Internet maar geen kabel, glas en ISRA aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theunevers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 13:35
Wij willen in ons vakantiehuisje een internetverbinding aan laten leggen. Echter ligt er geen enkele kabel.. Wel zijn er bij de buurhuisjes wel telefoonaansluitingen. Er ligt dus wel al een telefoonlijn op het terrein.

Nu las ik op http://electronica.infonu...en-isra-punt-in-huis.html dat het goedkoop aangevraagd kan worden via een belbasis abonnement.. Maar in een van de reacties staat dat het niet meer kan.

Kosten opgevraagd bij de netwerkbeheerder en die geeft aan dat het meer dan 300 euro kost om het zelf aan te laten leggen dus ik zou liever via het belbasis abonnement gaan..

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:36
Als het een huisje op een vakantiepark betreft is er vaak een coax netwerk waarop ook het park themakanaal zit. Het kan zijn dat je hier gewoon een kabelboer op kan krijgen. Vraag het eens na bij de beheerder.

Waarschijnlijk zitten er nog een aantal addertjes onder het gras. Immers had er al infrastructuur moeten liggen als het een normale woning was. Dat is het niet, dus wellicht is er van leverplicht geen sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vraag eens aan de eigenaren van de buurhuisjs hoe zij dit geregeld hebben, ooit hebben zij ook met deze vraag gezeten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-10 09:27
jeroen3 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:34:
Als het een huisje op een vakantiepark betreft is er vaak een coax netwerk waarop ook het park themakanaal zit. Het kan zijn dat je hier gewoon een kabelboer op kan krijgen. Vraag het eens na bij de beheerder.
Kleine kans dat dit kan, dergelijke coax netwerken worden volledig door het park beheerd en staan los van het landelijke kabel-netwerk.

Ook zal ik niet teveel verwachten van de aanwezige aansluitingen aanwezig bij de buur-huisjes... ik zal daar niet vanuit gaan dat je daar een beetje redelijke snelheden op zou kunnen halen.

Mijn eerste actie zou zijn om zoals hierboven genoemd eens met de buurtjes te gaan babbelen hoe zij het geregeld hebben, maar de parkbeheerder zal ook absoluut vaker met dat bijltje hebben gehad en je van waardevolle informatie kunnen voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theunevers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 13:35
Uiteindelijk (opnieuw) iemand van KPN gesproken die er een stuk welwilliger tegenover stond. Hij gaf aan dat er gewoon eerst een monteur komt kijken wat er mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:36
MicGlou schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:43:
[...]
Kleine kans dat dit kan, dergelijke coax netwerken worden volledig door het park beheerd en staan los van het landelijke kabel-netwerk.
Bij ons is gewoon 50/5 met digitale tv van delta mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Is 4G een optie?
Het is niet duidelijk wat je er allemaal mee wil doen?
Veel streamen of alleen maar wat sites bekijken.

[ Voor 76% gewijzigd door vDorst op 22-07-2016 10:00 ]

Pagina: 1