Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer en beeldscherm van max. €1850,-

Pagina: 1
Acties:

• EarlJoseph
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-09 15:40
Binnen enkele weken wil ik een nieuwe computer en monitor gaan aanschaffen. Graag zou ik in dit topic mede-Tweakers willen vragen naar advies en alternatieven.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast het gebruikelijk browsen en films kijken voornamelijk gamen, denk hierbij aan Arma III, CS:GO, GTA V e.d. Nieuwe titels moeten probleemloos op hoge kwaliteit gespeeld kunnen worden. Daarnaast ben ik recentelijk begonnen met het programmeren in C#, maar dit zal nauwelijks invloed hebben op de eisen van de PC.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de €1500,- en €1850,-. Het laatste bedrag is het absolute maximum voor PC en beeldscherm.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen. Muis, toetsenbord worden los aangeschaft.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Qua computer een high-end i5 met Nvidia 1070. Beeldscherm bijvoorkeur een 1440p.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merkvoorkeur voor processor ligt bij Intel. Voor videokaart bij Nvidia. Voor de overige componenten geldt geen merkvoorkeur. Kast (Fractal Design Define R5 Blackout Edition) ligt ook vast.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Computer komt in de woonkamer te staan, bijvoorkeur een stille computer.

Ga je overklokken?
In eerste instantie zal ik niet overklokken, echter is er binnen het budget voldoende ruimte.

Wat verwacht je van ons?
Een kritische blik naar de comptabiliteit en samenstelling van de computer. Tips m.b.t. alternatieven voor een (27" 1440p) monitor zijn meer dan welkom.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 251,99€ 251,99
1MSI Z170A GAMING M5€ 169,95€ 169,95
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 536,89€ 536,89
1Fractal Design Define R5 Blackout Edition€ 106,50€ 106,50
1Iiyama Prolite B2783QSU-B1 Zwart€ 322,01€ 322,01
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 33,59€ 33,59
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 44,95€ 44,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 63,95€ 63,95
1Corsair RM550x€ 95,95€ 95,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 148,85€ 148,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.774,63

Verwijderd

Alleen de cpu koeler vervangen voor een pricewatch: Scythe Fuma als je eens gaat overklokken. De Mugen PCGH is daar niet erg geschikt voor ivm het vaste toerental van de fans. Andere goede opties zijn pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power, pricewatch: Gelid Solutions The Black Edition, pricewatch: Thermalright Macho Rev.B en pricewatch: Thermalright Macho 120 Rev. A.
Verder een erg net lijstje.

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:09
Is 500 GB opslag niet een beetje weinig? Ik zou er een 1TB hdd bij doen

• EarlJoseph
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-09 15:40
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 23:13:
Alleen de cpu koeler vervangen voor een pricewatch: Scythe Fuma als je eens gaat overklokken.
Denk dat het verstandig is om alvast een andere CPU koeler te kiezen, bedankt voor de tip. De Thermalright Macho Rev.B of Scythen Fuma zien er beiden interessant uit.
BatmanNL schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 00:23:
Is 500 GB opslag niet een beetje weinig? Ik zou er een 1TB hdd bij doen
Vooralsnog lijkt 500GB SSD mij voldoende. Qua budget past het om een HDD erbij te stoppen, maar loont het niet meer om later een tweede SSD aan te schaffen om daarop vervolgens games te installeren? Of maakt dat qua performance niet uit?

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:09
Bij de meeste games maakt het verschil tussen een hdd/ssd wel een klein beetje uit. Maar vaak niet drastisch.

Bethesda games duren vaak heel lang. En bf4 staat er ook niet bekend om zijn korte ladings tijden. Maar zelf heb ik toch heel wat programma's zoals VLC, Spotify, notepad++ en nog wel 100 meer die ik niet vaak gebruik en niet op mijn ssd zet.

Tuurlijk, als jij ssd only hebt gaat het allemaal wat sneller maar dit is vaak niet haalbaar als je telkens weer 500gb ssd opslag moet kopen.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
EarlJoseph schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 11:22:

Vooralsnog lijkt 500GB SSD mij voldoende. Qua budget past het om een HDD erbij te stoppen, maar loont het niet meer om later een tweede SSD aan te schaffen om daarop vervolgens games te installeren? Of maakt dat qua performance niet uit?
Als je dat voldoende vind, zeker doen.

Zelf heb ik ook graag een rappe computer. Ik had een SSD en een HDD, zoals "iedereen". Echter, ik zat me wat te ergeren aan de HDD die teveel geluid maakte. Die heb ik toen even losgekoppeld. En wat bleek, mijn computer werd niet alleen stiller maar ook merkbaar sneller met opstarten, en reageerde soms sneller, dat is best wel belangrijk. Dus mijn HDD is er nu blijvend uit.
Pagina: 1