Toon posts:

error in smart report hdd ( UltraDMA CRC Errors)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen,

ik heb sins een weekje een apart probleem met mijn computer. op een ochtend startte ik hem op en alles leek normaal tot dat ik google(chrome) opende en alles was erg traag ik keek in de windows task manager en ik kwam er achter dat hij uit en niets 100% geheugen gebruikt. dus ik besloot mijn computer te resetten.
nu ik dat heb gedaan dacht ik van het probleem af te zijn. maar dat is dus niet zo. alles is nog erg traag en ik heb besloten een HDDScan te doen daar uit kwam dat ik 2 errors heb:

error 1: 199 UltraDMA CRC Errors 200 197 0000000006-E93A 000
error 2: 197 Current Pending Errors Count 200 200 0000000000-0013 000

ik zou niet weten hoe ik dit kan oplossen aangezien ik alles al geprobeerd heb wat ik kon bedenken dus heeft een van jullie een idee?

gr johnybrick

Alle reacties

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:55
Hdd vervangen? Eventueel voor een SSD.
Zou het wel snel doen, nu heb je nog de meeste kans om alles te kopieren..

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dit zou heel goed een probleem met je SATA-kabel van je HDD kunnen zijn. Die zou ik eens nakijken/aandrukken. Als dat niet helpt, probeer dan met bijv CrytalDiskMark de SMART waarden van je schijf uit te lezen. Er is een topic waar je dat kan posten, en dan kunnen ze je daar waarschijnlijk verder helpen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Topicstarter
Clavis schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 16:42:
Hdd vervangen? Eventueel voor een SSD.
Zou het wel snel doen, nu heb je nog de meeste kans om alles te kopieren..
dus de hdd is defect aan het raken?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Hoeft niet, udmc crc error zou komen door kabel fouten. Dus het kabeltje zit misschien een beetje los en/of maakt slecht contact. Probeer eens een andere kabel, want je hebt een half miljoen kabelfouten.

Nu staat er ook een pending sector count van 19 stuks ofzo. Dat is op zich niet goed, maar kan ook komen door die brakke kabel. Als je een format doet, zouden deze sectoren weg moeten zijn. Komen ze niet meer terug dan is dat probleem opgelost. Komen ze wel terug, ben je toe aan een nieuwe HDD.

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:55
Zou het niet zo vertrouwen met errors. Dus ik zou hem vervangen. Kan natuurlijk ook een kabel zijn, maar na een format wil niet zeggen dat de sectors weg zijn.

Op Hirens 10.6 staat een tool die heet HDD regenerator. Die "repareert" tijdelijk bad sectors. Kan je draaien, maar is een tijdelijke oplossing.

In de praktijk toch vaak gezien dat zodra de PC echt schrikbarend langzaam wordt en de HDD geeft errors dat het snel berg afwaarts kan gaan. Met eventueel data verlies.
Pagina: 1