Satelliet internet in duitsland

Pagina: 1
Acties:
  • 2.204 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firest0rm
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-02 21:25
Beste tweakers,

Ik zit nu op dit moment bij familie in Duitsland op een afgelegen plek in kollig en ben opzoek naar een goede internet verbinding.

De huidige verbinding gaat via ISDN bij Deutsche Telekom met een download en upload verbinding van onder de 1mbit (te traag om überhaupt youtube filmpjes te kijken :X )

Wij hebben al gevraagd bij de huidige ISP voor een betere verbinding maar dat is met de huidige telefoon lijn niet mogelijk. Verder willen en kunnen ze niet een nieuwe lijn aanleggen omdat het huis letterlijk 1km in een dal ligt en is het dus te duur voor provider en het huishouden om aan te leggen.

Nou ben ik dus opzoek naar een Satelliet verbinding liefst ongelimiteerd als het kan i.v.m. klanten die hier slapen. De verbinding moet een huishouden van +/- 10 mensen kunnen onderhouden via WiFi.
De verbinding word verdeeld over 4 huisjes die in een straal van 100 meter van elkaar staan.
(de muren zijn dikke kleistenen een wifi signaal gaat hier moeilijk doorheen kastjes worden binnen geplaatst)

Nu heb ik al het een en ander onderzocht wat betreft verbindingen alleen weet ik dus niet wat kwalitatief goed en toch redelijk geprijsd is. vooral omdat ik eerst in contact moet komen met de satelliet providers zelf voordat ze een prijs opgaaf geven.

Dus de vraag wie er ervaring heeft met satelliet internet in Duitsland en wat zijn de dingen waar ik rekening mee moet houden?

Met vriendelijke groet,
Firest0rm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvtech
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-05 23:31
http://www.tooway.de/

Op mijn werk gebruiken we dit voor live video door te sturen naar de studio. Je kunt bandbreedte boeken, dan heb je een gegarandeerde bandbreedte, doe je dit niet dan krijg je best effort.

Het is voor ons betrouwbaarder dan 4G, in Zeeland.

Bedenk wel dat satelliet internet een latency heeft van ongeveer een seconde. Het reageert dus niet lekker snel.

[ Voor 17% gewijzigd door tvtech op 22-07-2016 15:32 ]

Hoeiendag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:50
Kijk ook eens naar Vodafone ZuHause, met LTE. Hebben ze op een camping waar wij komen ook, want ook daar was de ISDN verbinding met Telekom maar 1,5MBit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het mooie van internet via de sat is dat het niet echt plaatsgebonden is, omdat het gebied dat die dingen beslaan zo'n beetje heel west-Europa is. Een abo dat je hier in NL hebt zou dezelfde resultaten moeten geven in Duitsland (uitgaande van dezelfde apparatuur, en natuurlijk niet een boom die voor je schotel staat).

Hopelijk vergemakkelijkt dat je zoektocht een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Heb je een line-of-sight naar een ander huis dat wel beter internet kan krijgen? Dan zou je een wifi-straalverbinding kunnen gebruiken. Dat kan nog een beste afstand overbruggen, wel van meerdere km's.

http://www.allesoverdraad...inding-tussen-2-locaties/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-05 15:32
Je kan ook evt. Skydsl proberen. De ervaringen op internet lopen een beetje uiteen maar je kan altijd proberen, ze hebben een maandcontract.
Ze zeggen onbeperkt maar sommigen maken melding van snelheidsverlaging na x aantal GB's.

[ Voor 24% gewijzigd door timmie1 op 22-07-2016 15:37 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firest0rm
Anoniem: 147126 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:35:
Heb je een line-of-sight naar een ander huis dat wel beter internet kan krijgen? Dan zou je een wifi-straalverbinding kunnen gebruiken. Dat kan nog een beste afstand overbruggen, wel van meerdere km's.

http://www.allesoverdraad...inding-tussen-2-locaties/
Nee geen line of sight volledig alleen in een dal met veel bomen (word ws zelfs lastig met satelliet verbinding ;( )
nautaonline schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:32:
Kijk ook eens naar Vodafone ZuHause, met LTE. Hebben ze op een camping waar wij komen ook, want ook daar was de ISDN verbinding met Telekom maar 1,5MBit..
Ja LTE providers al gevraagd maar hier is vrijwel geen mobiel signaal te krijgen en als het er al is is het geen LTE

[ Voor 40% gewijzigd door firest0rm op 22-07-2016 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:27

Compizfox

Bait for wenchmarks

Houd wel rekening met de latency. Die is bij satellietinternet enkele seconden, en dat is dus vertraging op alles wat je doet. Online gamen is dus absoluut onmogelijk, om maar een gevolg hiervan te noemen.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firest0rm
Online gamen zit er toch niet in voor de klanten het gaat erom dat men youtube filmpjes kan zien en mail kan checken

de huidige verbinding is dusdanig traag dat zodra ik er een extra router op aansluit alles dicht slaat en er geen verbinding naar buiten toe is.

de bewoners van het pand zijn rond de 60 en gamen niet.

