Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-06 12:24
Hoi,

Ik heb een XS4ALL abbo met daarbij behorende Fritzbox 7360.
Ik heb het idee dat ik na de laatste firmware update wat problemen heb met wifi.
Op mijn Iphone (SE) staan wel gewoon de volledige 4 strepen voor wifi ontvangst maar internet valt zomaar weg om na 30 seconden weer terug te keren. De Imac heeft geen last van dit probleem.

Ik ben al met de instellingen aan het rommelen geweest (volledig reset, fabrieksinstellingen, enz. ook bij de iphone) maar ik kan niet goed achterhalen wat nu het probleem is. Lastig is het wel. Ook omdat het niet goed te reproduceren is. Soms gaat het een uurtje goed waarna het internet weer wegvalt (en de wifi dus niet). Na het vliegtuig modus aan & uitzetten gaat het weer even goed waarna de problemen weer terug komen. Ik heb internet al afgespeurd maar de oplossing blijft uit. Hiervoor heb ik deze problemen nooit gehad.

Omdat het bereik van de fritzbox ook niet helemaal optimaal is zit ik er over te denken om een accespoint aan te schaffen die een wat groter bereik heeft. Wat zou een goede upgrade voor de Fritzbox zonder al te veel €'s uit te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-06 09:27

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Wat bedoel je precies met „waarna het internet weer wegvalt (en de wifi dus niet)”?
Bedoel je dat je het probleem ook hebt met een bekabelde aansluiting?

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:09
Heb je al eens een ander WiFi-kanaal geprobeerd?
Heb hier ook een 7360 en dat werkt prima met 2 iPhones (4s, 5s) en een iPad Mini 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
aawe mwan schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:02:
Wat bedoel je precies met „waarna het internet weer wegvalt (en de wifi dus niet)”?
Bedoel je dat je het probleem ook hebt met een bekabelde aansluiting?
Wel een wifi signaal maar geen internet op de Iphone.
Bij andere wifi netwerken heb ik geen problemen.
De Imac (ook op het zelfde wifi netwerk) heeft geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
ThinkPadd schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:16:
Heb je al eens een ander WiFi-kanaal geprobeerd?
Heb hier ook een 7360 en dat werkt prima met 2 iPhones (4s, 5s) en een iPad Mini 4.
Met de wifi kanalen ben ik ook al bezig geweest... geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Heb je het probleem ook op bekabelde aansluitingen die via de 7360 lopen, of alleen met WiFi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
aawe mwan schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:27:
Heb je het probleem ook op bekabelde aansluitingen die via de 7360 lopen, of alleen met WiFi?
Alleen wifi. Zou het ook aan de toewijzing van ip adressen kunnen liggen? Ik gebruik DHCP.

[ Voor 15% gewijzigd door B___MAN op 22-07-2016 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426952

Je hebt, in de Fritz!Box, het Access Profile van het apparaat op unrestricted staan of op standard ? Indien de laatste zou ik die eerst eens op unrestricted zetten. Maar ik verwacht dat je daar al lang naar hebt gekeken en dat het probleem van een heel andere orde is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
Anoniem: 426952 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:40:
Je hebt, in de Fritz!Box, het Access Profile van het apparaat op unrestricted staan of op standard ? Indien de laatste zou ik die eerst eens op unrestricted zetten. Maar ik verwacht dat je daar al lang naar hebt gekeken en dat het probleem van een heel andere orde is :)
Klopt. :) Met die settings heb ik ook al zitten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik gebruik een FritzBox 7360 in combinatie met een FritzPowerline 546E (WiFi en bekabelde router). Laatst werkte een van mijn WiFi apparaten ineens niet goed meer. De reden was dat dit apparaat van de FritzBox hetzelfde IP-adres kreeg als mijn NAS. Erg vreemd, ik heb geen idee hoe dat ontstaan kan zijn, ik heb het in elk geval niet zo ingesteld. Dit gebeurde ongeveer rond de tijd dat de nieuwe userinterface naar de 7360 uitgerold is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
aawe mwan schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 22:57:
De reden was dat dit apparaat van de FritzBox hetzelfde IP-adres kreeg als mijn NAS. Erg vreemd, ik heb geen idee hoe dat ontstaan kan zijn, ik heb het in elk geval niet zo ingesteld. Dit gebeurde ongeveer rond de tijd dat de nieuwe userinterface naar de 7360 uitgerold is.
Bedankt voor je reactie. Hoe heb je dit opgelost? Statische ip adressen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

De NAS heeft een statisch adres vanwege port forwarding.

