OK...Wie heeft zijn duron ooit op 117 graden gehad???

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:59
OK...Ik ben BOOS!!..Erg boos!!...OP windows ME!!.....

Ik heb dus een duron 700 met peltier element en alpha koeler....Gaat windows me mijn systeempje in standby modus zetten......3x raden....MIJN FAN UIT!!!!!....Daar kwam ik na het eten ook achter!!!..Alles stonk naar doorgebrand in mijn slaapkamer, dus ik maar even kijken hoe warm mijn cpu was...117 GRAAD!!!.. ( de pc was vastgelopen....moest wel herstarten...daarmee ging de fan ook aan....dus mischien dat de temp nog wat hoger was)

Stel dat mijn proc. kapot was gegaan....had ik dan garantie kunnen krijgen???

https://wren.co/join/Devian

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:58

Wimo.

Shake and Bake!

Mischien als er geen zichtbare schade aan de cpu was.. dan had je hem mischien kunnen terug brengen >:)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Wie gebruikt er dan ook stand-by...

Doet die koe niks!

LinkedIn WoT Cash Converter

• Devian
Ik had net win me opnieuw geinstalleerd........

Verwijderd

op je processor staat toch dat ie maar 90 graden mag worden??????

• Demo
  • Laatst online: 07-09 12:15

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Hee kan je dat ding niet als kookplaat gebruiken???
(Sorry, het is niet koel als je proc zo heet wordt)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Kheb 1x zoiets gehad, maar dat was mijn eigen fout. Na voltage tweak vergeten fan weer aan te sluiten :((((. Ik herstarten en winme loopt vast en oppeens schakelt uit met melding cpu overhit. Ik schrok me echt de tering...71 graden dus ik dat koelblok voelen (Had ik niet moeten doen!! AU) Gelukkig was ie niet gefrituurd dus fan aansluiten en hij deed het weer. Ja dit zijn toch dingen waar je hartkloppingen van krijgt :)

• Devian
Hartkloppingen had ik inderdaad......dan schrik je je echt even de tering!!

Zal eigenlijk wil willen kijken hoe mijn cpu eruit ziet.....maar durf het eigenlijk niet....ben bang voor iets negatiefs..... :))

Verwijderd

[hocp-mode]En anders heb je een blitse sleutelhanger[/hocp-mode] :+

• Demo

Demo

Is er niet zo'n bedrijf dat sleutelhangers in de vorm van processors produceert... Cyrix ofzo???
:P :P :P :P :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• Joppe
  • Laatst online: 14-01 15:35
Mijn P166MMX loopt op 290 stabiel met standaard koeling, ik wilde dus proberen of hij op 233 stabiel liep zonder koeler en koelblok. Ja dus, windows boot. Grand Prix 3 gespelt zonder problemen, kijk ik naar de proc, zie ik daar iets van gesmolten plastic lopen, het printplaatje waar de proc op zit begon te smelten. Ik heb helaas geen temperatuurmetertje maar ik wil ht niet weten!

• Muurbestormer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-08 20:38
hey demoniac, Cyrix heeft met de M-III best een goeie proc weten te maken anders. Zeker als je kijkt naar de middelen die ze hebben en de opbrengsten van hun eerdere procs --> NIX dus!! ;)

Verwijderd

Als het tegen zat kon ook je proc gefrost worden. dus je hebt mazzel dat hij te heet werd i.p.v te koud, of heb je je proc altijd op 100% load staan?

• Demo

Demo

Sorry NiteFly, maar ik heb een beetje een hekel aan Cyrix, kweenie hoe het komt.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Euh, het eerste progje wat ik installeer is altijd CPU Idle. OK, het conflicteert af en toe met mijn videokaart en met het opnemen met mijn SB Live! Platinum, maar het is een prima progje waarmee je dit probleem nooit had gehad. Misschien handig om eens te gebruiken, neemt de niet gebruikte processortijd in beslag en laat je processor dus als het ware nietsdoen ipv. nutteloos warm worden.

Ik had toen ik mijn Celeron 400 pas had een nieuw koelblok met fan gekocht, maar er waren geen schroeven die de fan op het koelblok konden schroeven. Toen heb ik 'm op een kartonnen doosje op mijn videokaart gezet en dat werkte prima. Op een dag kwam ik er achter dat die fan al een tijdje onderin de kast had gelegen. Ik weet natuurlijk niet hoe lang, maar minimaal een dag lang, want ik had mijn kast de dag daarvoor eens een beetje schuin gehouden om er iets achter in te steken (geloof nieuwe speakers). Toen was hij eraf gevallen. Dankzij CPU Idle heeft mijn proc het overleefd. Klasse progje :) :) :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Ik gebruik CPUidle niet... conflicteert met m'n koe :)

Verwijderd

Right On!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:19

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Standby??? Hmmm dat woord zoeken we even op hoor... Oh dat betekent dat je pc niks doet? Nee sorry dat doet de mijne niet :)..

