Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markeermeneer
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-03-2023
Ik ben nu in China, Beijing en ik heb twee bijna dezelfde vragen. Namelijk hoe ik een in China gekochte smartphone/tablet in NL kan gebruiken.

Voor de tablet: Ik heb deze (Samsung SM-p600) gekregen in China, en hoewel ik de taal wel in het Engels kan omzetten, is de tablet toch grotendeels Chinees. Dus de agenda geeft bijvoorbeeld de dagen in het Chinees en de Samsung-app store is in het Chinees en er is geen Google play.

Daarnaast wil ik hier een telefoon kopen, ik dacht aan de Huawei Mate 8. Dit is een stuk goedkoper dan in Nederland (150-200 euro goedkoper) en ik zou naar een winkel in NL kunnen gaan als er iets mis is. Maar hier heeft hij natuurlijk dezelfde problemen als de tablet.

Dus de vraag voor beiden is: Wat kan ik het beste doen? Kan ik niet het beste naar de winkel hier gaan en vragen of ze er een Europese/internationale/Nederlandse Android versie op zetten? (Ik heb Chinese vrienden die het voor me kunnen vragen) Of kan ik dit het beste thuis doen? Voor de telefoon kan ik nog vragen of ze dezelfde versie erop kunnen zetten als wanneer ze het naar Europa versturen.

Alvast bedankt voor het antwoorden!

[ Voor 12% gewijzigd door Markeermeneer op 22-07-2016 09:21 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Markeermeneer schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:19:
Voor de tablet: Ik heb deze (Samsung SM-p600) gekregen in China, en hoewel ik de taal wel in het Engels kan omzetten, is de tablet toch grotendeels Chinees. Dus de agenda geeft bijvoorbeeld de dagen in het Chinees en de Samsung-app store is in het Chinees en er is geen Google play.
Er staat gewoon een Chinese rom op het toestel, je kan waarschijnlijk eenvoudig met odin er een NL-based rom op zetten, waardoor je de Play Store wel hebt.
Daarnaast wil ik hier een telefoon kopen, ik dacht aan de Huawei Mate 8. Dit is een stuk goedkoper dan in Nederland (150-200 euro goedkoper) en ik zou naar een winkel in NL kunnen gaan als er iets mis is. Maar hier heeft hij natuurlijk dezelfde problemen als de tablet.
Je Huawei heeft nog één probleem meer en dat is frequenties. De frequenties voor 3/4G zijn in China anders dan hier, het zou dus kunnen zijn dat 4G hier beperkt werkt. Welke versie verkopen ze exact in China?

Het is belangrijk dat het toestel de volgende frequenties ondersteund:
Nederland:
2G3G4G
KPN8
900 Mhz
1 / 8
2100 / 900 Mhz
3 / 7 / 20 /
1800 / 2600 / 800 Mhz
Vodafone8
900 Mhz
1 / 8
2100 / 900 Mhz
3 / 7 / 20 /
1800 / 2600 / 800 Mhz
T-Mobile3
1800 Mhz
1 / 8
2100 / 900 Mhz
3 / 7 / 8
1800 / 2600 / 900 Mhz
Tele2--7 / 20
2600 / 800 Mhz
ZUM--7
2600 Mhz

België:
4G
Proximus3 / 7 / 20
1800 / 2600 / 800 Mhz
Mobistar3 / 7 / 20
1800 / 2600 / 800 Mhz
Base3 / 20
1800 / 800 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markeermeneer
Bedankt voor het antwoord Rens-br.

