Synology diensten onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• CrazedFrogster
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-12-2025
Beste Tweakers,

Vanaf vanochtend bleek mijn synology ds212 nas niet meer bereikbaar te zijn via quickconnect.
De Nas draait overigens prima en is binnen het thuisnetwerk prima te benaderen via het ipadres.
Toen ik vanavond eenmaal thuis was en een ticket probeerde in te schieten via de synology website kon ik ook deze niet meer bereiken. Dus heb ik gekeken welke websites van synology ik nog wel kan bereiken, dit bleek uiteindelijk helemaal niets meer te zijn. De sites die ik heb getest: synology.com, synology.nl, quickconnect, synology forum, myds (synology acccount).

Ik heb vervolgens geprobeerd te checken of de website down is via http://www.isitdownrightnow.com/, alle websites zijn up en running.

Dus vervolgens geprobeerd via 4G op de websites te komen, en zowaar kan ik alles benaderen.
Ook nog even het netwerk van een vriend van me getest zojuist, ik kan ook via daar bij alle diensten.

Nu begrijp ik alleen niet waar het aan kan liggen. Ik begin het vermoeden te krijgen dat specifiek IK (ip-adres wat ik van mijn isp heb gekregen) niet meer bij synology websites mag komen.

Mijn laatste stap dus: assistentie van ervaring tweakers inschakelen. Zijn er mensen met hetzelfde probleem / ervaring met dit soort problemen? Ik begrijp er namelijk niets van.

Alle reacties

• 5V1NA70G
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-01 01:27
Issue heb ik hier ook sinds een paar uur.

Netwerk opnieuw ingesteld. Zelfs de ffing EZ internet wizard gebruikt.
In ieder geval kan ik geen packages vinden in package center.
Website is te benaderen, wereldwijde forums niet. NL forums wel, maar misschien staan die ergens anders?

*edit:Er was een DNS conflict. Ik heb onder networksettings van de controlpanel de handmatige DNS uitgezet (stond aan)

[ Voor 17% gewijzigd door 5V1NA70G op 22-07-2016 23:13 ]

• CrazedFrogster
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-12-2025
Het is voor mij opgelost. Lijkt een DNS probleem te zijn bij mijn ISP. Veranderen naar een andere dns (momenteel gebruik ik google) lost het probleem voor nu op :)

Hopelijk kunnen anderen hier ook iets mee ;)

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Maak zelf ook gebruik van de Synology DDNS service. Sinds gisteren krijg ik e-mail meldingen dat er geen extern IP adres verkregen kan worden. Het vreemde is dat op dat moment de NAS nog wel te benaderen is op domeinnaam (C-name op DDNS naam). Sinds vanmorgen krijg ik deze notificatie e-mails niet meer en lijkt het probleem daarmee ook opgelost. Zelf heb ik op de NAS een primair Ziggo DNS adres ingesteld en als secundair adres een Google DNS. Zodoende kan het bijna niet zijn dat het te maken heeft met ISP (lees Ziggo) problemen. Wel apart, als het inderdaad een Synology probleem betreft zij geen e-mail uitsturen naar de klanten met meer informatie of toelichting.