Het plan is wel om de ISDN lijn te behouden i.v.m slecht weer wat de satelliet verbinding kan verstoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

firest0rm schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:48:
Online gamen zit er toch niet in voor de klanten het gaat erom dat men youtube filmpjes kan zien en mail kan checken

de huidige verbinding is dusdanig traag dat zodra ik er een extra router op aansluit alles dicht slaat en er geen verbinding naar buiten toe is.

de bewoners van het pand zijn rond de 60 en gamen niet.

Het plan is wel om de ISDN lijn te behouden i.v.m slecht weer wat de satelliet verbinding kan verstoren.
Gamen was natuurlijk maar een voorbeeld van de gevolgen die zo'n hoge latency heeft. Elke 'actie' waarbij informatie over het net wordt gestuurd, zal die vertraging hebben. Kan ook bij een hoop andere dingen erg vervelend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firest0rm
dat snap ik maar heb op dit moment geen andere keuze dan satelliet als de klanten ook op het internet willen. We behouden de ISDN lijn voor stabiliteit dat wel dan kan de eigenaar overschakelen als het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-05 21:56
firest0rm schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:58:
dat snap ik maar heb op dit moment geen andere keuze dan satelliet als de klanten ook op het internet willen. We behouden de ISDN lijn voor stabiliteit dat wel dan kan de eigenaar overschakelen als het moet.
Mogelijk kan je door middel van load balancing de twee lijnen combineren en zo toch gedeeltelijk een lage ping behouden.

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firest0rm
Nou heb contact gehad met SkyDSL en ASTRA2Connect

gezien de verschillende abonnementen is de kans zeer groot dat er voor SkyDSL gekozen word
zij leveren in combinatie met Hardware 25mbit download en 6mbit upload voor 78 euro per maand
geen aansluit kosten en 95% korting op de hardware van 400 euro een prima pakket
het pakket is zonder FUP maar heeft geen datalimiet. (tussen 24:00 en 06:00 gratis internet)

vraag wat houd geen FUP in ik krijg wat ik betaal?

Astra levert dit ook maar dan met een data limiet van 50GB per maand (niet handig met verschillende klanten) dus vandaar niet echt een optie. aansluit kosten 25 euro en hardware kost 430 euro.
kost ook 12 euro meer als men "ongelimiteerd" wilt kunnen downloaden tussen 23:00 en 07:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:58
Zonder fup is best effort. Snelheidslimiet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firest0rm
Hoe moet ik dit inzien dan als het druk is kan het zijn dat de verbinding iets trager is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

FUP staat voor een Fair Use Policy. Dat houdt in dat je in principe geen hard datalimiet hebt, maar dat de provider je wel kan afsluiten/knijpen als je belachelijk veel data gebruikt (meestal gedefinieerd als x keer zoveel als de gemiddelde gebruiker). Met andere woorden: je moet "fair" met je abo omgaan en het niet misbruiken.

Als je dus geen datalimiet hebt en ook geen FUP, dan mag je letterlijk oneindig veel data gebruiken.

[ Voor 26% gewijzigd door Compizfox op 23-07-2016 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Precies wat ^^ Compizfox in "Satelliet internet in duitsland" zegt. Best effort heeft er helemaal niks mee te maken. De FUP zegt dus ook niks over de snelheid van de lijn.
firest0rm schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 00:42:
Hoe moet ik dit inzien dan als het druk is kan het zijn dat de verbinding iets trager is?
Dat wordt bepaald door de overboeking. Als de overboeking 1:10 is, zou dat betekenen dat ze voor 10 klanten maar 1 x 25Mbps download beschikbaar hebben, in plaats van 10 x 25Mbps. Mochten alle tien de klanten dus tegelijk die 25Mbps willen gebruiken, haalt een ieder maar 2,5Mbps.

[ Voor 66% gewijzigd door Room42 op 23-07-2016 02:24 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firest0rm
Connection ratio is 1 op 50 bij het skydsl flat L pakket

Update: Heb de reviews bekeken en schijnt dat skydsl de eerste 30 dagen de volledige snelheid geeft om je daarna flink te gaan afknijpen soms wel tot 256kb

Ik ga ook even bij tooway informeren.

[ Voor 63% gewijzigd door firest0rm op 23-07-2016 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:36
Effe enthousiast een topic uit 2016 kicken *O*

Zelfde probleem als TS, geen fatsoenlijk internet en dus op zoek naar een andere oplossing. Satelliet?

Iemand ervaring met internet via satelliet, het liefste een aanbieder waar Elon niet beter van wordt. :)

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-05 15:58
De kick was nou niet echt nodig, een nieuw topic volstaat. Intussen is de markt behoorlijk wat opgeschud door meneer Musk en kun je beter naar Starlink kijken dan traditioneel satelliet internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
iamerwin schreef op donderdag 3 november 2022 @ 20:08:
Effe enthousiast een topic uit 2016 kicken *O*

Zelfde probleem als TS, geen fatsoenlijk internet en dus op zoek naar een andere oplossing. Satelliet?

Iemand ervaring met internet via satelliet, het liefste een aanbieder waar Elon niet beter van wordt. :)
Vast goed bedoeld. Maar een oud topic kicken heeft niet de voorkeur. Zou je een nieuw topic willen aanmaken?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.