Whatsapp iPhone Chat backup blijft hangen

Pagina: 1
Acties:
  • 9.699 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 14:20
Beste mensen,

ik wil een backup maken van mijn whatsapp chat gesprekken, maar hij blijft haken op 0%. Ik heb al het een en ander op het internet gevonden over een soft reset van de iPhone, vliegtuigmodus aan/uit etc maar niets werkt. Ik hoop dat iemand een oplossing weet.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je zult toch heel wat specifieker moeten zijn wat je gedaan hebt. En het helpt in de toekomst als je het niet onder Android plaatst, zover is Apple nog niet ;)

offtopic:
De locale mods kunnen het topic wel verplaatsen

[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 22-07-2016 03:02 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
Haha excuus, ik wil namelijk mn whatsapp gesprekken van mn oude iphone naar nieuwe android (samsung s7) verplaatsen.

Specifiek wat ik heb gedaan:
-Een soft reset op de iPhone, dit zou het backup process in whatsapp stoppen en herstarten maar zonder succes.
-Op een forum had iemand de vliegtuigmodus aan en uit gedaan en dat scheen bij diegene ook geholpen te hebben, bij mij helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
iPhone dus schopje die kant op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Hallo,

Even los van waarom de backup het uberhaupt niet doet..

Ik heb slechte ervaringen met het verplaatsen van whatsapp geschiedenis van iOS naar Android.
Bij iOS staat die backup in de iCloud, de iCloud kan je niet koppelen op een Android.

Er zijn wel wat 'tools' die het voor je kunnen doen. Bijvoorbeeld Dr. Fone - Wondershare.
Daarvoor moet echter wel de 'developer modus' worden aangezet op de Android.

Mocht ik er naast zitten dan hoor ik het ook graag!

En zoals gezegd: de backup gaat naar de iCloud. Heb je iCloud Drive aan staan?
Te vinden onder Settings --> iCloud.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:48
sytrusze schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 03:05:
Haha excuus, ik wil namelijk mn whatsapp gesprekken van mn oude iphone naar nieuwe android (samsung s7) verplaatsen.

Specifiek wat ik heb gedaan:
-Een soft reset op de iPhone, dit zou het backup process in whatsapp stoppen en herstarten maar zonder succes.
-Op een forum had iemand de vliegtuigmodus aan en uit gedaan en dat scheen bij diegene ook geholpen te hebben, bij mij helaas niet.
Wat jij wil doen, gaat je niet lukken op de manier waarop jij het voor ogen hebt. Je hebt externe tools nodig zoals: http://www.wazzapmigrator.com/ (geen ervaring hiermee overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Android en iOS slaan hun. Whatsappgeschiedenis op een hele andere manier op.

Toen ik van Android afkwam is het mij ook niet gelukt om mijn geschiedenis over te zetten.

iOS slaat zijn bestanden op de iCloud.
Andoid. In Google+ .

Ik hoop dat het jou wel lukt, mocht het je lukken dan ben ik benieuwd hoe het je gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
@Volkan: bedankt, ik ga dat even proberen!

@frankym: ik heb contact opgenmomen met Whatsapp zelf, helaas nog geen antwoord maar mocht ik er 1 ontvangen laat ik het hier weten.

Bedankt jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Heb jij hier ooit een oplossing voor gevonden?

Heb net mijn iPhone 7 hetzelfde probleem; WhatsApp blijft op 0 procent staan en doet geen backup. Er zijn ook geen gegevens beschikbaar in de iCloud drive, die heb ik al verwijderd.

DFU Restore van de telefoon (voor een ander probleem) lost het ook niet op. Meerdere iCloud accounts geprobeerd, werken geen van allen. Alles blijft hangen op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Eduardboon schreef op zondag 11 december 2016 @ 10:50:
Heb jij hier ooit een oplossing voor gevonden?

Heb net mijn iPhone 7 hetzelfde probleem; WhatsApp blijft op 0 procent staan en doet geen backup. Er zijn ook geen gegevens beschikbaar in de iCloud drive, die heb ik al verwijderd.

DFU Restore van de telefoon (voor een ander probleem) lost het ook niet op. Meerdere iCloud accounts geprobeerd, werken geen van allen. Alles blijft hangen op 0.
Ik neem aan dat je toestel met WiFi is verbonden?
Zo neen, dan werkt de reservekopie functie niet.

Kan je wel een algehele reservekopie maken via:
Instellingen -> iCloud -> Reservekopie -> Nu maken ?
(WhatsApp moet apart gedaan worden trouwens, maar ben even benieuwd of dit wel werkt.)
Of blijft die ook hangen/krijg je "reservekopie mislukt"?

Anders zou: back-up starten, wachten tot "voorbereiden..." afgerond is en hij wil gaan uploaden -> toestel herstarten -> meteen WhatsApp openen (als je op WiFi zit), de boel moeten patchen. iCloud blijft soms heel vervelend hangen.
De pest is ook dat WhatsApp naar Apple wijst omdat ze gebruikmaken van een API van Apple, maar Apple vaak terug naar WhatsApp wijst; terwijl die er eigenlijk vrij weinig aan kunnen doen als je back-up niet start te syncen met iCloud.

[ Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 12-12-2016 19:40 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
WhatsappHack schreef op maandag 12 december 2016 @ 19:39:
[...]

Ik neem aan dat je toestel met WiFi is verbonden?
Zo neen, dan werkt de reservekopie functie niet.

Kan je wel een algehele reservekopie maken via:
Instellingen -> iCloud -> Reservekopie -> Nu maken ?
(WhatsApp moet apart gedaan worden trouwens, maar ben even benieuwd of dit wel werkt.)
Of blijft die ook hangen/krijg je "reservekopie mislukt"?

Anders zou: back-up starten, wachten tot "voorbereiden..." afgerond is en hij wil gaan uploaden -> toestel herstarten -> meteen WhatsApp openen (als je op WiFi zit), de boel moeten patchen. iCloud blijft soms heel vervelend hangen.
De pest is ook dat WhatsApp naar Apple wijst omdat ze gebruikmaken van een API van Apple, maar Apple vaak terug naar WhatsApp wijst; terwijl die er eigenlijk vrij weinig aan kunnen doen als je back-up niet start te syncen met iCloud.
Ik kan inderdaad wel gewoon een iCloud reservekopie maken, ook LINE wil gewoon backuppen en restoren, geen probleem. Echt alleen Whatsapp heeft hier het probleem. Ik kan nog wel proberen om direct na de voorbereiding een reset uit te voeren, laat wel even weten hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbelklik homebutton, whatsapp weghalen, icloud drive uitzetten en dan weer aan, opnieuw reservekopie maken. No thanks :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-09 22:23
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2020 @ 18:07:
dubbelklik homebutton, whatsapp weghalen, icloud drive uitzetten en dan weer aan, opnieuw reservekopie maken. No thanks :9
Je reageert op een bijna 4 jaar oude topic..

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Denk inderdaad dat 4 jaar na dato het probleem inmiddels wel is opgelost, of z'n minst niet meer relevant voor TS :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.