Tablet ophangen aan muur, USB oplader wegwerken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim.k
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik heb een Xiaomi MiTab 2 liggen waar ik niets mee doe en nu kwam ik op het idee om hiervoor een android applicatie te ontwikkelen om mijn domotica aan te sturen die tevens fungeert als dashboard (agenda etc). Deze tablet wil ik aan de muur monteren maar helaas moet de tablet ook opgeladen worden waardoor er een lelijk uitstekende kabel zichtbaar is.

Nu bedacht ik mij ineens dat ik ooit een externe QI (draadloos opladen) voor mijn iPhone had gekocht waar een platte kabel aan zat. Die moet er toch ook voor USB-C zijn en ja hoor bingo, die zijn er!

Uiteraard wil ik niet met QI opladen. De tablet wordt hier, verwacht ik, net zoals mijn iPhone nogal heet van en is denk ik niet geschikt voor 24/7 opladen.

Daarom bedacht ik mij om deze platte kabel door te knippen en aan te sluiten op een normale USB kabel. Maar of dit kan weet ik niet. Het lijkt er op dat er twee aders in de flatcable zitten (zie product). Wat denken jullie? Zouden het gewoon simpel VCC en GND draadjes zijn?

Een eventuele andere oplossing is natuurlijk ook welkom om de lelijke oplaadkabel weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:36
Is het niet handiger een gehoekte USB c connector aan te schaffen.
http://www.ebay.com/sch/i...nkw=usb+c+angled&_sacat=0

In die QI lader zit vermoedelijk een flatcable. En daar kun je weinig meer mee als je die doorknipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim.k
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Dat zou zeker handiger zijn maar ook die zijn nog behoorlijk goed zichtbaar. Valt een flat cable niet te solderen? Mij lijkt dat dit toch wel mogelijk moet zijn.

Inmiddels zit ik er aan te denken om een QI charger er bij in te bouwen en deze via domotica enkel aan te zetten wanneer de batterij onder xx% komt en weer uit boven xx%.

Als iemand echter mijn vermoedens kan bevestigen en ook denkt dat het gewoon VCC en GND draadjes zijn, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:09
Kadertje rond de tablet maken. Dit kan zowel je usb kabel verstoppen als zorgen voor een ophangsysteem.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forza11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 20:41
dit is al even geleden, maar heb je dit nog doorgepakt?