Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC / 144p

Pagina: 1
Acties:

• Zalaroth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:51
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Gamen. Voornamelijk Overwatch, World of Warcraft, Battlefield 1, Witcher, etc. Zal er ook op werken maar dat zal sowieso geen probleem zijn

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Rond de 1000,- Beetje meer of minder mag best.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Alle toebehoren zoals muis/toetsenbord heb ik al. Ook heb ik 2 monitoren:
#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart€ 319,-€ 319,-
1Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart€ 143,63€ 143,63
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 462,63

Maar, ik weet nog niet goed wat mijn hoofd/game monitor gaat worden en wat mijn 2de-scherm gaat worden.. Het resolutie verschil kan in FPS veel uitmaken, en wellicht is de 144p monitor niet fijn voor shooters.(traag) Dus hier ben ik nog niet over uit. Ze worden in ieder geval wel allebei gebruikt.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Onderaan is mijn lijstje wat ik denk nodig te hebben. Verder heb ik niet bepaald een droom systeem.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Alleen Intel als processor. Verder niets.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Gesloten / stille kast. Hou niet van die kermisdozen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Nee, helemaal niet.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik heb niet stil gezeten. Her en der wat informatie opgezocht en zelf het onderstaande systeem alvast samengesteld.

- Op/aanmerkingen/wijzigingen/verbeteringen over het onderstaande systeem
- Het monitor 1080p / 144p verhaal. Ik heb dus beide monitoren en weet nog niet welke ik als hoofd/game scherm ga gebruiken. Het 144p lijkt me zelf beter/fijner alleen ben ik bang dat het te traag is voor o.a. shooters. Helaas heb ik een oude Mac nu waar ik het niet op kan testen.. Wat denken jullie?

Maar uiteraard is deze keuze belangrijk voor het kiezen van de videokaart. Ik heb nu de 1070 voor het 144p scherm, maar als ik op 1080p ga spelen zal de 1060 voldoen lijkt me? Stuk goedkoper..

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 206,50€ 206,50
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 85,95€ 85,95
1Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming€ 496,10€ 496,10
1Fractal Design Define S€ 77,-€ 77,-
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 63,95€ 63,95
1Corsair CX450M€ 53,95€ 53,95
1Samsung 750 EVO (retail) 250GB€ 69,90€ 69,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.053,35

[ Voor 3% gewijzigd door Zalaroth op 22-07-2016 15:04 ]

• Slabbysl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:57
Je ram is op 2666mhz geclockt, terwijl je mobo dat niet kan handelen. Je kan beter pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 nemen.

Is je kast open of dicht btw? Bij een dichte kast kan je ook deze overwegen: pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213

Wat voeding betref kan je beter pricewatch: Corsair CX450M kiezen. Is van betere kwaliteit en daardoor betrouwbaarder.

Cooler voor CPU is niet perse nodig, maar wat je nu hebt is een prima keus. Als je geld wil besparen, kan je 'm weglaten.

Laatste punt: SSD kan je wat op besparen: pricewatch: Samsung 750 EVO (retail) 250GB, pricewatch: Samsung 750 EVO (retail) 250GB en pricewatch: Crucial BX200 240GB zijn 2 tientjes goedkoper en presteren niet merkbaar minder. :)

• Zalaroth
Top tips! Ga m'n lijstje aanpassen - bedankt,

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:37
Ik weet niet hoeveel spellen je tegelijk geïnstalleerd hebt, maar met nieuwere spellen die veel ruimte nodig zijn is die 250GB SSD zo vol.

Suggesties voor 480GB SSD's;
pricewatch: Kingston SSDNow UV400 480GB
pricewatch: Sandisk Ultra II SSD 480GB
pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB

En voordat iemand de Crucial BX200 aanbeveelt; die presteerd slechter dan de Kingston UV400 maar kost een stuk meer.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Zalaroth
Goed punt.. ook niet helemaal doordacht. Ik heb een nas voor al m'n media files maar games zijn tegenwoordig ook groot.

Bedankt! Zal de Kingston van 480gb nemen!

• Zalaroth
Nou, ik heb toch even een test kunnen doen betreft shooters spelen op mijn Dell U2515H en mijn Liyama E2483HS. Jammer genoeg tot de conclusie gekomen dat er niet mee te spelen valt op mijn 1440p Dell.. Potje counter-strike voelt alsof er zeer veel lag op zit vergeleken met het 1080p scherm.

Ik ga het Iiyama ProLite E2483HS-B1 scherm dus wel als hoofd/game monitor gebruiken, en mijn Dell U2515H als secondary.

Zou de 1070 niet wat overkill zijn en kan ik hierdoor niet beter voor een 1060 gaan? Scheelt toch wel veel. Ik weet niet hoe zwaar het voor de videokaart is als er ''ook nog'' een 1440p monitor op actief is (dus voor teamspeak/internet, niet om op te gamen). Of zal dat niet veel FPS verlies opleveren?

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
dan vraag ik me toch af met welke gpu je het 1440p scherm getest hebt.
als het geen gpu is die capabel is voor 1440p ga je natuurlijk veel minder frames krijgen op hogere resoluties.
de ene monitor heeft dan wel 75hz dat is wel een voordeel voor shooters. persoonlijk zou ik dan shooters op de 1080p monitor spelen als je er echt van overtuigd ben dat het allemaal net wat te langzaam gaat en games waarbij dit een stuk minder belangrijk is gewoon op die 1440p monitor. games zoals the witcher zien er op een dergelijke monitor stukken mooier uit. wat je ook kan doen is beide monitoren verkopen en dan gewoon gaan voor een monitor met een hogere refreshrate en eventueel g-synch. wordt wel snel duur.

persoonlijk denk ik dat je het beste gewoon die 1440p als main monitor kan gebruiken en eventueel shooters speelt op de ilyama. dus dan zou ik een 1070 nemen.

• Zalaroth
Ik heb getest met de R9 280X 3GB. Kwam ver boven de 100FPS uit op beide resoluties/schermen. Het voelde wel inderdaad alsof op het 1440p scherm ik FPS te kort had. Zelfde houterigheid/effect. Het is dus niet een beetje langzamer maar vrijwel onspeelbaar.

Ik heb ook de fast-response optie van Dell U2515H geprobeerd, maar dat leek het zelfs erger te maken.. Als ik zoek op reviews betreft gaming/shooters met dit Dell scherm zie ik ook mensen die er last van hebben, anderen weer totaal niet. Is er misschien een optie/instelling die ik over het hoofd gezien heb?

Het is inderdaad een prachtig scherm. Maar switchen van schermen ga ik niet aan beginnen. Het kan inderdaad wel, maar dan zit ik niet meer recht voor een scherm en moet ik de boel continue verplaatsen.
Pagina: 1