processor ligt bij Intel. Voor videokaart bij Nvidia. Voor de overige componenten geldt geen merkvoorkeur. Kast (Fractal Design Define R5 Blackout Edition) ligt ook vast.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Computer komt in de woonkamer te staan, bijvoorkeur een stille computer.
Ga je overklokken?
In eerste instantie zal ik niet overklokken, echter is er binnen het budget voldoende ruimte.
Wat verwacht je van ons?
Een kritische blik naar de comptabiliteit en samenstelling van de computer. Tips m.b.t. alternatieven voor een (27" 1440p) monitor zijn meer dan welkom.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 251,99 | € 251,99 |
| 1 | MSI Z170A GAMING M5 | € 169,95 | € 169,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 536,89 | € 536,89 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Blackout Edition | € 106,50 | € 106,50 |
| 1 | Iiyama Prolite B2783QSU-B1 Zwart | € 322,01 | € 322,01 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 33,59 | € 33,59 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 44,95 | € 44,95 |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 63,95 | € 63,95 |
| 1 | Corsair RM550x | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 148,85 | € 148,85 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.774,63 | |