Het aanpassen van het foute adres van het WiFi apparaat moest via een omweg. Ik moest hem eerst als "nieuw" apparaat toevoegen op de FritzBox (op basis van het MAC adres geef je hem dan een uniek vast IP adres). Toen ik dat gedaan had, kon ik dit bewust ingestelde vaste IP-adres gewoon in de userinterface verwijderen en daarna kreeg het apparaat weer automatisch een uniek IP-adres van de FritzBox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:10

Illusion

(the art of)

Je geeft wel érg weinig informatie.
Welke firmware versie heb je?
Wat staat er in de logs?
Hoe lang is je DSL uptime?
Hoe heb je wifi geconfigureerd? a/b/g/n/ac? auto channel, manual channel?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:20
Ik heb hetzelfde probleem. De Fritzbox hangt er al een half jaar, maar sinds 2 weken geleden valt ook wifi af en toe kortstondig weg. Ook zonder duidelijke oorzaak.
Omdat er geen 5G op zat heb ik 2 access points opgehangen. Die doen het permanent goed, ook als WiFi van de Fritzbox wegvalt.

Ik hou dit topic goed in de gaten, misschien levert het een oplossing.
Komend weekeind ga ik zelf aan het stoeien en proberen het te fixen. Als het lukt meld ik me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
reinier68 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:22:
Ik heb hetzelfde probleem. De Fritzbox hangt er al een half jaar, maar sinds 2 weken geleden valt ook wifi af en toe kortstondig weg. Ook zonder duidelijke oorzaak.
Omdat er geen 5G op zat heb ik 2 access points opgehangen. Die doen het permanent goed, ook als WiFi van de Fritzbox wegvalt.

Ik hou dit topic goed in de gaten, misschien levert het een oplossing.
Komend weekeind ga ik zelf aan het stoeien en proberen het te fixen. Als het lukt meld ik me.
Hoi Reinier,

Bedankt voor je reactie. Ik heb het probleem nog steeds... erg irritant.
Voorheen nooit geen problemen gehad met deze router.

Wat ik allemaal heb geprobeerd:
(Fritz.box bevat de laatste firmware.)
Geswitched tussen 802.11b+g, 802.11n+g & 802.11n+g+b.
Autochannel aan & uit (en geprobeerd op verschillende kanalen)

In de event-log van wireless zie ik het volgende staan:
Deregistering wireless device : Wireless device not responding, (#0302).

Dat zou erop wijzen dat de verbinding slecht is maar ik heb deze problemen nooit eerder gehad.
Welke accesspoint gebruik je nu en heeft deze een groter bereik dan de Fritzbox?
Als er dan toch een accesspoint moet komen dan maar een die een groter bereik heeft. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door B___MAN op 28-07-2016 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:20
Hoi,

Ik heb precies dezelfde meldingen staan.
Vandaag upgrade uitgevoerd naar 06.30 firmware, kijken of dat iets helpt.
Instellingen zijn gelijk gebleven tenslotte heeft dat altijd gewerkt. 802.11n+b+g, autochannel staat aan, alle oude connecties opgeschoond.

Nog wel even een WiFi scan gedaan op conflicterende kanalen maar daar heb ik geen last van.

Ik heb al een dik een half jaar de access point van de Lidl (Silvercrest 73766) op de 1e verdieping en eentje op de zolder. Huis met dikke vloeren, dus WiFi komt heel slecht boven.

Voor de veiligheid gisteravond maar mijn oude DLINK855 ingezet als access point beneden. De Fritz 7360 heeft geen 5G dus dat is nu ook voorzien.

Audio kanaal van de TV loopt via 2.4G WiFi op de fritz dus we merken het vanzelf als de Fritz het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJansen
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-08-2024
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem. Helaas is het bij mij thuis niet op 1 apparaat, maar op meerdere, waarbij de verbinding blijft "steken"...
De helpdesk van Xs4all heeft mij ook nog niet echt kunnen helpen. Ze hebben als mogelijke oplossing aangegeven om de instelling Wireless LAN Coexistence uit te zetten. Helaas heeft dit nog geen oplossing geboden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
Waarom niet terug naar de vorige firmware?

Ik had ook problemen met firmware 6.30 weliswaar niet met wifi (gebruik ik niet ) maar met USB .
Ben terug gegaan naar V06.05 en de problemen zijn over.

P.S niet verder terug , dan loop je een veiligheidsrisico maar naar V06.05 is geen probleem.
Bij mij is het een versie 1 7360 met aangepaste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerbeer
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-04 14:46
Is er inmiddels al een oplossing gevonden voor dit probleem?

Ik heb thuis dezelfde router, en zo nu en dan valt het internet op alle apparaten verbonden via WiFi uit, (30 seconden - 2 minuten).

Opmerkelijk is dat mijn PC (ethernet kabel) wel gewoon verbonden blijft.

Ik vraag mij af of wellicht de router overheat, en dat de WiFi zender uitvalt. Daar lijkt het in ieder geval wel op.

Ik overweeg een andere router aan te schaffen. Iemand tips voor een goede prijs/kwaliteit router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoRo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-03 10:16
Heb dezelfde router, bij mij valt om de haverklap de hele verbinding weg ( Vaste kabel ) voor pakweg 10 seconden tot een halve minuut en soms langer.
Ik heb me het bos inlaten sturen door de helpdesk die zegt dat het aan de bekabeling ligt in huis.
Volgens mij kan dat niet, de kabel werkt of hij werkt niet en niet iets daar tussenin.
Pagina: 1