Zoeken in eigen FP reacties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:48

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Hoi allemaal,

al een paar keer heb ik mijzelf erop betrapt dat ik dit mis. Misschien zie ik nog een handigheidje over het hoofd, dan hoor ik dat graag.

Als frequente bezoeker van tweakers zie ik onderwerpen terugkerend langskomen. Dat ik als gebruiker kan herinneren dat het onderwerp eerder aan de orde is geweest heeft bij mij vooral te maken omdat ik zelf ook reacties in zo'n eerder topic heb geschreven. Het kan heel nuttig zijn om op die discussie in die eerdere topic terug te grijpen.

Stel vast dat ik dan niet alleen die eerdere topic probeer terug te halen, maar ook het punt in de discussie waaraan ik een herinnering heb. Vandaag had ik deze situatie weer. Ik kijk dan naar het "mijn reacties" - overzicht en zou door de (bij mij 24) pages moeten wandelen om de topics terug te vinden over onderwerp X. Soms is mij dat na enig zoeken gelukt, regelmatig ook niet. Denk bijvoorbeeld aan de situatie dat de topic over onderwerp Y gaat, maar in de discussie, en mijn reacties, onderwerp X werd geraakt.
zoeken_in_eigen_reacties
Het "mijn reacties" overzicht biedt wel wat zoekmogelijkheden. Het is helaas niet mogelijk om trefwoord en gebruikersnaam in een zoekopdracht te combineren. Ik ben dus in staat om al mijn reacties te vinden, of alle topics over onderwerp X. Wat ik nu wil [.....laat een pauze vallen en steekt zijn pink als Dr. Evil in zijn mondhoek...] is alle topics over onderwerp X waarin ik heb gereageerd. Het lijkt me een beperkte aanpassing. De indexen zijn er al, ze moeten alleen in het form worden gecombineerd.

Ik kan natuurlijk niet beoordelen waar de prioriteiten van tweakers liggen. Collectief kunnen we als gebruikers een aardig olifantengeheugen vertegenwoordigen. Als dat geheugen wat sneller aangesproken kan worden dan wordt de drempel lager om kennis uit het verleden terug te koppelen in toekomstige discussies. Dit kan een gunstig effect hebben op de kwaliteit van discussies.

Ben ik de enige die dit mist, en zou zoiets te regelen zijn?

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:35

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Eens, die zoek pagina voor FP reacties is zwaar verouderd.

Ik zou graag zien dat fp reacties opgenomen gaan worden binnen de "zoekmachine" die geïntroduceerd is bij TW7

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:48

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Topicstarter
Ik heb gezocht of iemand al eerder deze behoefte heeft geuit, maar blijkbaar niet goed genoeg. player-x heeft eind 2015 precies deze zelfde gedachte geopperd in Uitgebreidere 'Zoekopdracht samenstellen in reacties'.

Met features als deze versterkt tweakers haar imago als site waar bezoekers naar terugkeren, omdat de site nog meer als vertrekpunt voor het referentiekader van haar bezoekers gaat werken. Voor mijzelf doet tweakers dat met pricewatch en reviews al wel, maar dat vluchtige nieuwsdomein kan met deze zoekfunctie wat meer bij de bezoekers verankerd raken.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)