Mijn dochters Asus T-100 is gesneuveld, dus nu moet er een vervangende laptop/tablet komen.
Wat ga je met je laptop doen?
Aantekeningen tijdens college, internetten, Netflix, Word / Excel. Niet gamen.
Wat is je budget?
~ €350
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, laptop zal meegaan naar college en het lab, dus scherm max 12''
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen Acer
Aanvullende eisen
De laptop zou ook als tablet gebruikt moeten kunnen worden, dus het toetsenbord moet eraf of weggeklapt kunnen worden. In verband met Netflix is een HDMI aansluiting wel prettig. Opslag is minder belangrijk, maar schijf of sd-slot is wel prettig, net als flinke accuduur.
Zelf al gevonden
pricewatch: Lenovo Yoga 300-11IBY (80M000BCNX)
pricewatch: Toshiba Satellite Radius 11 CL10W-C-107
Er zit nogal een prijsverschil in de twee, vandaar de twijfel. Het verschil is prima verklaarbaar, daar niet van, maar de vorige laptop was een Asus T-100 en die voldeet qua specs prima. Vandaar dat ik twijfel; de Toshiba zou wel eens goed genoeg kunnen zijn, dus waarom dan ruim €100 extra uitgeven voor iets waar je in de praktijk weinig van merkt.
Mijn volledige longlist: klik
De Peaq leek ook aantrekkelijk, maar ik vraag me af of de hoge resolutie een negatieve impact heeft op de accuduur. En het heeft een mini-hdmi en da's niet handig, vandaar niet op de lijst.
De Lenovo heeft volgens de PW een IPS scherm, maar op andere sites zie ik staan dat het toch een TN paneel is, dus daar twijfel ik over. Bovendien heeft mijn oudste dochter ook een Lenovo laptop en de kwaliteit daarvan viel toch tegen.
De Toshiba is een een lichtgewicht (zowel letterlijk als figuurlijk) maar kost ook haast niks. Maar misschien zie ik nog alternatieven over het hoofd?
Wat ga je met je laptop doen?
Aantekeningen tijdens college, internetten, Netflix, Word / Excel. Niet gamen.
Wat is je budget?
~ €350
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, laptop zal meegaan naar college en het lab, dus scherm max 12''
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen Acer
Aanvullende eisen
De laptop zou ook als tablet gebruikt moeten kunnen worden, dus het toetsenbord moet eraf of weggeklapt kunnen worden. In verband met Netflix is een HDMI aansluiting wel prettig. Opslag is minder belangrijk, maar schijf of sd-slot is wel prettig, net als flinke accuduur.
Zelf al gevonden
pricewatch: Lenovo Yoga 300-11IBY (80M000BCNX)
pricewatch: Toshiba Satellite Radius 11 CL10W-C-107
| Lenovo | Toshiba | |
| Prijs | € 369 | € 249 |
| USB | 3x | 2x |
| Geheugen | 4GB | 2GB |
| Opslag | 64GB | 32GB |
| CPU | Pentium | Celeron |
| Gewicht | 1,4 kg | 1,2 kg |
Er zit nogal een prijsverschil in de twee, vandaar de twijfel. Het verschil is prima verklaarbaar, daar niet van, maar de vorige laptop was een Asus T-100 en die voldeet qua specs prima. Vandaar dat ik twijfel; de Toshiba zou wel eens goed genoeg kunnen zijn, dus waarom dan ruim €100 extra uitgeven voor iets waar je in de praktijk weinig van merkt.
Mijn volledige longlist: klik
De Peaq leek ook aantrekkelijk, maar ik vraag me af of de hoge resolutie een negatieve impact heeft op de accuduur. En het heeft een mini-hdmi en da's niet handig, vandaar niet op de lijst.
De Lenovo heeft volgens de PW een IPS scherm, maar op andere sites zie ik staan dat het toch een TN paneel is, dus daar twijfel ik over. Bovendien heeft mijn oudste dochter ook een Lenovo laptop en de kwaliteit daarvan viel toch tegen.
De Toshiba is een een lichtgewicht (zowel letterlijk als figuurlijk) maar kost ook haast niks. Maar misschien zie ik nog alternatieven over het hoofd?
... en gaat over tot de orde van de dag