Volgens de Engelse Huawei site zit het goed met het netwerk. De Chinese zegt niet veel over specificaties. (Mijn (Chinese) vriendin kon het nog niet vinden, en de url aanpassen geeft een 404 error). Al zou dat hetzelfde moeten zijn omdat de hardware hetzelfde is. (Ze heeft de specificaties in het Chinees gevonden en het is goed, de telefoon ondersteunt de frequenties)

Maar is het erop zetten van een Nederlandse/Europese ROM iets wat de winkel voor me kan doen? Of is het ook gewoon niet nodig om de moeite daarvoor te nemen omdat het makkelijk zelf te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Markeermeneer schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:56:
Volgens de Engelse Huawei site zit het goed met het netwerk. De Chinese zegt niet veel over specificaties. (Mijn (Chinese) vriendin kon het nog niet vinden, en de url aanpassen geeft een 404 error). Al zou dat hetzelfde moeten zijn omdat de hardware hetzelfde is. (Ze heeft de specificaties in het Chinees gevonden en het is goed, de telefoon ondersteunt de frequenties).
De Engelse Huawei website zegt helaas niet zoveel, aangezien dat gaat over de Engelse versie. Je kan hier de Chinese pagina vinden.

Je kan sowieso aan de winkel vragen of ze er een internationale rom op kunnen zetten, veel (web)winkels willen dat wel. Verder is het relatief eenvoudig om er zelf een rom op te zetten, hoe dit precies werkt weet ik niet bij Huawei, aangezien ik daar zelf geen ervaring mee heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Markeermeneer schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:56:
Bedankt voor het antwoord Rens-br.

Volgens de Engelse Huawei site zit het goed met het netwerk. De Chinese zegt niet veel over specificaties. (Mijn (Chinese) vriendin kon het nog niet vinden, en de url aanpassen geeft een 404 error). Al zou dat hetzelfde moeten zijn omdat de hardware hetzelfde is. (Ze heeft de specificaties in het Chinees gevonden en het is goed, de telefoon ondersteunt de frequenties)

Maar is het erop zetten van een Nederlandse/Europese ROM iets wat de winkel voor me kan doen? Of is het ook gewoon niet nodig om de moeite daarvoor te nemen omdat het makkelijk zelf te doen is?
rens-br schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:07:
[...]

De Engelse Huawei website zegt helaas niet zoveel, aangezien dat gaat over de Engelse versie. Je kan hier de Chinese pagina vinden.

Je kan sowieso aan de winkel vragen of ze er een internationale rom op kunnen zetten, veel (web)winkels willen dat wel. Verder is het relatief eenvoudig om er zelf een rom op te zetten, hoe dit precies werkt weet ik niet bij Huawei, aangezien ik daar zelf geen ervaring mee heb.
Huawei heeft andere hardware versies voor verschillende regios. Iets wat je niet moet gaan doen is dan ROMs van andere regio's er op gaan zetten. Grote kans dat dingen dan niet meer werken.
(de P9 Global bijv heeft NFC waar de Chinese versie dat niet heeft)

De Chinese Mate 8 3GB+32GB bijv is de NXT-TL00, de Global 3GB+32GB is de NXT-L29A.
Specificaties lijken identiek maar kunnen toch hardwarematig verschillend zijn.
Ook zal je OTA niet meer werken als je er een andere rom op zet.

Een van de problemen die mensen hebben met Chinese versies van Huawei en dan Google Play erop zetten (wat wel gewoon kan) is dat de contacten niet syncen.

[ Voor 4% gewijzigd door Kenzi op 22-07-2016 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-05 10:17

Hokkie

Hello

Markeermeneer schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:19:
en ik zou naar een winkel in NL kunnen gaan als er iets mis is
Verwacht niet dat hier een NL dealer jouw toestel kosteloos gaat repareren. Tenzij er vanuit de fabrikant wereldwijde dekking op zit.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markeermeneer
Op de tablet zit nu een andere ROM op, dat is gelukt. Omdat in de winkel werd gezegd dat ze de ROM in NL voor me konden verwisselen heb ik dit eerst geprobeerd. Dit willen ze/kunnen ze niet doen maar nu bieden ze aan dat ik mijn telefoon kan omwisselen voor een Huawei P9 plus of extra accessoires zoals een bluetooth-speaker kan krijgen. Ik moet wel hiervoor mijn telefoon naar China sturen. (Naar mijn vriendin in Beijing)

