PC voor foto editing incl. monitor, ~ €900,-

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag Tweakers,

Ik ga voor het eerst een PC zelf in elkaar zetten! Ik ben super benieuwd. Het is voornamelijk voor mijn vrouw.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Fotobewerking en foto´s managen in Lightroom. Ik wil graag al mijn videos en foto´s en data op één PC hebben(rond de 2-3TB) zonder externe harde schijven te gebruiken, foto´s (projecten) zullen af en toe verplaatst moeten worden maar andere data kan gewoon op 1 plek blijven staan. Verder af en toe wat GoPro video´s ´bewerken´ in GoPro Studios, vooral time-lapses en het algemene knip en plak werk in een video editor. In de toekomst ga ik waarschijnlijk RAID 0,1 of 5 gebruiken. Voor nu wil ik het met de ingebouwde GPU proberen en waarschijnlijk later nog een videokaart erbij kopen. Ik ben geen professional, het is gewoon voor de hobby. Het systeem moet gewoon lekker vlot zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 800-1000 euro incl. monitor. Het liefst goedkoper als jullie denken dat dit overkill is, of iets over het budget als het de performance of future proofheid echt ten goede komt.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee maar toetsenbord, muis en geluid regel ik zelf.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een SSD, processor, geheugen, moederbord, monitor, voeding, behuizing, HDD.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Laag energieverbruik en geluidsniveau.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?