Hallo Tweakers,
Binnenkort wil ik samen met een vriend dezelfde gaming pc kopen. We gamen nu op een Mac, maar dit is toch niet zo ideaal. Ook hebben we een PS4, maar we willen nu graag overstappen naar PC.
(dit is tevens de eerste keer dat we een systeem in elkaar gaan zetten)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen (Dota, Doom, BF1), maar ook zal het systeem gebruikt worden voor Unity (2D Game maken) en streamen (Twitch).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1.200.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis en toetsenbord heb ik al. Ik wil waarschijnlijk de ASUS VG248QE gaan kopen, maar dit hoeft niet in het budget meegenomen te worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil sowieso de GTX 1070.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidea lijkt mij wel het beste.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag een stille pc en ook een mooie kast met kabel management, zodat alles er netjes uitziet. Ook heb ik een Wifi Netwerkadapter bij geplaatst, omdat WiFi nodig heb.
Ga je overklokken?
Nee, ik heb hier ook geen verstand van.
Wat verwacht je van ons?
Goed advies voor deze pc die ik vooral voor gamen ga gebruiken. Ook hoop ik dat jullie de beste tips kunnen geven zodat ik geld kan besparen.
Overige vragen en opmerkingen:
Binnenkort wil ik samen met een vriend dezelfde gaming pc kopen. We gamen nu op een Mac, maar dit is toch niet zo ideaal. Ook hebben we een PS4, maar we willen nu graag overstappen naar PC.
(dit is tevens de eerste keer dat we een systeem in elkaar gaan zetten)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen (Dota, Doom, BF1), maar ook zal het systeem gebruikt worden voor Unity (2D Game maken) en streamen (Twitch).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1.200.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis en toetsenbord heb ik al. Ik wil waarschijnlijk de ASUS VG248QE gaan kopen, maar dit hoeft niet in het budget meegenomen te worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil sowieso de GTX 1070.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidea lijkt mij wel het beste.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag een stille pc en ook een mooie kast met kabel management, zodat alles er netjes uitziet. Ook heb ik een Wifi Netwerkadapter bij geplaatst, omdat WiFi nodig heb.
Ga je overklokken?
Nee, ik heb hier ook geen verstand van.
Wat verwacht je van ons?
Goed advies voor deze pc die ik vooral voor gamen ga gebruiken. Ook hoop ik dat jullie de beste tips kunnen geven zodat ik geld kan besparen.
Overige vragen en opmerkingen:
- Dit is de eerste keer dat ik keen pc zelf ga bouwen, dus heb er niet echt veel verstand van. Zullen jullie dus extra aandacht kunnen besteden aan de aansluitingen en voedingen etc.
- Ik wil de ASUS VG248QE (144hz) gaan kopen, of raden jullie aan om voor een goedkoper beeldscherm te gaan (60hz)? Dit scheelt namelijk veel geld.
- Ik twijfel nog of ik een i5 en i7 wil hebben. Heb er nu maar een i5 ingezet, omdat deze wel een stuk goedkoper is. Denken jullie dat dit genoeg is voor mijn eisen?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 183,50 | € 183,50 |
| 1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 84,70 | € 84,70 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 543,- | € 543,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 71,50 | € 71,50 |
| 1 | NZXT S340 Zwart | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | TP-Link TL-WDN4800 | € 32,56 | € 32,56 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 73,95 | € 73,95 |
| 1 | Corsair RM550x | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 148,95 | € 148,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.300,06 | |
[ Voor 4% gewijzigd door Peterrtt op 28-07-2016 13:20 ]