Maar ff normaal... 117 is wel erg k*t ja..

Verwijderd

Ghehe , ik heb wel al na aankoop van m'n nieuwe mobo (CUSL2) per ongeluk m'n Golden Orb andersom erop gezet . CPU werd toen iets van 80C (700@933) . Ik d8 toen eigenlijk dat het kwam omdat ik een ander mobo erin had gezet. Gewoon Windows 98 opnieuw geinstalleerd totdat ik zag dat ie nog steeds zo'n waarde aangaf .

Verwijderd

Ben ook een keer ook vergeten om het touwtje van de fan opnieuw aan te sluiten, waarom plaatst Asus nu hun Vio jumper naast de aansluiting, grrr. Anyway, me P2/266@400 (2.2V) liep rustig door, werd heet maar liep door, en heb het fannetje weer aangezet maar hij loopt nog steeds stabiel.

he Skinhead, wat voor TEC en welke Alpha gebruik je.. en nog interesanter, hoe snel loopt het spul ?

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:39

The Wizard

Moderator Mobile
Nog beter, Win 2000 laten lopen, heb je geen CPU Idle nodig, die zit nl. al ingebouwd. (om het even gemakkelijk te zeggen).
Met volledige belasting (koetje) wordt mijn PIII 500@575 53 graden. Bij onbelast (komt bijna nooit voor :)) wordt ie 39 graden.
Ik moet er niet aan denken als de fan stopt, dan heb ik een gefrituurde processor!

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

Verwijderd

tommie tommie tommie, da's ook weer net wat voor jou eh? :)

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Ik had ook een keer de draad van de voeding in de fan van mijn pentium 133@166. De brandwonden staan nog op mijn vingers... :)

• Devian
Mijn tec is 72 w, welke alpha ik heb weet ik zo niet....maar ga een nieuwe kopen bij oc-shop.

En mijn koe was nog aan het grazen, dus cpuidle daar doe ik niet aan :))

Hij loopt lekker stabiel op 850, maar heb wat problemen met mijn coldplate.. ( die is niet echt glad), het hele zootje word standaar ook al 40 graad, waar ik dus niet tevreden mee ben.

Ga zometeen nieuw spul bestellen bij oc-shop...waaronder:

Gasket kit...met coldplate van 3 mm
Artic silver geleidende prut
en dan een alpha die mij 125 kost, met zo'n delta fan erop...

Ik hoop dat ik daarna mijn temp. ron de 20 graad houden kan, zodat ik kan proberen om de 1000 mhz te halen..

Oja...die 850 mhz is met 1.65 v

• Devian
En whistler ( of maestro :)....geef me ff authorization voor icq...wil je ;))

• Devian
Maar nog even over de garantie....

Stel ik had hem niet overgeclockt, maar gebruik wel een peltier element voor betere koeling....en windows zou in de stand-by gaan...mijn fan gaat uit..en peltier blijft aan...Proc gaat dood :( (doet al pijn als ik er aan denken moet)

Kan ik in zo'n geval aanspraak maken op garantie??

Verwijderd

Beetje laat, maar in de bios kun je instellen dat je fan 'allways on' moet blijven, anders zet windoos hem lekker uit bij standby, zgn. om stroom te besparen...

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Ik had ooit eens een tierapje tussen m'n fan zitten. Wordt een k6-2 heeeel snel heeeeel heet.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Ik heb een keer een Cyrix gehad, die was niet eens overklokt, maar ik had de kast op z'n kant liggen en er lag een flatcable op m'n fan. :(
Dat ding was ook zwaar heet geworden, ik weet niet hoe heet, maar toen ik de koeler eraf haalde stonden de kringen van de koelpasta op m'n processor (moest nog goed poetsen om die eraf te krijgen.. :) )

Vriend van mij had ook zoiets met z'n PII 450, was hij vergeten zijn koeler aan te sluiten (stupid, I know.. :) ) Maar met een tafelventilator erop was ie zo weer normale temperatuur. En met een of ander vreemd tweak progje dat hij es gebruikte, viel de fan gewoon uit. Dat progje heeft hij er ook maar meteen afgegooid..
Pagina: 1