Toon posts:

Oudere videokaart versus iGPU

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
De HD van mijn 5 jaar oude pc is gecrashed. Moet geheel nieuwe installatie doen, heb besloten meteen maar een rigoreuze upgrade te doen doch met klein budget. Nu dacht ik aan een nieuw mainboard met nieuw RAM en een i5 6600 met geïntegreerde GPU.

In mijn huidige pc heb ik een MSI GTX460 Hawk zitten. Ik probeer er achter te komen hoe de prestaties van de iGPU zijn t.o.v. mijn verouderde dedicated GPU maar kan daar niets over vinden. Is een iGPU (i5 6600) sneller? Of kan ik er beter die oude MSI kaart in schroeven? Ben uiteraard geen gamer, gebruik wel Photoshop intensief.

Beste antwoord (via Verwijderd op 22-07-2016 08:43)

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:11

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

De GTX460 is dubbel zo snel in van alles t.o.v. de HD530: http://gpu.userbenchmark....ktop-Skylake/2167vsm33102. Daarnaast heeft een Intel iGPU geen CUDA, wat wel eens handig zou kunnen zijn in Photoshop.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Alle reacties

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:18
Veel photoshop bewerkingen maken gebruik van CUDA cores welke de i5 niet heeft, ik zou de 460 er dus alsnog in proberen te zetten (ook al zal de driver support minder/weg zijn), of je moet die specifieke bewerkingen niet gebruiken natuurlijk..
Andere bewerkingen kunnen juist weer redelijk overweg met de iGPU van de processor (quicksync), daar zul je dus minder winst pakken.
Nog weer andere draaien puur op de processor, dan zie je geen verschil met of zonder 460 erin.

Acties:
  • Beste antwoord

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:11

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

De GTX460 is dubbel zo snel in van alles t.o.v. de HD530: http://gpu.userbenchmark....ktop-Skylake/2167vsm33102. Daarnaast heeft een Intel iGPU geen CUDA, wat wel eens handig zou kunnen zijn in Photoshop.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74