De situatie is als volgt:
- Perceel van 1,5 hectare.
- Woonhuis
- (Paarden)Stal
Er is recent een glasvezelverbinding aangelegd in het woonhuis en omdat de boel toch open lag is er gelijk een UTP kabel getrokken is naar de stal.
Nu is mij verzocht om een wifi netwerk aan te leggen op deze lokatie (eg: bij mijn ouders).
Mijn idee is als volgt:
- Switch in woonhuis (waar glasvezel binnenkomt).
- Switch in stal (waar UTP binnenkomt).
- Een of meerdere access points verbonden met switch in woonhuis. (UTP powered)
- Een of meerdere access points verbonden met switch in stal. (UTP powered).
Het is gewenst dat al deze access points gebruik maken van dezelfde netwerk naam, zodat er vrij op het terrein rondgelopen kan worden, waarbij GSMs automatisch switchen naar het access point met het beste bereik.
Het zou mooi zijn als ik 't een en ander op afstand kan monitoren in geval van problemen, maar dat is geen must.
Vragen:
- Enige opmerkingen met betrekking tot de voorgestelde architectuur?
- Enige adviezen met betrekking tot switch hardware? Suggesties gewenst.
- Enige adviezen met betrekking tot access point hardware? Suggesties gewenst.
Er staat momenteel een Apple iPort Extreme in de meterkast - deze zou nog hergebruikt kunnen worden. Misschien is het echter interessanter om alle hardware uniform te maken. Het een en ander kan afgetrokken worden als bedrijfskosten.
- Perceel van 1,5 hectare.
- Woonhuis
- (Paarden)Stal
Er is recent een glasvezelverbinding aangelegd in het woonhuis en omdat de boel toch open lag is er gelijk een UTP kabel getrokken is naar de stal.
Nu is mij verzocht om een wifi netwerk aan te leggen op deze lokatie (eg: bij mijn ouders).
Mijn idee is als volgt:
- Switch in woonhuis (waar glasvezel binnenkomt).
- Switch in stal (waar UTP binnenkomt).
- Een of meerdere access points verbonden met switch in woonhuis. (UTP powered)
- Een of meerdere access points verbonden met switch in stal. (UTP powered).
Het is gewenst dat al deze access points gebruik maken van dezelfde netwerk naam, zodat er vrij op het terrein rondgelopen kan worden, waarbij GSMs automatisch switchen naar het access point met het beste bereik.
Het zou mooi zijn als ik 't een en ander op afstand kan monitoren in geval van problemen, maar dat is geen must.
Vragen:
- Enige opmerkingen met betrekking tot de voorgestelde architectuur?
- Enige adviezen met betrekking tot switch hardware? Suggesties gewenst.
- Enige adviezen met betrekking tot access point hardware? Suggesties gewenst.
Er staat momenteel een Apple iPort Extreme in de meterkast - deze zou nog hergebruikt kunnen worden. Misschien is het echter interessanter om alle hardware uniform te maken. Het een en ander kan afgetrokken worden als bedrijfskosten.