Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigi_dr
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-12-2021
Aangezien vorig weekend bij mijn Samsung R530 laptop plots het licht uitging (toch 6jaar kunnen gebruiken, dus al bij al tevreden) ben ik op zoek naar een nieuwe laptop voor algemeen gebruik.

Wat ga je met je laptop doen?
Vooral simpel surfgebruik, in combinatie met veel muziek en soms eens een video's afspelen (ook bewerkingen zoals converteren naar andere formaten en ondertitels aanmaken)
Ook fotobewerking durft al eens aan bod te komen.
Win10, liever geen laptop met Win8 die 'klaar is voor update' naar 10, ik denk (misschien onterecht?) dat de fabrieks geïnstalleerde Win10 beter geoptimaliseerd is voor de hardware.

Wat is je budget?
Ik had in gedachte rond de 500à600 euro, mag ook iets meer zijn als het zijn geld waard zou zijn

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, verplaatsingen van de tafel naar de zetel en/of de badkamer buiten beschouwing gelaten

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet echt, zolang het maar degelijk materiaal is, ben heel tevreden geweest over mijn Samsung, en voordien een Asus gehad die ik ook 5jaar heb gehad, dus ik hoop dat de volgende ook zolang mee kan!

Gisterenavond ben ik eens gaan kijken (en voelen, ook belangrijk!) in de mediamarkt, daar trokken toch enkele modellen mijn aandacht:

Lenovo 80EC: AMD A10-7300 met Radeon A6, 16GB RAM en 1TB HDD voor 533€ (hoge cijfers voor lage prijs, waar zit het addertje denk ik dan?)

Asus F751LJ: Intel i3-4005U met INVIDIA GeForce, 12GB RAM en 1TB HDD voor 555€

HP 15-AC148: Intel i3-5005U met intel HD Graphics, 12GB RAM en 1TB HDD voor 569€

Qua merk lijkt Lenovo mij iets minder betrouwbaar, maar qua cpu spreekt AMD mij iets meer aan (geen idee waarom)
Ook had deze het logo van dolby op de speakers staan, en dan ga je er vanuit dat deze van een redelijke kwaliteit zijn..

Andere suggesties zijn uiteraard ook welkom!

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:21

WCA

De hp uit de laatste best buy guide is een super apparaat, kost 400 met celeron of 500 met i3. Verder heeft ie alles van ssd tot 1080p.

Dolby betekent niets overigens, betekent alleen maar dat de fabrikant betaald heeft om dat logo te mogen voeren op hun kleine rotspeakertjes.

[ Voor 34% gewijzigd door WCA op 21-07-2016 22:24 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 11:55
Twee alternatieven voor je gevonden. De medion is hiervan zeker de beste optie en wordt ook vaker hier op het forum voorgesteld als een goede laptop in deze prijsklasse. Verder is dit model (of iets andere uitvoering) ook in een van de best buy guides van tweakers geweest. Deze heeft een SSD en HDD en IPS Full HD scherm, wat je niet veel vind in deze prijsklasse.

pricewatch: Medion Akoya E6422 (30020433)

Of het model met alleen een HDD, maar i5 processor:

pricewatch: Medion Akoya E6421 (30019784)

Een andere optie is ook deze HP, met 256 gb SSD:

http://store.hp.com/Nethe...d=X8N93EA&opt=ABH&sel=NTB

Ik raad je ook aan zoals GreNade aangeeft zeker voor een laptop met Full HD (1920x1080p) IPS scherm te gaan en proberen een SSD erin (of je moet hem zelf later willen vervangen). RAM geheugen is iets dat makkelijk later te upgraden is mocht je meer nodig hebben en qua snelheid merk je voor jou gebruik een SSD veel meer dan werkgeheugen.

[ Voor 13% gewijzigd door sjenk op 22-07-2016 00:25 ]