Magnetische schroevendraaiers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit lijkt heel erg simpel en je zou verwachten dat als je hier zo'n doe het zelf supermarkt inloopt dat je dan wel magnetische schroevendraaiers kan kopen. Blijkbaar niet. Ik heb het geprobeerd bij de Gamma en de Praxis. Nochtans is het bepaald geen overbodige luxe. Bovendien zijn er ook multitools die speciaal ontworpen zijn voor het bouwen van een PC. Vandaar mijn vraag aan de meer ervaren PC-bouwers, welk gereedschap gebruiken jullie en waar kan je het kopen? Met een gewone schroevendraaier lukt het ook wel maar dat kan nogal wat onnodig gekluns opleveren als die schroefjes tussen je componenten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:50

PD2JK

ouwe meuk is leuk

En als je zelf een set magnetiseerd? Even met een magneet er langs. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 17:57
Of je koopt een magnetiseerder:

http://www.myxlshop.nl/j-...M62v8vOjs4CFQs6GwodfpwIDw

7 eurootjes :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10-09 18:24
Hehe je was me net voor :) Wou net zelfde link plaatsen. Wil zelf volgend week deze gaan bestellen, goede ervaring trouwens met MyXLShop. Inmiddels best wat led strips besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:02
ik zou toch zweren dat deze van de gamma een magnetisch kopje heeft... Of ben ik nu gek aan het worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Hoeveel schroeven ben je van plan eigenlijk in je kast te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 23:27
Koop gewoon een setje met bitjes. Die zitten vaak met een magneet vast in de schroevendraaier en dat magnetisme trekt door naar de schroef.

Je hebt ze vast voor 5 of 10 euro, maar zelf heb ik een setje van iFixit van 30 euro. Vooral dat buigbare tooltje is handig voor lastige hoeken.

[ Voor 23% gewijzigd door Cilph op 25-07-2016 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Mijn lokale doe-het-zelf beunhaas winkel heeft magnetische schroevendraaiers voor 5 euro ofzo, ze zijn niet bepaald zeldzaam geloof ik :+ Vrijwel de meeste schroevendraaiers hebben een magnetisch kopje vandaag de dag. Andere goede optie is inderdaad een magnetiseerder kopen, kost ook geen drol en werkt zeer goed.

[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 25-07-2016 16:59 ]

Pagina: 1