Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captainsmit
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 28-10-2023
Hallo,

Ik heb een probleem, een paar maanden geleden heb ik een Asus pce ac68 wifi kaart gekocht, hierbij had ik al enige opstart problemen, maar die zijn vanzelf opgelost.

Nu was ik vorige keer aan het gamen toen heel mijn internet instorten: hoge ping, veel lag. Nu dacht ik eerst dat dit aan mijn router lag (fritzbox 7360) maar op mijn laptop heb ik nergens last van.

Nu, elke keer als ik een game probeer te spelen, krijg ik steeds een ping tussen de 100 en 250, terwijl ik met een laptop met USB wifi adapter een ping heb van 10-15 ms.

Ik heb al de drivers opnieuw geïnstalleerd, zonder succes. Ik heb geen idee wat ik verder hieraan kan doen. Als ik een pingtest doe met de bijgeleverde software van ASUS krijg ik een normale ping tussen de 10-15ms. Ik ben een beetje ten einde raad, dus mijn vraag is hebben jullie nog enig idee wat dit kan zijn?

Ter informatie:
Ik heb een Asus PCE AC68 op een ASUS p8z77 v moederbord.
Daarnaast staat mijn internet draadloos verbonden met een FRITZ!Box 7360.

Alvast heel erg bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enchantress
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
heb je het met meerdere game`s?
ook op meerdere servers?
het is eigenlijk wel algemeen bekend dat wifi en multiplayer niet echt samen gaan.

mvg jv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captainsmit
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 28-10-2023
jeroenverweij schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 00:22:
heb je het met meerdere game`s?
ook op meerdere servers?
het is eigenlijk wel algemeen bekend dat wifi en multiplayer niet echt samen gaan.

mvg jv
Ik heb het getest met battlefield 3, assassins creed online, garrys mod multiplayer en overwatch, allemaal hetzelfde.
Gamen over wifi gaat bij mij verder goed, met mijn laptop via wifi haal ik een nette 10 a 15 ms, wat heel goed te doen is qua gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Heb je je router al een keertje opnieuw opgestart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:27

rdejongjr

Gnome

Hoge snelheid is leuk echter komt het AC signaal niet heel ver.
Ik gok dat jouw laptop enkel N heeft en hiermee een veel stabiele verbinging krijgt dan jouw nieuwe kaart met AC

Probeer als het mogelijk is enkel met het N netwerk (2,4GHz) verbinding te maken en kijk hoe dat werkt.

Never mind, router is 2,4GHz only, blijkbaar enkel ongelukkige combinatie/plaatsing

[ Voor 36% gewijzigd door rdejongjr op 24-07-2016 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. Voor vragen over netwerken hebben we het - blijkbaar onvoldoende duidelijk naamgegeven - subforum "Netwerken"

Move OH -> NT

Inhoudelijk:

Waarom heb je in vredesnaam een dure high-end NIC genomen icm een (zelfs toen het uitkwam) flink verouderde 2.4GHz-only AP?

Je had dat geld beter kunnen verdelen over beide apparaten dan dat je met een Ferrari over een hobbelig bosweg probeert te rijden...

Dat gezegd, hij zou redelijk moeten werken, ook op 2.4GHz. Het verschil tussen PCE-AC66 en je laptop USB NIC is opvallend, maar aangezien je de moeite niet neemt om te vertellen exact welke USB NIC het is kunnen we alleen maar gissen. Allicht is het een ander chipset. De PCE-AC66 is een Broadcom BCM4360, wat performant is maar nukkig kan zijn mbt compatibility. De Fritz!Box 7360 heeft een oude Atheros AR928 - een oud werkpaard waar weinig mis mee kan gaan.

Maar goed, het is WiFi, RF-omstandigheden kunnen van moment op moment verschillen, dus het hoeft geen compatiblity issue te zijn. Als je schrijft dat je laptop geen problemen heeft, test je dan ook op exact zelfde plek als je PC (specifieker: de plek op/naast/bij je PC waar je de antennes van de AC66 hebt staan)? Zo nee, probeer dat ook eens. Pas als je dan ander gedrag hebt is het tijd om te kijken naar compatibility issues. Voor hetzelfde geld heb je gewoon een kabel tussen de antennes van de PCE-AC66 laten vallen...

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 24-07-2016 09:46 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1