Is het dan handiger om het om te wisselen of is de telefoon die ik ervoor kan krijgen niet zo veel beter? Wat vinden jullie daar van? Als in China wordt gezegd dat de garantie hier niet geldt maar in NL dat het hier wel geldt, dan wat geldt eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Markeermeneer schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:40:
Op de tablet zit nu een andere ROM op, dat is gelukt. Omdat in de winkel werd gezegd dat ze de ROM in NL voor me konden verwisselen heb ik dit eerst geprobeerd. Dit willen ze/kunnen ze niet doen maar nu bieden ze aan dat ik mijn telefoon kan omwisselen voor een Huawei P9 plus of extra accessoires zoals een bluetooth-speaker kan krijgen. Ik moet wel hiervoor mijn telefoon naar China sturen. (Naar mijn vriendin in Beijing)

Is het dan handiger om het om te wisselen of is de telefoon die ik ervoor kan krijgen niet zo veel beter? Wat vinden jullie daar van? Als in China wordt gezegd dat de garantie hier niet geldt maar in NL dat het hier wel geldt, dan wat geldt eigenlijk?
Je verhaal is een beetje onduidelijk. Welke telefoon heb je nou?

En zo als eerder gezegd, een Chinese versie van Huawei heeft andere hardware dan de Global. Je kan (bij de meeste modellen) niet zomaar de Global rom op de Chinese versie knallen. Dat leverd geheid problemen op.
De P9 Plus is een ander toestel dan de Mate 8. Beide hebben zo hun voordelen dus dat is meer persoonlijk welke beter is. Maar het probleem van de rom blijf je houden. En garantie op je Chinese toestel zal je in NL niet kunnen claimen. Voor garantie gevallen zal je hem dan altijd terug naar China moeten sturen.

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
ik heb een mate 8 uit china geimporteerd, de versie nxt-al10 met 4GB RAM en 64GB opslag. dit is de simlock vrije versie, er zijn ook gesimlockte versies, nxt-cl??, dl?? en tl??.
hier heb ik eerst twrp recovery op gezet, daarna geroot. de leverancier had er al gapps ( playstore en wat andere utilities van google ) opgezet.
wat ik er aan chinese meuk vanaf kon gooien heb ik gedaan, en er vervangende apps uit de playstore opgezet, bv een andere dialler, chrome en gmail mailclient.
ik heb bij xda inmiddels een verhaal gevonden van iemand die de nxt-al10 heeft "omgebouwd" naar de internationale versie, de nxt-l29, misschien probeer ik dat ook nog wel eens als ik daar verder geen rampverhalen over lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 988103

Hoi ik heb een mobiele telefoon gekocht via Wish.
Ik kan er niets mee, ik moet bij in gebruikname een pincode invoeren.
Nergens een pincode te vinden, nieuwe simkaart van Lebera maar geef aan dat er geen simkaart aanwezig is. Ik snap er werkelijk helemaal niets van, iemand die mij kan helpen? 4G Volte CBQC phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 988481

De pincode die je moet invoeren is de pincode van je SIM kaart, en is meestal 0000 (4x nul).
Verder heeft deze telefoon een SIM lock, waardoor je alleen SIM kaartjes van KPN of T-Mobile kunt gebruiken !
Ik heb er nu een SIM in zitten van Vodafone, welke niet herkend wordt, en eentje van KPN, welke wel herkent wordt, en waarmee ik dus ook kan bellen ed.
Ik ben aan het uitzoeken hoe je de SIM lock van dit toestel kunt verwijderen, doch kan op het internet (nog) niets vinden over cbqc...

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 988481 op 28-10-2017 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Anoniem: 988103 Welkom op Tweakers.

Begin eens het lezen van Het algemeen beleid #quickstart en maak dan een eigen topic aan. Het kicken en kapen van andermans topics is namelijk niet toegestaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.