Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade game pc

Pagina: 1
Acties:

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:11
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem wil ik gaan gebruiken voor het gamen en gedeeltelijk developen ivm mijn opleiding.
Qua games moet je denken aan city skylines, Hearts of Iron 4, WOT en Overwatch. Ik hoef dus geen triple A games op max settings te runnen in de nabije toekomst. Al is dit wel mooi meegenomen als dit zou kunnen.
Developen zoals Android en het runnen van VM zou ik graag op het nieuwe systeem willen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
600E.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is al aanwezig. Daarnaast wil ik graag mijn voeding, kast en HDD meenemen naar het nieuw systeem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Zelf heb ik nu het volgende systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 750 Boxed€ 0,-€ 0,-
1MSI P55-GD65€ 0,-€ 0,-
1Asus EAH6950/2DI2S/2GD5€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master HAF 922€ 0,-€ 0,-
1OCZ ModXStream Pro 700W€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Heb ook nog het volgende werkgeheugen en HDD die ik niet in de pricewatch kon vinden: D3 4GB 1333-999 K2 KVR en WD 500 GB SAT2 WD5000AADS.

Afgezien van de videokaart komen de onderdelen uit 2010.

De onderdelen die ik graag wil hebben zijn:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 181,50€ 181,50
1Sapphire Radeon RX 480 8GD5€ 277,01€ 277,01
1Crucial BX200 240GB€ 65,95€ 65,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 524,46

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor een bepaalde merk.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen verdere wensen.

Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan te overclocken.

Wat verwacht je van ons?[i]
Zelf heb ik al een PS4, dus de meeste games zal ik daarop gaan spelen.
Helaas heb ik geen tot weinig verstand van moederborden en werkgeheugen. In de lijst met nieuwe onderdelen heb ik deze twee dan ook niet meegenomen. Ik hoop dat jullie mij daarmee kunnen helpen.
Eventuele veranderingen zijn natuurlijk meer dan welkom, omdat ik zelf niet bepaald op de hoogte ben van de nieuwste ontwikkelingen.

Ik zou het liefst binnen mijn budget van 600E willen blijven, aangezien ik op dit moment niet meer geld beschikbaar heb hiervoor.
Met behulp van jullie hoop ik de beste upgrade te kopen, om een tijdje vooruit te kunnen.

Mocht ik iets gemist hebben, dan vul ik dat natuurlijk graag aan.

• Martijn85
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 19:00
Je zult ook nog een nieuw moederbord en geheugen nodig hebben ;)
De nieuwe CPU past niet op je huidige moederbord, en het huidige geheugen niet op het nieuwe moederbord.
De HDD kan je prima overzetten, al zou ik die wel leeghalen als je daar nu windows op hebt staan. Windows kan dan in je nieuwe systeem op de SSD.

En misschien is een nieuwe voeding ook geen overbodige luxe, aangezien deze al 6 jaar oud is.

Moederbord: pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P
Geheugen: pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8
Voeding: pricewatch: Corsair CX450M

Dan ga je wel ruim over je budget heen, of je moet wachten tot de RX480 wat goedkoper wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door Martijn85 op 22-07-2016 09:08 ]

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:52

RvL

Grappig, ik kom van zo'n zelfde systeem af en ben naar hetzelfde systeem gegaan :) €600 gaat echter wel wat krap worden ben ik bang.

Op het gebied van moederborden zijn er grofweg twee chipsets die interessant zijn voor de Skylake i5's:

- B150
- Z170, maar alleen als je wil overklokken.

In jouw geval zou ik dus kijken naar een B150 moederbord. Dan ligt het er volledig aan welke features dat je wil hebben. Veel aanbevolen is de pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P. Een ATX bord met zo ongeveer alle toeters en bellen die je zou willen, incl. M.2 slot voor bijvoorbeeld een M.2 SSD. Dit moederbord heeft bijvoorbeeld ook 2 PCI-e x16 sloten en on-board crossfire, waardoor je dus 2 (dezelfde) AMD videokaarten aan elkaar kan koppelen.

Als je niet geïnteresseerd bent in dat soort dingen en je het ook af kan met een mATX moederbord (kleinere form factor), dan kun je bijvoorbeeld ook de pricewatch: MSI B150M BAZOOKA nemen. Ietsjes goedkoper, dezelfde chipset en geen verschil in prestaties. Deze past ook in je huidige kast, alleen is dus een stukje kleiner dan een ATX bord waardoor de kast minder vol zal zijn. Technisch gezien geen probleem, maar je kast heeft ramen dus het ziet er wellicht minder goed uit :)

Voor wat betreft geheugen zou ik 8GB nemen: pricewatch: Crucial CT2K4G4DFS8213

Voeding vind ik in een lastige. Ik ken je voeding niet dus weet niet hoe goed de kwaliteit is. Wel is hij al 6 jaar oud. Als vervanging zou je voor de pricewatch: Corsair CX450M kunnen gaan.

Voor wat betreft videokaart. Dit is een reference RX 480, dus conform ontwerp van AMD. Niets mis mee maar de reference koeler kan nogal luidruchtig zijn. Met een goede airflow en een lichte undervolt is het nog wel te doen, maar het is wel te verwachten dat een custom RX 480's die uit zullen komen stiller zullen zijn. Daar kun je op wachten, maar ik weet niet wanneer die komen en wat de prijzen zullen zijn.

Alles in een lijstje voor je (duurder moederbord, nieuwe voeding):
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 181,50€ 181,50
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 85,95€ 85,95
1Sapphire Radeon RX 480 8GD5€ 277,01€ 277,01
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 34,91€ 34,91
1Corsair CX450M€ 53,95€ 53,95
1Crucial BX200 240GB€ 65,95€ 65,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 699,27

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:11
Beiden heel erg bedankt voor jullie input!

Heb er alleen nog een paar vragen.
Aangezien ik op 1920x1080 zal gamen, is de 4 gb variant van de 480 kaart niet voldoende?
Ik zag in reviews tenminste dat er niet veel verschil zat tussen de 4 gb en de 8 gb variant van de kaart.

Is het toch beter om de voeding te vervangen aangezien deze al 6 jaar oud is?

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-11 15:25
Jazeker! Voeding gezien de leeftijd, en je een nieuw moederbord en CPU gaat krijgen, vervangen is eigenlijk haast een "must"

De gekozen CX450M is een goede keuze!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
champion16 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:29:
Beiden heel erg bedankt voor jullie input!

Heb er alleen nog een paar vragen.
Aangezien ik op 1920x1080 zal gamen, is de 4 gb variant van de 480 kaart niet voldoende?
Ik zag in reviews tenminste dat er niet veel verschil zat tussen de 4 gb en de 8 gb variant van de kaart.

Is het toch beter om de voeding te vervangen aangezien deze al 6 jaar oud is?
Ook op 4k is er nauwelijks verschil tussen de 8 en 4Gb variant. Ik zou dus vooral de 4Gb variant kiezen. Probleem is dat die nog slechter verkrijgbaar is dan de 8Gb variant.
Pagina: 1