Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quasigert
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-08-2016
Mijn vraag

Ik heb een lijst met veel data verschillende kolommen,waaronder naam en datum met tijd in dezelfde Cel.
Nu wil graag uit een lijst met 100 000 verschillende datums en tijden de hoogste tijd en de laagste tijd van elkaar aftrekken per datum en per medewerker. Om zo te achterhalen hoelang iemand bezig is geweest.
Ik heb dit geprobeerd in visual basic, met formules is het helemaal niet te doen volgens mij.
Is er iemand die een visual basic oplossing weet om op 2 voorwaarden te controleren( naam en datum en tijd ) en dan per datum de hoogste en laagste tijd van elkaar af te trekken?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik

Microsoft Office 2010 Excel in dit geval.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik ben een zelfstuderende gebruiker van allerlei software en in vba allerlei dingen geprobeerd, maar kom niet tot een simpele oplossing.
Daarnaast op google gezocht en daar is er niemand met ongeveer hetzelfde vraagstuk.

Iemand?
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom op GoT :) Ik denk dat je RobIII in "Excel oplossing" niet helemaal hebt begrepen ;) Ik zet je topic over van SWS naar CSA, het heeft immers niets van doen met servers.

Omdat je nieuw bent zal ik niet meteen weer sluiten. Maar eerlijk gezegd mis ik de basis nog steeds: huidige oplos-gedachten, huidige code, etc.

-

Zoek in het algemeen op tijdschrijven / urenregistratie in Excel, oid. Dan kom je veel tegen. Het kan vast met formules, maar zeker met VBA.

Code: hoe zou je het met de hand doen? Dat kan je uitschrijven in VBA.

Belangrijkste zijn loops. Zeer hoog over: je kunt met een FOR-loopje alle waarden van een dag te vinden (deze loop valt binnen een ander loop die alle dagen afgaat). Onthoud de laagste en de hoogste tijd van die dag, trek de twee van elkaar af.

Zet datum en tijd in een andere tabel (en onthoud welke regel je al hebt gevuld).

Controleer echter ook of er niet maar 1 waarde is, of daar er bijv na middernacht nog is gewerkt.

Eerlijk gezegd is het in VBA triviaal. Het lijkt me beter om dan eerst basis-VBA (incl wat test-'scripts' maken) te leren en dan pas te gaan kijken naar een concreet probleem.

Als je al wel code hebt en op een concreet punt vastloopt, dan wil je de code & het probleem geven.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)