Toon posts:

PC wil niet opstarten zonder 1 geheugenbankje wel.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel ten einde raad wat er aan de hand is met mijn PC. Zoiets heb ik nog niet eerder gezien. Probleem is dat als ik opstart ik geen beeld krijg. Haal ik er een reepje geheugen uit en start dan heb ik beeld dus zet de pc uit doe ik het verwijderde reepje ram er weer in dan heb ik gelijk beeld. Dit moet wel in een tijdsbestek van 5 minuten gebeuren zo niet dan start hij weer niet op. Dus dan weer een reepje verwijderen en dan geeft hij wel weer beeld. Als de PC is opgestart dan ondervind ik geen problemen.

Relevante software en hardware die ik gebruik

CPU: Intel Core i5-4690
CPU Koeler: Mars T1
Mobo: GA-Z97-HD3
Videokaart: Geforce GTX 760 DC2OC-2GD5
Voeding: Seasonic SSR 360GP
SSD Samsung 850 EVO 250GB
HDD's WD10EARX en een WD20EZRZ
Kingstong Hyper-X KHX1600C9D3/8GX en KHX1600C9D3/4GX

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De bios opnieuw geflashed (versie F9). Onderdelen uitgeruild met een andere pc waar de videokaart en het geheugen wel goed werken. Memtest heb ik 36 uur laten draaien zonder problemen. Andere videokaart en geheugen in deze pc maar nog steeds hetzelfde euvel.

Zonder videokaart en onboard proberen op te starten nog steeds de problemen. De PC heeft een half jaar zonder problemen gedraaid. Sinds afgelopen maand speelt dit probleem.

Alle reacties

Verwijderd

Topicstarter
De PC nu ook helemaal uit de behuizing gehaald en alleen met CPU en 1 reepje ram getest maar nog steeds geen beeld de eerste keer dat ik opstart.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Verwijderd

Topicstarter
Echt helemaal niemand die raad weet? Dus dat wordt dus een andere pc kopen...

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:58

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:19:
Echt helemaal niemand die raad weet? Dus dat wordt dus een andere pc kopen...
Als het geheugen werkt maar alleen niet op dat bord is of je memory controller gaar (CPU) of je bord. Een van beide zal je moeten wisselen om een definitief antwoord te krijgen, maar gezien de geringe kans op een defecte CPU gooi ik het op een kapot bord. Bord vervangen en klaar.

Als het ook pas een half jaar oud is, gewoon RMA.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold