Ik weet dat er al heel wat topics zijn over startmenu probleem.
Ik heb ook internet opgezocht naar diverse oplossingen.
Het probleem:
- Startmenu doet niet (rechterknop popup menu wel)
- Zoekfunctie weigert
- Edge start op met blauw scherm, gaat niet verder en na verloop van tijd is het weer afgesloten
- Rekenmachine start even op, maar geen knoppen en sluit weer af
- Windows key doet niet (je ziet wel muiscursor even in draaiende wiel komen)
- Actie centrum werkt niet.
- Gebruikersaccountbeheer vraagt nu steeds voor aantal games (niet allemaal dus) voor toestemming
En dat is dus al heel wat. Voor de rest loopt Windows oke, kan wel gamen.
Voorheen nog opgeschoond van enkele malware, maar verder geen bijzondere zaken dat zo'n storing zou doen.
Wat ik heb gedaan:
- SFC scannow methode
- powershell methode + reboot
- DISM methode sluit af met error, het mist bestanden. (dit moet ik nog doen met apart gedownloade iso bestand, zodat het intern opzoekt en niet /online doet)
- nieuw user aanmaken: ook geen startmenu
Het is dus stuk ingewikkelder dan meeste oplossingen voorschrijven.
Als het te moeilijk is om te herstellen, dan zal ik maar W10 helemaal opnieuw installeren.
Eigenlijk omdat ik SSD heb, is installatie dan ook snel klaar. Maar tijd zit wel in opnieuw installeren programma's en games, welke nog wel aardig tijd nodig heeft.
Ik zal even reacties lezen en bij geen succes installeer ik opnieuw op zondag.
Je mag het zeggen.
Ik heb ook internet opgezocht naar diverse oplossingen.
Het probleem:
- Startmenu doet niet (rechterknop popup menu wel)
- Zoekfunctie weigert
- Edge start op met blauw scherm, gaat niet verder en na verloop van tijd is het weer afgesloten
- Rekenmachine start even op, maar geen knoppen en sluit weer af
- Windows key doet niet (je ziet wel muiscursor even in draaiende wiel komen)
- Actie centrum werkt niet.
- Gebruikersaccountbeheer vraagt nu steeds voor aantal games (niet allemaal dus) voor toestemming
En dat is dus al heel wat. Voor de rest loopt Windows oke, kan wel gamen.
Voorheen nog opgeschoond van enkele malware, maar verder geen bijzondere zaken dat zo'n storing zou doen.
Wat ik heb gedaan:
- SFC scannow methode
- powershell methode + reboot
- DISM methode sluit af met error, het mist bestanden. (dit moet ik nog doen met apart gedownloade iso bestand, zodat het intern opzoekt en niet /online doet)
- nieuw user aanmaken: ook geen startmenu
Het is dus stuk ingewikkelder dan meeste oplossingen voorschrijven.
Als het te moeilijk is om te herstellen, dan zal ik maar W10 helemaal opnieuw installeren.
Eigenlijk omdat ik SSD heb, is installatie dan ook snel klaar. Maar tijd zit wel in opnieuw installeren programma's en games, welke nog wel aardig tijd nodig heeft.
Ik zal even reacties lezen en bij geen succes installeer ik opnieuw op zondag.
Je mag het zeggen.