Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kabel ziggo splitsen

Pagina: 1
Acties:

• kappa mike
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-05-2024
Goedemiddag!

Ik wil het internet in mijn huidige woonsituatie verbeteren. Na veel onderzoek gedaan te hebben ben ik erachter gekomen dat het het makkelijkste door de Groene kabel die onder het huis binnen komt te gaan splitsen. Deze loopt nu namelijk naar waar de tv staat en om een goed netwerk aan te leggen is dit de minst ideale plaats in het huis. Nu zou ik graag de tv op zijn plek willen laten staan en de groene kabel naar de meterkast trekken, om daar een apart modem te plaatsen.

Nu is mijn vraag dus, is dit mogelijk? en mag dit? Het gaat dus om een kabel die het huis binnen komt via de kruipruimte en daar zou ik hem graag willen splitsen.

Mvg Mike

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11 09:18

Edgarz

Tweako-active since1986

Volgens mij is die kabel officieel van de kabelexploitant. Dus zul je aan hen toestemming moeten vragen. Indien je niet doet, je knutselt aan de kabel en vervolgens een storing meldt waarvoor een monteur langskomt ben je het zaadje. Vermoed ik zo...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Vanaf een aop wordt er al gesplitst. Dat is de normale situatie. Dus de boel verleggen en vanaf daar splitsen moet kunnen.

Edit: reactie op de post hierboven. Met de doe het zelf installatie van ziggo mag je zelf gewoon knutselen aan je aop. Vaak moet het ook om een oud aop te vervangen.

[ Voor 54% gewijzigd door job op 22-07-2016 19:41 ]

• kappa mike
ja dat is dus al in de woon kamer, ik zou dan een gat moeten terug boren om de kabel door te leiden

dank voor de snelle reacties!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Alles kan, maar van die kabel moet je eigenlijk afblijven, deze is van je netbeheerder en gaat naar de AOP. Vanaf dat punt kan/mag je kabels aansluiten en splitsen op eigen risico en rekening.

Voor de kwaliteit van een netwerk/signaal is het compleet irrelevant waar deze de woning binnen komt, het kan alleen praktisch even lastig zijn ivm voedingspunten voor electra, kabelmanagement, wifi bereik etc.

Je kunt volgens mij wel een erkende installateur verzoeken de aansluiting te verplaatsen ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11 09:18

Edgarz

Tweako-active since1986

job schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 19:39:
Vanaf een aop wordt er al gesplitst. Dat is de normale situatie. Dus de boel verleggen en vanaf daar splitsen moet kunnen.
Dat is wellicht niet helemaal wat hij voorstelt. Volgens mij wil hij voor de aop als splitsen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Voor het aop moet je inderdaad niet gaan splitsen. Dat levert problemen op met de internetverbinding.

• kappa mike
Heb net de ziggo gebeld en het is dus niet mogelijk om meerdere AOPs aan te sluiten(ik zie niet waarom want je mag na het AOP splitsen wat je wilt. Ze kunnen dus alleen het AOP op een andere plek aanleggen en dan zou ik een coax cabel naar de woonkamer aansluiting moeten trekken.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
kappa mike schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:08:
Heb net de ziggo gebeld en het is dus niet mogelijk om meerdere AOPs aan te sluiten(ik zie niet waarom want je mag na het AOP splitsen wat je wilt. Ze kunnen dus alleen het AOP op een andere plek aanleggen en dan zou ik een coax cabel naar de woonkamer aansluiting moeten trekken.
Natuurlijk kan dat niet, want dan zou het geen AOP zijn. AOP is iets van Abbonee Overname Punt of wat het dan ook mag heten, het stuk waar Ziggo stopt en jouw installatie begint dus. Als er meerdere punten zijn waar Ziggo stopt en jouw netwerk begint, dan zou je dus twee abbo's hebben en twee coaxen van de straat moeten binnen krijgen :p

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:51
Zelf had ik dus dat de groene kabel aan een kapot wandcontactdoos zat. Ik had zelf zo n gamma kastje op gemonteerd als rijgdoos en vervolgens een kabel die naar de versterker gaat en die dan weer naar een ander kamer ging.
De groene kabel was bros als wat. Ieder stukje wat je eraf haalde zorgde ervoor dat de buitengeleider eraf brokkelde. Uiteindelijk kreeg ik ze ziggo modem niet meer werkend ivm zwak signaal en tv signaal stoorde. Heb Ziggo hiervoor gebeld en voorgelegd wat ik allemaal had gedaan. Monteur kwam het kosteloos repareren. HIj gaf ook aan dat die wandcontactdoos van gamma rommel is.

Wat je ook doet, haal je shit van Hirschmann. Ik heb dikke kabels gehaald en uiteindelijk ook wandcontactdozen en het analoog tv signaal is ruisloos.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

kappa mike schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:08:
Jij ziet niet waarom...

Juridisch: zie punt van johnkeates. Het is niet van jou en als je eraan gaat kloten kan provider niet meer erop aan dat je signaal klopt en zal de oorspronkelijke AOP hersteld moeten worden voordat je verder geholpen kan worden (zie verhaal van com2,1ghz eronder)

Technisch:
- verschil tussen AOP en willekeurig welk ander contactdoos is dat een AOP de boel galvanisch scheidt. Dat betekent dat er geen stroom over kan lopen. Wel zo prettig om aardingsproblemen en kortsluiting bij de buren niet in jouw huis te krijgen.
- coaxsignaal is breedbandig, dus er staan verschillende signalen op verschillende frequenties. Alles is afgesteld om exact goed (of iig binnen de marges) aan te komen op je AOP. Als je kortere of langere kabels gaat aansluiten kan het zijn dat je scheef signaal binnenkrijgt. Bij te kort zijn je hoge frequenties te sterk tov je lage, bij te lang zijn je lage te sterk tov je hoge. Dat is met veel moeite (en redelijk dure versterkers) weer recht te trekken, maar dat soort ingeregel wil je zelf niet aan beginnen.

Oslik blyat! Oslik!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
Zie reacties van iedereen hier over waarom je niet kan splitten, ik kan het zelf niet beter uitleggen.

Dan volgende punt waarom wil je naar de meterkast? vaak is dat voor de wifi (die de standaard modem routers ook uit zenden) minder gunstig. Als het vooral om je bedraade netwerk gaat wat allemaal in de meterkast ligt naar verschillende plaatsen in huis, dan kun je ook het volgende doen.

Losse modemrouter van ziggo (als je die nu niet hebt, kun je die wel aanvragen, is vaak wel beter dan alles via de horizonbox laten doen) en deze naast je AOP plaatsen, achter je TV. Vanaf daar leg je een netwerk kabel (cat 6 of hoger) via de kruipruimte naar de meterkast. Vervolgens plaats je daar een switch om zo de rest van alle kabels in huis aan te kunnen sluiten. Indien nodig kan je hier ook nog een accespoint bij plaatsen voor betere wifi dekking .

Wat je in elk geval NIET moet doen is de coax kabel vanaf je AOP naar je modem heel lang maken, dat is vragen om storingen. Het beste kun je voor het aansluiten van het modem gewoon dat korte kabeltje van ziggo gebruiken. Mocht dit om wat voor reden dan ook niet wenselijk zijn, laat dan door ziggo het AOP verplaatsen naar de meterkast en leg dan zelf een coax vanaf daar naar de TV.

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-11 07:48

maontje

better off Playing

Zo'n verplaatsing van het AOP kan je zelf regelen via www.huisaansluitingen.nl

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Pagina: 1