Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• dutchdj
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-11 21:47
Mijn vraag
Ik heb op zoek naar een oplossing om bij zonsopgang (zou leuk zijn als dit dagelijks kan worden bijgesteld om natuurgetrouw over te komen) 2 halogeen E27 lampen gedimd (0%/uit) in te laten schakelen en in een half uur tijd op te laten gloeien naar 100%.
Op het moment dat de lamp volledig aan is wil ik een T8 TL balk laten starten.
Eventuele prettige bijkomstigheid zou zijn als de TL balk meeloopt van 0% naar 100%, maar dat is niet cruciaal.

bij zonsondergang wil ik graag de TL uit en vervolgens de halogeen van 100 naar 0%.

op het moment dat de halogeen uit is wil ik een nachtverlichting aan hebben, die eigenlijk precies het tegenovergestelde doet van de halogeen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
dimbare halogeen spots, dimbare elektrische ballast voor de TL.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Niet gevonden, maar iets waarbij het systeem wel de oplossing is zouden de Philips hue fittingen zijn. Ik ben alleen bang dat deze de temperatuur van de halogeenlampen niet aankunnen. (14 uur lang 60-70 graden celcius)
...

Alle reacties

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 18:48
Zwave stick met 2x dimmer en 1x schakelactor (zou zelf een 2voudige kiezen zodat je nog 1 output vrij hebt) is voldoende qua hardware, Natuurlijk dan wel iets van een pc/laptop/ rpi om software op te draaien.
In elk pakket zit wel een zon opkomst/ ondergang status in en de optie om aan te geven als half uur na zonsondergang etc is dan ook mogelijk.
Verschilt per software oplossing of er een plugin is welke wake-up ramp doet en zo ook het omgekeerde.

En welk software pakket voor jouw naar wens is moet je even zelf uitzoeken.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• dutchdj
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-11 21:47
Top. bedankt. dat bevestigde al een beetje mijn vermoeden dat ik niet een compleet basisstation moest aanschaffen. Idd is een pc geen probleem. Maar dan rest alleen de vraag hoe die usb stick werkt. Betekend het dat de pc continu aan moet staan, of wordt de instelling lokaal in de dimmer opgeslagen?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 18:48
Die scene aansturing die je wilt zal door de computer geregeld gaan worden. Er staat mij bij er er ook een pakket beschikbaar is welke op een synology nas draait dus wellicht is dat een optie. Anders een complete box als een vera of zipabox. Deze verdienen zich weer terug door lagere stroom verbruik ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal