Zwart scherm na teveel undervolt R9 290 met MSI Afterburner

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:54
Hallo medetweakers,

Hieronder mijn probleemomschrijving.
Hopelijk kan iemand me verder helpen.

Mijn vraag.

Ik wilde mijn R9 290 OC undervolten en underclocken i.v.m. de warmte uitstoot van de kaart.

Na teveel undervolt van mijn R9 290 sprong mijn beeld op zwart.
Ik heb de undervolt toegepast in MSI afterburner, zonder op "save" te drukken.
Op een of andere manier blijft het scherm zwart, ook na het herstarten van Windows.

Het enige wat helpt is in de veilige modus handmatig (gaat niet via configuratiescherm) de amd mappen te verwijderen en met DDU de amd software te verwijderen.

Enkel op die manier krijg ik weer beeld, in safe mode heb ik altijd beeld.

Zodra ik in de normale modus dan weer videokaart drivers installeer, met of zonder MSI afterburner (Dus ook een schone MSI afterburner installatie, waar dus geen underclock/undervolt toegepast is.) geïnstalleerd, wordt het scherm zwart tijdens de driver installatie.

Het lijkt er dus op dat de (under)voltage setting actief blijft, ondanks dat MSI afterburner niet meer geïnstalleerd is.

Relevante software en hardware die ik gebruik.

-Windows 10 64 bits.
-Msi Afterburner 4.20
-AMD 16.7.2. drivers

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.

-Systeem herstel.
-Drivers verwijderen (Hiermee krijg ik wel weer beeld)
-Msi Afterburner verwijderen.

[ Voor 3% gewijzigd door HugoBoss1985 op 21-07-2016 21:05 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Dan zal het voltage toch opgeslagen worden in het register of een configuratiebestandje op een andere plek. Als je die weet aan te passen, moet het te fixen zijn. Maar het is wel vreemd dan een systeemherstel dan niet werkt.

[ Voor 16% gewijzigd door ToFast op 21-07-2016 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
ToFast schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 21:08:
Dan zal het voltage toch opgeslagen worden in het register of een configuratiebestandje op een andere plek. Als je die weet aan te passen, moet het te fixen zijn. Maar het is wel vreemd dan een systeemherstel dan niet werkt.
Dat vond ik dus ook al behoorlijk vreemd.

Ik ben nu aan het kijken in de MSI afterburner map, daarin staat een .cfg file.
Helaas dus alleen maar met standaard instellingen (i.v.m. verse installatie van Afterburner) en dus niets over mijn gpu voltage.
Ik kan in Afterburner ook niets aanpassen op dit moment, omdat de videokaart drivers niet geïnstalleerd zijn.

Maar het lijkt me ook te fixen via het register of .cfg

Edit: ik ga even in het register zoeken.

Edit 2: Ja hoor, met Sapphire Trixx geïnstalleerd zie ik dat de undervolt dus nog gewoon actief is...
Ik heb het in Sapphire Trixx weer teruggezet op "0" en toegepast.
Nu ga ik de drivers opnieuw installeren om te zien of het opgelost is.
Als het nu opgelost is dan vind ik het best wel slecht dat MSI afterburner op deze manier werkt!

Het werkt dus nu gewoon weer :)

Gelukkig snel opgelost, hier kan een slotje op.
Misschien nog handig voor Tweakers in de toekomst, met het andere OC programma een undervolt/overvolt van het ene OC programma -wat niet eens meer geïnstalleerd is- ongedaan maken...

Echt super vaag, nu heb ik in MSI afterburner ook gewoon weer al mijn OC profielen terug, terwijl ik tijdens het verwijderen via configuratiescherm heb aangegeven dat ik die ook wilde verwijderen.
Misschien is een uninstall vanuit de Afterburner map zelf toch ook een oplossing?

[ Voor 38% gewijzigd door HugoBoss1985 op 21-07-2016 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-06 00:21
Heb je na het verwijderen en herinstalleren de computer herstart? Dat wilt ook wel eens bestanden die achterblijven verwijderen. Ivm met zulke gevallen gebruik ik een tooltje dat scant naar overgebleven bestanden, (het vind soms ontzettend veel na een uninstall) en die laat ik dan ermee verwijderen. Je zou zo een programma kunnen gaan gebruiken, heb er nooit problemen mee gehad ook al wordt er altijd voor gewaarschuwd. Revo uninstaller heet het mocht je geïnteresseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
LostInNight schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 22:59:
Heb je na het verwijderen en herinstalleren de computer herstart? Dat wilt ook wel eens bestanden die achterblijven verwijderen. Ivm met zulke gevallen gebruik ik een tooltje dat scant naar overgebleven bestanden, (het vind soms ontzettend veel na een uninstall) en die laat ik dan ermee verwijderen. Je zou zo een programma kunnen gaan gebruiken, heb er nooit problemen mee gehad ook al wordt er altijd voor gewaarschuwd. Revo uninstaller heet het mocht je geïnteresseerd zijn.
Ja, dat heb ik gedaan.

Ik gebruik altijd Crap Cleaner en voor de drivers dus DDU.
Dat Revo ga ik eens bekijken, bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-06 00:21
Ccleaner ruimt helaas niet op wat Revo allemaal vind. Deze verwijderd overgebleven bestanden en register sleutels. Het zal je vast helpen in dit geval.
Pagina: 1